Bouwtekening ponton

• Topicstarter Topicstarter Edwin M.
  • Startdatum Startdatum
Hans,
je wilde een kraantje op je ponton als deklast??

misschien is dit een idee:
(ging zondag 19-02 naar zee)

kraantje.jpg

ciao,
Ronald

Dat vervoeren ze in regelmatig vanuit Taiwan.

Was een documantaire op Discovery volgens mij Taiwan daar werden die kranen over rails op het schip gezet.

Ik zou het schip wel in zwaar weer willen zien.

Frederik heb nog nergens gelezen dat het eens mis gegaan is.

Beste Jan en Frederik,

Jan Vos zei:
Dat vervoeren ze in regelmatig vanuit Taiwan.

Was een documantaire op Discovery volgens mij Taiwan daar werden die kranen over rails op het schip gezet.

Ik zou het schip wel in zwaar weer willen zien.

Frederik heb nog nergens gelezen dat het eens mis gegaan is.

Kijk eens op deze link: http://www.itctowage.com/frnewswaves.html View Newswaves (pagina 3 Barge on the run). Daar wordt beschreven + foto over het slepen van zoiets dergelijks bij windkracht 9 Bft en 10 mtr. zee... De Kaptein is gaan bijliggen en binnen 24 uur 40 mijl verwaaid!

Groeten Edwin

De schepen die zoiets topzwaar vervoeren, zijn hiervoor aangepast met extra ballast.
De Duitsers hebben zo een schip (gehad?) die extra zware stukken vervoerde, en ze zelf nog kon lossen, met een gigantische kraan. Tijdens het laden/lossen werd kontinue ballast verpompt.

Eindelijk, eindelijk, eindelijk, de epoxy is in huis! Nu nog het echte smeerwerk!
:worship:

Groeten Edwin

Hoi Edwin,

Oppassen met dat spul hoor, draag in ieder geval handschoentjes. Als je er niet allergisch voor bent is er niets aan de hand, maar als je er wel allergisch voor bent ben je nog niet jarig :?.

Groetjes, Danny.

Heb mijn praam in de eerste (dikke) laag epoxy injecteer gezet. Ik denk dat 2 lagen wel voldoende moet wezen. Hoe kun je er van uit gaan dat het ponton waterdicht is?
:roll:

Groeten Edwin

@Edwin M :oops:
Dit zal je wel niet bedoelen denk ik: weet het haast wel zeker :oops:
Maar wat dacht je van in het water te zetten [liggen]
Geen water er in zo dicht als een pot he :lol:
Wel water dan lekkage :oops: :oops:
mvg Frederik :D :D :D

Je schoonmoeder erop zetten als het ponton in het water ligt...
Als ze gaat gillen dat haar panty nat wordt, zal je nog even een lekje moeten wegwerken in het ponton.... :wink:

Nee, even zonder dollen: In het water (bad??) leggen, verzwaren met lood of stenen, kijken en een uurtje geduld hebben.
Als het ponton water heeft gemaakt, uit het water halen, goed droog maken aan de binnenkant, weer in het water leggen en kijken waar het water naar binnenkomt.

Beste Roel,

Roel van Essen zei:
Je schoonmoeder erop zetten als het ponton in het water ligt...
Als ze gaat gillen dat haar panty nat wordt, zal je nog even een lekje moeten wegwerken in het ponton.... :wink:

Nee, even zonder dollen: In het water (bad??) leggen, verzwaren met lood of stenen, kijken en een uurtje geduld hebben.
Als het ponton water heeft gemaakt, uit het water halen, goed droog maken aan de binnenkant, weer in het water leggen en kijken waar het water naar binnenkomt.

:help:
Mijn schoonmoeder is een beetje aan de zware kant...

Wordt een beetje lastig als ik alles al heb vastgelijmd... Volgende keer nog maar eens een dikke laag epoxy opbrengen. Doe het met een kleine roller en het gaat uitsteekbaar!

Groeten Edwin

@Edwin M :oops:
Wat bedoel je toch in godsnaam met DIK :oops:
Ik heb ergens begrepen als dat ze ook matjes gebruiken he :idea:
mvg Frederik :D

Beste Frederik,

Smeer het spul er zo op. Dit spul trekt in het hout en wordt hard. Nog een keertje opschuren en dan weer rollen... Zelfs met matjes is het ponton te licht gebouwd voor mijn schoonmoeder... Misschien is een drijvende skibox iets?
:P
Groeten Edwin

Back