Bouwstrip: PzKpfw VI Tiger II 'Königstiger' ausf. B (1/16)

Schakelaartje

Update

full

full

full

full

full

Wordt vervolgd,

Droop

Laatst bewerkt door een moderator:
Weeral een logische oplossing voor een schijnbaar simpel probleemtje, maar tand krans bewegen is inderdaad niet gezond met een servo heb je ook dat probleem, en dit is een grote servo ;)

Verwering: deel 2

@ Heinrich: Danke mein Freund, danke. :D

@ Dikke hond: Dit is een bestaand camo-patroon.
En wat de naam ervan is? Dit zou ik eventjes moeten opzoeken in m'n 'Tiger-bijbeltje'. ;)

@ René: Het systeem van Tamiya om de schakelaar onderaan de koepel te monteren is idd te gek voor woorden. Dit kistje-met-schakelaar- vond ik dan ook veruit de beste én gemakkelijkste oplossing. ;)

--------------------------------------------------------------------------

Update

full

full

full

full

De tank begint er nu stoffig, mat en verweerd uit te zien en dit komt al dicht
bij het resultaat dat ik voor ogen heb.

Wordt vervolgd,

Droop

hallo droop

verdamt das wirt nicht eine flasche snaps aber das wirt fast eine kiste fol mit congnac die haben wir erbutet. gute arbeit was der kleine gemacht had

gr heinrich

Rupsen

@ Heinrich: met die cognac zal ik maar best wachten tot de tank volledig klaar is. Anders komt er van werken niet veel meer terecht, denk ik. :D:D

----------------------------------------------------------------------

Update

full

full

full

Wordt vervolgd,

Droop

king tiger

hallo droop

da freut sich aber der panzer commandant zur rusting der panzer div geheurte aber garkeinen sjaal ,du bist aber gutmutig .
da bin ich mal gespant was ehr fertig bring der panzer grenadier und verdamt droop gib die leute eine flache snaps die arbeit had zich ja auch geloond.

fur folk und fatherland

gr heinrich

Die kerel ziet er goed uit, zou wel eens willen weten hoe en met welk gereedschap en produkt je al die fijne details schilderd, heb je daar toevallig een foto van genomen?

king tiger

hallo droop

letzte neuheiten aus berlin das heinrich h und wittman unterweghs nach belgien zint hast du was vernommen . die wolten namlich dein king tiger anschouwen und dan die manner ein buttle snaps geben .

ich habe das von vertauten geheurt also habt acht

gr heinrich

@ Heinrich: De mannen kijken al uit naar de komst van Wittmann en Co.
Ze hopen wel dat ze meer dan één fles snaps meebrengen. :celebrate:
:D:D:D:D

@ René: Het figuurtje heb ik gewoon met een 00 penseeltje geschilderd.
Voor het aanbrengen/schilderen van de kleine accentjes heb ik gebruik gemaakt van tandenstokertjes.
Helaas is mijn hand niet meer zo vast als vroeger en wil het zicht soms ook niet mee maar dit terzijde gelaten ben ik best tevreden met het resultaat. :)

Wat het gelaat van onze commandant betreft kan ik zeggen dat ik daar gebruik heb gemaakt van... ... ... ... ... moeder's make-up doos.
In plaats van op de basiskleur (flesh) higlights en schaduwen met verf aan te brengen kan je dit vervangen door gebruik te maken van gewone make-up.
Daar kan je dan zeer goed de verschillende lagen mee aanbrengen en als het resultaat moest tegenvallen, dan wrijf je alles er gewoon terug af.
Eens het resultaat bevredigend is, dan hoef je er enkel een laagje blanke matte vernis over te spuiten en klaar is kees.

Deze techniek gebruik bij mijn 1/6 figuren opdat ze er dan ook wat meer levendig zouden uitzien.
Helaas gaat op een foto het resultaat door de belichting soms verloren.

Enkele voorbeeldjes:

DSCN0103.jpg

Claus von Stauffenberg...

DSCN0161.jpg

Ontmijner...
Op deze figuur kan je beter de verschillende nuances zien die met de make up zijn aangebracht.

DSCN0381.jpg

Tankcommandant...
Met deze techniek kan je uiteraard ook een gelaat gewoon gaan vervuilen.

Droop

Laatst bewerkt:
Eindfoto's

Hiermee is aan dit bouwverslag een einde gekomen.
De tank is zo goed als klaar en daarom ben ik hier dan met de eindfoto's:

full

full

full

full

full

full

full

Indien ik de komende dagen een beetje tijd heb, dan zal ik hier ook een demo-filmpje plaatsen.

De mannen willen iedereen hier alvast bedanken. :D

Wordt (nog één keer) vervolgd,

Droop

Weer een super mooi model om bij je collectie te zetten Droop!
Zeer mooie tank hoor :thumbsup:

Heb je al plannen voor een volgend model?

Ik kijk al uit naar het filmpje!

Bedankt Michel,

De volgende tank zal naar alle waarschijnlijk een 1/16 Tiger I worden en dit dan in de Wittmann-uitvoering:

050_tiger.jpg

Foto:strategyandtactics.org

Maar eer het zo ver is, ga ik eerst een tank-restauratie-project beginnen. ;)

Droop

dag droop,
ja maatje,het is reeds gezegt,
het is weder om een pracht van een tank geworden.
geef ze maar een mooi plaatsje in uw collectie.
en zorg maar dat moeder de vrouw het niet te weten komt
dat ge haar make up pikt,ha,ha,ha
groetjes,ronny

Back