Bouwverslag 1:200 Bismarck

Helboy,

Je foto´s heb ik bekeken, en daar is niets mis mee, alles ziet er mooi
strak uit, je hebt goed je best gedaan.
Nu de bovenbouw, en dan hoop ik de volgende foto´s van je te
mogen zien.
succes!!

vr,gr. Bocdan Bismarck 1 200

ik heb gister even gebelt om kwart voor 5 naar een hachette, blijkt moet je te bellen naar distributie voor half 5

Laatst bewerkt:
Spulletjes

Gisteren weer netjes de volgende deeltjes ontvangen. De dekplanken dienen we te vernissen. Wat doen jullie daarop? Acryl?

LeoS.

Ik doe er Glitsa op, is op water basis en verwerkt erg fijn.
Wordt ook kijhard.

vr,gr Bocdan Bismarck 1/200

Laatst bewerkt:
Bocdan,

Doe je dat met je spuit of kwast?
LeoS,

Dat doe ik met een kwastje, en spoel het daarna onder de kraan schoon.
Ik heb hier al jaren ervaring mee en gebruik het ook erg veel, droogt snel
stinkt niet en is niet duur.
Glitsa is een parket lak, en ik koop hem bij de Gamma.

vr,gr Bocdan Bismarck 1-200

Laatst bewerkt:
hallo allemaal,

Ik heb de relinkjes,rond gebogen, en dat gaat dan nog prima.
maar het mooi glad vast lijmen viel tegen, ik heb ze dan ook
eerst gesoldeert zodat ze rond blijven staan, kan je ze
nog een beetje schuren
daarna vast plakken met seconde lijm,en alles zit perfect.

vr,gr Bocdan Bismarck 1/200

Laatst bewerkt:
Andere werkvolgorde

Mijn Bismarck heeft een tijdje uitgerust, maar een dezer dagen ga ik weer van start. Voor het buigen van de messing bekleding heb ik zo'n buigapparaatje.

Etch%20Mate%203C.jpeg

Alleen dan moet je messing volkomen vlak zijn en mogen er nog geen deuren en kozijnen opgeplakt zijn. Ik ga dus eerst buigen en vouwen en dan de frutsels erop plakken. Jullie zijn al verder dan ik, dus de vraag is: loop ik tegen problemen aan, als ik de details later op de wandjes plak?

Alleen dan moet je messing volkomen vlak zijn en mogen er nog geen deuren en kozijnen opgeplakt zijn. Ik ga dus eerst buigen en vouwen en dan de frutsels erop plakken.

Leo kan jij er misschien wat meer over vertellen
Van dat buig apparaatje
Kan er niet goed uit wijs worden
Want ik zie helemaal geen stelmogelijkheden en hoe dik messing kan je er mee buigen
Indien mogelijk maak er even een klein filmpje van oid
mvg
Frederik:D :D

Etch Mate

Het is een Etch Mate van Mission Models en je kunt er vrij kleine messing etsplaatjes mee buigen in scherpe of stompe hoeken. Wel ff proberen voordat je een stuk Bismarck verpest. Kijk maar es naar het volgende YouTube fillempje... Voor het buigen van cylindrische vormen is het niet geschikt. Het gaat zuiver om hoeken.

26S7jnC9nsE[/media] - Etchmate 3C - Review and Demonstration

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een Etch Mate van Mission Models en je kunt er vrij kleine messing etsplaatjes mee buigen in scherpe of stompe hoeken. Wel ff proberen voordat je een stuk Bismarck verpest. Kijk maar es naar het volgende YouTube fillempje... Voor het buigen van cylindrische vormen is het niet geschikt. Het gaat zuiver om hoeken.

26S7jnC9nsE[/media] - Etchmate 3C - Review and Demonstration

Voor mijn dus niet geschikt
Voor het stoomgebeuren bedankt voor de uitleg
mvg
Frederik

Laatst bewerkt door een moderator:
leoS,

Waar heb je dat buig aparaatje gekocht ?

vrgr Bocdan Bismarck 1:200

Mol Plastic Modelbouw

Ik geloof alleen dat ze op zijn. Krijgen ze wel weer, want ik heb ook nog een tangetje van Mission Models daar besteld om trapjes en handgreepjes te buigen. Ik wil dat gebruiken om de traptreedjes op de romp te maken, zodat ik ze in twee gaatjes kan vastlijmen i.p.v. als ronde stukjes draad op de romp plakken. Dat lijkt me zelfs voor een statisch model te kwetsbaar.

Laatst bewerkt:
Einde zomerreces

@all,

Zo mijn zomerreces :sleepy: van de Bismarck zit er weer op. Ik heb vandaag de laatste latjes aan de romp gelijmd. Ik zie dat jullie in ieder geval niet stil hebben gezeten :thumbsup:.

Ik begin nu aan deel 42 en kan in ieder geval door tot deel 61. Ik kan nu dus lekker doorwerken en ook jullie verslagen er naast leggen :D.

Lagopus

Laatst bewerkt:
Etch Mate

even op ebay kijken. Met de lage dollar is het zo in de US te koop voor omgerekend 30 euro. Dat is zelfs inclusief verzend kosten veel goedkoper dan in Nederland en wel leverbaar.

Laatst bewerkt:
nieuwe delen

Nou gister maar weer eens ouderwets met de Betapress gebeld. Heb van de week de delen weer ontvangen en ondanks dat er niks beschadigd is ben ik nu in het bezit van 2x maal 61 maar geen deel 60.

Maar weer eens wachten dus. Maakt mij op zich niet zoveel uit gezien ik niet echt veel tijd meer over heb de laatste tijd. Als ik zeg dat ik 60 uur in de week maak is het weinig maar ach.

Grtss,

Willem

Back