Bouwverslag 1:200 Bismarck

Een gewone akku voor je zender
mvg
Frederik:D
Ben even verder gaan zoeken, deze lader is namelijk van Graupner en kan wel degelijk zender accu's laden.
Hieronder een stukje van de handleiding van hun site;

• Laden von Senderbatterien
Ein in einem Fernsteuersender eingebauter Akku kann über die meist am Sender angebrachte
Ladebuchse aufgeladen werden.
Senderladebuchsen enthalten meist eine Rückstromsicherung (Diode). Diese verhindert ein
Beschädigen des Senders durch Verpolung oder Kurzschluss mit den blanken Enden der
Ladekabelstecker.
Eine Aufladung von Senderakkus mit Schutzdiode ist mit dem Ladegerät nur an den Ausgängen 2
oder 4 - 7 möglich!
Der für den Sender max. erlaubte Ladestrom darf niemals überschritten werden.
Um Schäden im Senderinneren durch Überhitzung und Wärmestau zu vermeiden, sollte der
Senderakku aus dem Sender-Batteriefach herausgenommen werden.
Der Sender muss während des gesamten Ladevorgangs auf „OFF“ (AUS) geschaltet sein!
Niemals einen Fernsteuersender, solange er mit dem Ladegerät verbunden ist, einschalten.
Eine, auch nur kurzzeitige Unterbrechung des Ladevorgangs kann die Ladespannung durch
das Ladegerät derart ansteigen lassen, dass der Sender durch Überspannung sofort zerstört
wird.
Führen Sie keine Akku-Entladungen oder Akkupflegeprogramme über die Ladebuchse durch!
Die Ladebuchse ist für diese Verwendung nicht geeignet.

http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=6455

Laatst bewerkt:
Site

Wat ben ik blij dat ik een statisch model maak...
Maar eh, de site: Web Site Currently Not Available
is uit de lucht.

Zelfs de url werkt niet meer, maar dat was de site waarin alle bouwafleveringen in te zien waren.
Zou die niet meer terugkomen? Was zo'n handig naslagwerk.
Is wel meer weggeweest.

Roeren van de Bismarck

Weet iemand of er originele schaal roeren te verkrijgen zijn?:confused:
Of zijn dat de roeren voor het niet varende model en zijn die dan te gebruiken voor mijn (naar origineel aangepaste) varende model met 3 schroeven.:confused:

Ja, die zijn er, voor een varend en statisch model
Snel antwoord FirstTimer, alleen kan ik hier verder niets mee!
Ik neem aan dat ieder schip toch zijn eigen unieke roeren heeft?
Wie, wat, waar?

Verder zijn die vertragings motoren die ik gevonden heb behoorlijk prijzig!
Weet iemand hier betaalbaarder alternatieven voor?

Laatst bewerkt:
Roeren

Schaal roeren krijg je zo wie zo bij je model, met wat handigheid aan te passen naar functionerende roeren. Alleen het model stuurt beter met wat grotere roeren en die zitten bij het RC setje van Hachette. Het schijnt dat je met schaalroeren bij moet sturen met je motoren om een beetje de bocht om te gaan. Maar met wat handigheid kun je natuurlijk de schaalroeren groter namaken...

De genoemde sites ken ik, maar degene die nu uit de lucht is toonde netjes alle gebruiksaanwijzigingen per boekje. Kon je precies nazoeken wanneer je bijvoorbeeld de roeren enzo krijgt...

Hehehe, ik gaf alleen antwoord op je vraag Manado of ze er zijn ;)

voor het varende model moet je ze in Hachette kit zelf maken van hout
Ik heb ze bij een poolse firma besteld, ben de link even kwijt, als ik deze weer vind, zal ik je een pb sturen

de roeren zijn op schaal, om de bismarck toch strakker door de bocht te krijgen maak ik straks gebruik van een V Tail mixer op de buitenste 2 motoren.

aangezien het model straks super gedetaillleerd is, vind ik het zonde om dan niet schaal roeren te gebruiken

Nu kan ik het model zowel in vitrine als op het water gebruiken.

aanvulling, ik gebruik voor de aandrijving speed 3* 400 7,2 Volt direct drive

Laatst bewerkt:
Nou daarom kom ik dus met al deze info.
Dit was mij niet bekend, nog maar even navraag doen.
Kan mijn fout zijn dat ik de verkeerde lader heb begrepen.
Wat adviseren jullie?

Manando:
Een LiPo accu is niet per definitie hetzelfde als een zenderaccu.
De meeste zenders hebben een Nicad of NmH-accu; de eenvoudiger tweekanaalszenders doen het met acht 1,2V penlights Nicadcellen.
Gaat prima en als je je zenderaccu zorgvuldig laadt kan je de hele middag varen/vliegen/rijden. En desnoods koop je een 2e zenderaccu...
Als je een "gewone" NC/NmH zenderaccu koopt, heb je aan de lader op je afbeelding een redelijk goede, waar je meteen je scheepsaccu mee kunt laden. (Tenzij dat je in je Bismarck een LiPo legt, natuurlijk...:(

Lipo's in zenders ben ik nog niet tegengekomen, maar ja, dat zegt dus ook niets.

hallo

aan allen dan maar

wij zijn nu nicelsulfyde accus aan het gebruiken
dezelfde eigen schappen als Nmh behalve dat ze niet (haast )leeg lopen
na 6 maanden opgeladen te hebben weg gelegen kon ik er netjes 43 Milliamp inladen
dat is juist genoeg om de twee draden vol te laden en de powerpeak zijn meting te laten doen
deze accu's zijn er voorlopig tot 2.2 amp en daar vaart mijn kriekje dus op als vaar accu
in sommige kleine modelletjes die ik gebruik zitten ook deze accu's als aandrijving
en we hebben er zeer goede resultaten mee

groetjes raf

Back