bouwproject: electro cat (klaar)

hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van een nieuwe catamaran op een ander forum, maar ik denk, laat ik het hier ook maar even laten zien 8)

De basis:
frame.jpg

imag0294.jpg

brgl2.jpg

Beginnen met bekleden van de ribben:
JJ25.jpg

JJ2.jpg

De onderkant begint vorm te krijgen, dit is een hels karwei omdat het uit ongeveer 40 onderdelen bestaat.. Maar het resultaat mag vind ik..
cct6.jpg

IMAG0386.jpg

zijaanzicht waar de vorm goed zichtbaar is:
CIP1.jpg

En de laatste foto's die gemaakt zijn. Hier zit het dek reeds op de romp. Wel moet er nog veel aan gedaan worden. Dit is al gebeurd, maar foto's moeten er nog van worden gemaakt.
IMG_0617.jpg

IMG_0618.jpg

IMG_0623.jpg

(De motor die erin staat komt overigens niet in deze romp, hier komt een BL set up in te liggen)

Het gewicht van de romp is momenteel 750 gram, niet echt super licht, maar ook niet overdreven zwaar in vergelijking met epoxy rompen van deze grote

Tot zover eerst even het verkorte bouwverslag :D

Puik stukje werk, hier kan ik nog een hoop van leren. Vooral mooi om te zien hoe jij met het hout omgaat en er een vorm uit kneedt.

RESPECT.

VAKWERK! Ik ben niet zo'n speedbootfanaat, maar dit is heel mooi om te zien!

(Alleen die sluikreclame voor een gerenommeerde RC-shop in het midden des lands... wat levert dat op? :wink:

@1107972, thnx, is een kwestie van veel doen! Dit is zeker niet mijn eerst romp. Elke keer leer je weer wat erbij 8)

@Roel van Essen, dank je wel, ben er zelf ook wel trots op. Sluipreclame, sja, het is mijn bootsteun. Moeten dit soort dingen weggehaald worden op foto's?

@john, dat is een pico P5, deze hoort in mijn H&M supersport :D

Dat ziet er goed uit!

En ongetwijfeld zal de afwerking straks niets te wensen overlaten.
Vooral de bodem ziet er complex uit, daar zit heel veel tijd in.

Enne, 750 gram kaal rompgewicht is een mooie waarde, al zal dat uiteindelijk door verf, kapje e.d nog wel iets meer worden.

Suc6 met verder bouwen.

jurriaan zei:
@Roel van Essen, dank je wel, ben er zelf ook wel trots op. Sluipreclame, sja, het is mijn bootsteun. Moeten dit soort dingen weggehaald worden op foto's?

Ben je gek... de beste RC-winkel in 't land!

Jur is zelfs al beroemd in Duitsland met deze cat :D
Heb op het Duitse forum ff laten zien waar hij mee bezig is.
Nu vragen ze steeds wanneer de tekening af is :D

Petje af Jur !

heej jurr
ik volgde het project al een tijdje
maar het ziet er toppie uit.

keep up the good work

greetz jaimy

@xazza, gewicht is inderdaad wel mooi, dit gewicht was trouwens incl hardware (as, strut, uithouder) Ik wil als deze goed vaart nog wel een hele lichte bouwen die voor de SAW geschikt word, maar dat zien we dan wel weer 8)

@solex, ghehehe, ja de duitsers lopen er al warm voor! Best wel leuk om dit te zien :oops:
Ik sta in contact met Rolf (rum) via de email, deze laat zo nu en dan wat horen over zn cat of vraagt wat over de mijne.
Ik denk dat over 2 a 3 weken de tekening wel klaar is, maar dat hangt even van mijn tijd af die ik heb.

@jaimy, thnx man

Ik ben nu begonnen met het schuren van de romp, het dek is ook in de epoxy en nu kan de romp afgwerkt worden en begonnen met de kap.
Die ik had gemaakt is niet helemaal zoals ik wil, dus die word iets aangepast nog.
Hoop eind deze week een update te kunnen gaan doen 8)

even een kleine update, ik ben begonnen met het maken van de tekeningen op de computer. er moeten nog heel wat onderdelen getekend worden voordat het spantenplan klaar is, maar het begin is er!

hier even een screenshot van de onderdelen in elkaar:
cat3d.jpg

8)

een kleine update. Ben nu meer met een andere boot bezig, maar heb toch nog iets aan mijn cat gedaan
Heb een nieuwe 'kap' gemaakt. Het oude model was het niet helemaal.. Wat je op de foto ziet word overigens de mal voor de negatieve mal
Voor de rest bestaat het werk uit schuren, schuren en schuren *spannend* :roll:

IMG_1180.jpg

IMG_1183.jpg

8)

als ik aan een draadje achter een van jullie boten aan mag, dan wel hehe

Boot is nog niet klaar om de maiden run te maken, had hem een na laatste keer wel mee naar de Grote Wielen

Supersport leeft trouwens, nu nog een bult afstel werk maar goed 8)

Ik zie dat we allemaal ons dagelijk ritueel missen... :wink:

Ziet er werkelijk prachtig uit Jurriaan.
Hoe heb je die kap eigenlijk gevormd? Dat heb ik even gemist op Xtreme.
Is die van polyester of hout 8O !!??

Klasse

Gr. Rob

ha rob,

ja, op dit soort momenten merk je pas hoeveel je erop zit :roll:

De kap is gemaakt van houten spanten waar tussen ik roofmate (blauwe isolatieschuim) heb gedaan. Met een vrij groffe vijl de vorm erin vijlen en dan met een fijnere de boel bijwerken.
Daarna met schuurpapier de laatste rondingen goed maken 8)

HIerover heen komt straks glasvezeldoek en epoxy om het af te werken. (dit word een mal)

grtz jurriaan

Even wat geveegd.
(Help me herinneren deze mededeling ook weer te verwijderen om het draadje niet te vervuilen) :wink:

heb je hier ook een tekening van zou hem graag zelf ook willen bouwen in de toekomst ben nu bezig met een rigger van 1.80cm lang weet alleen nog niet wat voor motor ik er in zet maar als je een tekening van jou boot heb zou ik hem graag van je over nemen

Back