De afgelopen maanden heb ik me ingelezen en (geprobeerd in te vliegen) in het F3A-C traject. Wat modellen gekocht (AngelS 30E, Oxalys 50E) maar het zat niet echt mee. Veel schade. En ja, eigenlijk vlieg ik liever met modellen die ik zelf gebouwd heb.
Dus op jacht naar F3A tekeningen. Hmmmm, zijn niet veel in omloop. Dus na ampele overwegingen en na een hoop gesprekken, de uitdaging maar opgepakt. Het wordt dus tekenen, frezen, bouwen en daarna vliegen. In het forum (F3A deel) het nodige gelezen over modellen, voors en tegens etc. Uiteindelijk als uitgangspunt een model à la WindS van Sebart genomen. Uiteindelijk zal er wel weer van alles veranderen.
De voorlopige specs:
Naam van het model: Challenge 110
Doel: F3A-C (B) programma ermee kunnen vliegen.
Afmetingen: ca 175 x 175 cm
Aandrijving: 8S, mogelijk 10S
Opgenomen vermogen: 1500-2000W
Hieronder staat de eerste schets c.q. de contouren. Ik streef na om e.e.a. in Solidworks in 3D te tekenen. Daar zitten wat betreft mijn kennis wat hiaten (en dus een uitdaging). Met name het tekenen van rompen blijf ik een uitdaging vinden. Kom ik er niet uit dan wordt het 2D in AutoCad. In ieder geval via AutoCad (dxf) naar de freesfiles etc.
Hieronder een wat verdere uitwerking van bovenstaande schetsen.
Dus op jacht naar F3A tekeningen. Hmmmm, zijn niet veel in omloop. Dus na ampele overwegingen en na een hoop gesprekken, de uitdaging maar opgepakt. Het wordt dus tekenen, frezen, bouwen en daarna vliegen. In het forum (F3A deel) het nodige gelezen over modellen, voors en tegens etc. Uiteindelijk als uitgangspunt een model à la WindS van Sebart genomen. Uiteindelijk zal er wel weer van alles veranderen.
De voorlopige specs:
Naam van het model: Challenge 110
Doel: F3A-C (B) programma ermee kunnen vliegen.
Afmetingen: ca 175 x 175 cm
Aandrijving: 8S, mogelijk 10S
Opgenomen vermogen: 1500-2000W
Hieronder staat de eerste schets c.q. de contouren. Ik streef na om e.e.a. in Solidworks in 3D te tekenen. Daar zitten wat betreft mijn kennis wat hiaten (en dus een uitdaging). Met name het tekenen van rompen blijf ik een uitdaging vinden. Kom ik er niet uit dan wordt het 2D in AutoCad. In ieder geval via AutoCad (dxf) naar de freesfiles etc.
Hieronder een wat verdere uitwerking van bovenstaande schetsen.
Laatst bewerkt door een moderator: