Bouwproject Wiesel

aah alleen markjuhh heeft z'n as maar 2 mm dichter bij de boot dan bij mij en die van hem vaart prima! en bij de originele wiesel is die hoek wel 13 mm groter! ik verwacht daarom niet zo veel problemen, maar misschien zit ik fout maar dat zie ik dan wel aan het vaargedrag.

groetjes

! en bij de originele wiesel is die hoek wel 13 mm groter! ik verwacht daarom niet zo veel problemen, maar misschien zit ik fout maar dat zie ik dan wel aan het vaargedrag.

groetjes
Wat is de ORIGINELE motor voor een wiesel?
En wat voor motor gebruik jij, brushless!!
Misschien maakt die 2mm tussen jou markjuh wel en groot verschil.

Verder neen ik benieuwd hoe hij vaart.

Hoe minder hoek hoe beter!

Als mijn as nog eens los moet gaat de hoek nog een stukje kleiner.

Voor een lader zou je eens een oproepje voor een b6ac in het "gevraagd" forum kunnen zetten, daar heb je meer aan als aan een goedkopere lader.

Laatst bewerkt:
ik heb vandaag de hele boot geschuurd en ontvet zoals Jan me uitlegde. nu heb ik er epoxy op gedaan alleen ik krijg nog steeds het zelfde resultaat!:
foto2yb.jpg

wat nu?!

Waterproof schuurpapier 400 of 600 en schuren tot ie glad is.
Dit na iedere laag herhalen, en bij de laatste lagen nog met waterproof 1000 naschuren.

Hallo Sam,

Welk schuurpapier en welke ontvetter heb je gebruikt?

Hoe dik was je epoxy (welk type)?

Tip: schuren zodra de epoxy niet meer plakt, maar nog niet 100% doorgehard, dan schuurt het véél gemakkelijker.

Groeten, Jan.

@markjuhh dus is het normaal dat dit gebeurd?
@pompebled het is lamineer epoxy van het merk Flexcoat en heb ik gekocht bij Harjon Polyester, Met een verwerkingstijd van 25 min. En als het nog niet is uitgehard, en ik ga schuren, gaat m'n schuurpapier dan niet helemaal dichtzitten?
ik heb het met aceton ontvet maar het zou kunnen dat ik te wijnig heb gebruikt. ik heb een doekje gepakt, die op de opening v.d. fles gehouden, omgekeerd en weer recht en toen gewoon over de boot geveegd.

Groetjes

Hallo Sam,

Je moet ruim aceton gebruiken, en na iedere veeg de doek keren, anders versmeer je wat je de eerste keer hebt hebt opgeveegd.

Bij het werken aan de romp zit je overal met je vingers aan, dus de romp zal best vettig geweest zijn, haal je dat er niet af, dan zal de hechting abominabel zijn.

Als je wacht met schuren tot de epoxy helemaal is doorgehard, dan is het keihard en heel lastig te bewerken.
Doe je het zodra het niet meer plakt, dan is het nog zacht genoeg om gemakkelijk te kunnen schuren.

Wanneer dat punt bereikt is, moet je proefondervindelijk vaststellen.

Groeten, Jan.

dan zal ik wel te weinig aceton hebben gebruikt! (gelukkig ;)) ik zal het wel proberen te schuren als het nog niet is uitgehard alleen denk ik dat het deze laag niet helemaal gaat lukken tenzij ik m'n wekker om 3 uur snacht's ga zetten ;). maar voor de volgende keer dan maar.

Hallo Sam,

Wanner je gaat schuren is een kwestie van plannen.
Als je je morgen niet helemaal ongans wilt schuren op bikkelharde epoxy, zou ik, als het nog niet hard is, de hele zooi er met (veel) aceton afvegen en morgen opnieuw beginnen, dat scheelt een boel (onaangenaam) werk...

Groeten, Jan.

helaas het is nu al te hard om het er af te vegen.... het is nu zegmaar bijna op het punt dat het schuurbaar is alleen denk ik dat m'n vader en moeder blij zijn als ik nu nog ga schuren en met aceton aan het werk ga. het zal morgenochtend vast nog niet keihard zijn. volgens het boekje duurt dat 24 uur dus dat zal pas om 4 uur morgenmiddag zijn.

Ja, ja,

Laat ons maar even weten hoe het gegaan is, volgens het boekje is onder bepaalde omstandigheden, ligt de boot lekker warm, dan gaat het uitharden ook rapper...

Groeten, Jan.

Het was vanochtend nog aardig schuurbaar (gelukkig!). Nu heb ik hem met veel aceton gereinigd en er weer een laagje epoxy op gedaan, maar ik krijg weer het zelfde resultaat! Er zitten nu wel genoeg lagen epoxy op vind ik, en ik ga als de winkels weer open zijn, verder met spuitplamuur.

Groetjes

Laatst bewerkt:
nee dat valt wel mee hoor het is hartstike vloeibaar zegmaar net ietsje dikker dan limonadesiroop. maar nu ben ik al bezig met spuitplamuur dus de epoxy is nu klaar.

wat is spuitplamuur toch een mooie uitvinding zeg!
het is zo schuurbaar als balsa en je krijgt je boot er spiegelglad mee!

kleine maar belangrijke vordering

zoo,

vanmiddag nam m'n vader wat snoertjes en stekkertjes die op de 3,5mm goudconnectoren van de motor passen van z'n werk mee naar huis waar ik weer blij mee kon knutselen!
de verlengstukjes voor de motor zijn gemaakt.
foto1xn.jpg

van regelaar naar verlengsnoertje.
foto21wx.jpg

groetjes

Back