Bouwtekening ponton

• Topicstarter Topicstarter Edwin M.
  • Startdatum Startdatum
@Jan Vos :oops:
Zullen we het eens gaan proberen Jan
Maar dan wel in het Cafe he: en niet in het[ kafe] :roll:
mvg Frederik :D :D

Hierbij de laatste foto's van mijn ponton

DSC01402%20bewerkt.jpg

De Smit Brackets...

DSC01403%20bewerkt.jpg

DSC01404%20bewerkt.jpg

En de rest van het ponton

DSC01405%20bewerkt.jpg

DSC01407%20bewerkt.jpg

Excusus voor de kwaliteit van de foto's maar misschien hebben jullie nu een idee gekregen...

Groeten Edwin
:pc:

@Edwin M :oops:
ERWIN toch: je moest je eigen schamen ga in de hoek staan. :wink:
Spijkers als bolderpennen foei :roll:
Ik wist niet wat ik zag 8O
mvg Frederikje :D :D

Beste Frederik,

F.van.Gent zei:
@Edwin M :oops:
ERWIN toch: je moest je eigen schamen ga in de hoek staan. :wink:
Spijkers als bolderpennen foei :roll:
Ik wist niet wat ik zag 8O
mvg Frederikje :D :D

Ik ben nog niet klaar. Het moet wel leuk blijven. Enne, het is nog steeds leuk :banana:

Groeten Edwin

Was bezig rommel op te ruimen en heb de regenpijp in een paar stukken gezaagd. Had ik gelijk een begin gemaakt met de deklading van mijn praam.
DSC01410%20bewerkt.jpg

En kijk eens wat ik vond... Leek me wel toepasselijk.
DSC01408%20bewerkt.jpg

Nu zal het nodige commentaar wel komen...
:rolling:

Groeten Edwin

Hans,

Ik kan er nog steeds alle kanten mee op...
:pim:
Groeten Edwin

geintje , ik ben ook bezig met een ponton .
en toen ik hem in elkaar had , kwam ik tot de ontdekking dat ik de verkeerde schaal had gebruikt .
kan ik er nog 1 bouwen .
mijn jongere broer zou nu zeggen : nameten is beter .
zou hij gelijk hebben ook
gr Hans

Hans,

Ik wilde eerst op schaal bouwen (Amsterdam 1:50 - compleet vaarklaar) en Smit Nederland (1:33 - nog af te bouwen) maar wist niet voor welke sleepboot dit moest worden. Bij de Gamma platen triplex gevonden (120 x 60 xm) en dat gebruikt. Het "schaal-verhaal" compleet laten varen. Ben nu lekker aan het klooien en het is nog leuk ook! Daar gaat het tenslotte om. Het leven bestaat al uit zoveel regeltjes.
Ben van plan om zaterdag epoxy te halen en druk te gaan smeren. Alleen lees je overal dat het boven de 15 graden het beste werkt. Moet dat dus op zolder gaan doen maar het zal wel een beetje gaan stinken... Heb mijn vrouw nog maar niks verteld!
Verder moet het ponton dan ook nog blijven drijven maar daar heb ik wel goede hoop op. En dan wordt het meer een speelponton om lekker mee te klooien en te raggen.

Groeten Edwin

ik heb in ieder geval 1 voordeel op jouw .
ik ben vrijgezel !
ik heb een kraantje die ik op het ponton wil plaatsen en die is het zelfde tijdperk als mijn rijnsleper en dezelfde schaal .
dus mijn ponton moet wel op de juiste schaal zijn .
het ponton wat ik nu heb gemaakt is ongeveer schaal 1:25 en moet wezen 1:33 .
dat is een beetje te veel verschil .
gr hans

Hans,

Ik weet nog niet wat ik wil. Ik kan er deklasten op zetten, ik kan er een zwaar transport van maken, ik kan er zijschotten opzetten en dan kan ik er een ponton van maken voor een stenenstorter (grind, zand, etc aan dek leggen) maar eerst in de epoxy. Dan kijken of het geval wil blijven drijven en hoe diep alles ligt. Dan maar verder beslissen. Weet alleen nog niet of ik het complete ponton in de epoxy ga zetten (incl. bovendek) of alleen het gedeelte wat in het water ligt. Wat is jouw idee.
Heb jaren niks meer gedaan aan modelbouw maar heb het hiermee weer opgepakt. Het is weer geinig en reuze interessant.

Kijk eens op www.mvseahorse.nl Daar zit mijn oude kappie op.

Groeten Edwin

ik heb in het verre verleden er ook 1 gemaakt en die was alleen geschilderd en zo doe ik het weer .
4 lagen verf en dan matte lak erover heen .
naar mijn mening is dat sterk zat .
gr Hans

hans materman zei:
ik heb in ieder geval 1 voordeel op jouw .
ik ben vrijgezel !
ik heb een kraantje die ik op het ponton wil plaatsen en die is het zelfde tijdperk als mijn rijnsleper en dezelfde schaal .
dus mijn ponton moet wel op de juiste schaal zijn .
het ponton wat ik nu heb gemaakt is ongeveer schaal 1:25 en moet wezen 1:33 .
dat is een beetje te veel verschil .
gr hans

In het echt slepen ze ook kleine pontons hoor
Dus die schaal daar twijfel ik een beetje aan om zo maar te zeggen he :D

Hans,

Dat maakt Dhr. van Gent niks uit. Tenslotte zagen we alles in stukken en plakken we dat weer anders aan elkaar... Ik vroeg van de week toch al wie er nu echt naar de OOGarts moest!

:showass:

Groeten Edwin

Back