Bouwproject Wiesel

ik snap m niet helemaal rcjeffrey... naar de zijkant v.d. boot? bedoel je dat ik de steun die ik nu heb moet combineren met de originele motorsteun? en idd ik heb hem al een stuk lager gemaakt.

Dit werkt het beste in een wieseltje:
(spul ligt er los in, maar is hopelijk wel duidelijk wat ik bedoel)

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
dat is zeker duidelijk! alleen ik denk dat ik het toch zo ga houden want het is heel degelijk en trilt niet zo snel. en ik kan hem altijd nog aanpassen.

ik heb de 'm ook wat lager gemaakt.
aangepastemotorspant.jpg

en he mark vind het wel leuk om wat meer van je bootje te zien heb je nog wat meer foto's? kan ik misschien ook nog wat tips uit halen ;)

T zit net wat hoger dan de blanke lak omdat daar de dikke laag polyester ophoud. Daardoor lijkt t net of er alu OP zit.

De mooie pogingen om hem waterdicht te maken bleven mislukken, maar met die lelijke kitrand blijft het meeste water buiten :mrgreen:

Dat is me maar 2x gelukt, beide met windkracht 5/6 en dan over golven van 20cm gaan springen :rolleyes:

Maar waar je het meeste last van hebt is spatwater wat langs ieder kiertje naar binnen wil.
Als je zorgt dat je alle naden netjes af kan tapen voor je gaat varen zal dat ook al een hoop schelen!

ik zal denk ik niet elke keer dat ik vaar gaan tapen maar met hoge golven is dat denk ik wel handig ja! welke tape is daar het beste eigenlijk voor?

ik heb nu de schroefas van 22cm en de prop van 29 mm binnengekregen. nu moet ik de schroefaskoker ongeveer 2 cm verkleinen, maar dat moet ik nog even precies uitmeten. alleen als ik in de schroefaskoker kijk, zie ik die lagers niet zitten? aan de uiteinden zitten er wel een soort koperen buisjes nog In de koker, zijn dat de lagers soms?
en is het handig voor als ik ze er uit ga halen om de schroefaskoker even te verhitten?

groetjes

Die messing bussen zijn je lagers. Dit zijn glijlagers.

Verhitten zou het iets makkelijker moeten maken om de lagers eruit te halen, maar let op dat je de schroefaskoker niet krom stookt/tikt.

De as ik ingekort zonder problemen en heb hem met de motorsteun tegelijk er in gelijmt met epoxy. de afstand van het uiteinde van de prop tot de romp is nu 27mm.
schroefasindeepoxyonder.jpg

motorenschroefasindeepo.jpg

groetjes

Back