Bouwrapportage van steenarend

Ik liep al een tijdje met de gedachte om een vogel te maken. Ik had alleen nog geen geschikt ontwerp/tekening. Maar uiteindelijk toch iets moois gevonden:

Deze arend heeft een spanw. van circa 2015 mm. De tekening is gebaseerd op vleugels getrokken uit schuim, maar ik maak er een houten vleugel van.
Ik ga geen uitgebreid verslag maken (net als bij de Bunte Huhn, maar ik zal af en toe een foto van de vorderingen plaatsen :D

Laatst bewerkt:
Mooi project! Oud ontwerp zo te zien, ik zie dat de elevon aansturing met bowdenkabels is gepland maar ik neem aan dat je gewoon servos in de vleugel bouwt?

Ja, een mooie opvolger van de Bunte. Het is een ontwerp van ene Jack Edwards. De servo's komen gewoon in de vleugels ja.

als ie zo een mooi vliegbeeld heeft als het haantje, dan kan het alleen maar prachtig worden... maar ik ben er van overtuigd ! want een arend is nog net iets specialer!

probeer hem ook nog eens in de echte kleuren te spuiten en je ziet beesten op de grond zo weer hun hol in schieten! ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi model!
Zoiets staat ook op mijn wenslijstje.

Je kunt ook overwegen de besturing via de tippen te doen.
[post347]
Op 2.30 is het mooi te zien.

Succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
haha, ja, zou kunnen, maar ga ik niet doen. Die geluidsmodule is ook mooi, hoewel je daar ook flink ruzie met andere vogels mee kan krijgen :)

Nog nooit heb ik echt last van vogels gehad... Wat kan zo'n diertje je model aandoen?

Lijkt me juist leuk lekker een andere vogel die meevliegt, met mn graupner discus dan kijken ze er niet eens naar om

Maar het word vast een leuk verslag naar wat ik van je bunte huhn had gelezen dus ben zeer benieuwd :-)

Wat kan zo'n diertje je model aandoen?

Lijkt me juist leuk lekker een andere vogel die meevliegt, met mn graupner discus dan kijken ze er niet eens naar om
Zoek maar eens op Google naar "bird attack rc plane", dan weet je wat ze met je model kunnen doen: slopen! (als je pech hebt). M.n. eksters (magpie) en kraaien kunnen heel hardnekkig zijn.

Ik heb het ook nooit zelf meegemaakt, maar het aantal filmpjes erover zegt genoeg.

Dirk

Laatst bewerkt:
Nou Hendrik hoe wiet bun-je ik heb vandaag de tekening weer eens uit het archief gehaald en het wensen lijstje gemaakt. Zo ga ik de rol roeren vergroten en van RDS voorzien. Als eerste ga ik de romp in SW zetten en er een mal van frezen, tevens een model van de kop laten maken dit laat ik bij een beeldhoudster doen zodat hij mooi realistisch wordt.
De vleugels ga ik niet uit ribben bouw doen maar uit schuim en dit baggen, de ribben vleugel vond ik niet bepaald een natuurlijke indruk maken bovendien kan ik met mijn cnc snijmachientje ook holle vleugels snijden dus worden het geen lompe vleugels.

Nou Hendrik hoe wiet bun-je ik ...........bovendien kan ik met mijn cnc snijmachientje ook holle vleugels snijden dus worden het geen lompe vleugels.

Tja, die luxe heb ik helaas niet, dus zal ik wel voor ribbenvleugels moeten gaan. Ik kan ze desnoods volledig indekken zodat het vlak wordt. Schuim zou ik nog kunnen overwegen ipv ribben, maar dan zou ik me er in moeten verdiepen want ook dat heb ik nog nooit gedaan.

Hie wiet uk bunne? niet wiet: alleen de schotten voor de romp gemaakt. Dit project zal makkelijk een jaar kunnen duren. Het is hier heel snel erg warm op zolder, druk op werk, thuis ook van alle andere dingen te doen, en heb hier domweg geen haast mee :p

Maar ik zie dat je redelijk in de buurt woont, als je het leuk vind kunnen we wel een keer bij elkaar op de koffie? Kan ik jouw arend ook eens zien.

Dit project zal makkelijk een jaar kunnen duren. Het is hier heel snel erg warm op zolder, druk op werk, thuis ook van alle andere dingen te doen, en heb hier domweg geen haast mee :p
Je vergeet koffie drinken, sigaretjes roken, beetje vliegen.......:bye:

Zo, is al weer even geleden dat ik dit draadje startte, maar nu begint de bouw!

Ik ben rustig aan met de romp begonnen, en tegelijkertijd gaar Jacob voor mij aan de gang om de voorbereidingen te treffen om de vleugels te snijden. Ik had eerst nog het idee om de vleugels traditioneel uit ribben te maken, maar het worden toch de schuimvleugels als op tekening.

Jacob: Alvast super bedankt dat je dit voor me wil doen!

Ja, heb er heel veel zin in. Jacob is al druk bezig voor het snijden van het schuim. Super! Komende week werk ik nog en dan ben ik tot eind december vrij. Ik ga er veel werk van maken, in dié zin: de klauwen mooi zien te krijgen dmv houtsnijwerk. Ook de kop is een uitdaging. Ook moet het verenpatroon erop geschilderd worden.

Back