Bouwverslag 1:200 Bismarck

Spuiten

Bocdan,
Ik spuit met Model Air van Vallejo met het spuitje van Badger model 150. Heel tevreden mee.

Paul.

Doe ik nu ook voor het eerst, altijd met thinners gespoten, ik zeg,
moet wel even wennen aan deze verf.
Maar als je gewent bent gaat het heel goed, alleen veel meer het
spuitje schoonmaken.
Ben je al bij met het bouwen van de Bismarck.

Nog niet bij.

Paul.

Doe ik nu ook voor het eerst, altijd met thinners gespoten, ik zeg,
moet wel even wennen aan deze verf.
Maar als je gewent bent gaat het heel goed, alleen veel meer het
spuitje schoonmaken.
Ben je al bij met het bouwen van de Bismarck.

Bocdan,

Ik ben vandaag begonnen met instructie 108 (schoorsteen en dekbetimmering). Ik moet nog wel 105/107 doen (Aankleding van de hangars ivm pasmaken tegen schoorsteen).

Kijk uit voor kijkers

Het is me wat. Krijg ik bezoek, laat ik trots mijn vorderingen met de Bismarck zien, laat hij een zwaar voorwerp vallen en natuurlijk precies op de hekwerken van de opbouw. Geeft niet zegt die nog; ik buig ze wel terug. Voordat ik kon ingrijpen waren er al twee stukjes afgebroken. Daarna heeft hij spoorslags mijn huis moeten verlaten. :2gunfire::2gunfire::2gunfire::2gunfire::2gunfire::2gunfire:Zit ik nu met de vraag hoe te repareren?

Paul, heb je een foto? Ik zou kunnen kijken of ik een vervanging kan maken. Moet de komende week toch weer wat etsen.

Groet,

Ad

Ad,
Ik maak graag gebruik van je reparatie-aanbieding. In het weekeind ga ik kijken wat ik zelf nog kan repareren. Van wat niet is gelukt maak ik dan een foto.
Ik ben benieuwd hoeveel schade we op gaan lopen als we echt gaan varen met de Bismarck. Zou die daarwel geschikt voor zijn? Of moeten niet verder gaan dan de eigen badkuip (en iedereen daaruit sturen).

Ik maak graag gebruik van je reparatie-aanbieding.

OK, Paul. De vraag om een foto was overigens alleen bedoeld voor mij om te beoordelen of dat door mij te etsen is. Wellicht staat er hier in dit topic al ergens een foto waarnaar je de link kunt geven en kunt aangeven om welk onderdeel/onderdelen het gaat.
Van een onderdeel dat ik daadwerkelijk zou gaan etsen heb ik dan wel een maattekening nodig, waaruit ik dan weer de definitieve tekening voor het belichtingsmasker kan maken. Dat moet ik toch zelf doen omdat ik dat moet "integreren" in mijn etsplaat. Als het zover komt moeten we dat maar verder per PB of email communiceren.

Groet,

Ad

Hekwerkjes

Beste Paul.

Mocht je er niet uit komen, ik heb nog wat hekwerkjes hier liggen, kan je zo van me krijgen, geef maar een seintje.
Je kan ze altijd pas maken.

Hekwerkjes

Paul,

Een aantal boekjes heb ik dubbel, dus ook wat etsplaatjes met hekjes.
Als je aangeeft wat je wilt kan ik kijken wat ik heb.

En ook bij zijn er al es kinderen geweest die met hun handen keken. Je houd je hart vast maar de schade is nog steeds beperkt gebleven.

Er is misschien nog een oplossing, ik was onderdeel 506 kwijt kon het nergens meer vinden, heb de stoute schoenen aangetrokken en naar Betapress gebeld het verhaal verteld en binnen 4 dagen kreeg ik deel 69 waar het onderdeel zat gratis opgestuurd.

nasturen

Met het nasturen van onderdelen doen ze echt niet moeilijk, ik heb gevraagd of ik nog wat bootjes er bij kon krijgen, i.v m. de tijd waarin ik mijn Bismarck wil verven, in die periode stonden er nog 8 jollen op het hoofddek, met de bijbehorende davids.
Die bootjes wil ik nog allemaal maken, het was geen probleem werden nagestuurd.
Kijk je hebt service, en service.
Tot op heden niets geen problemen met de uitgever.

nwe zending

hallo medebouwers,

tot mijn verbazing rolde vandaag de nwe zending in de bus 114 tm 117, zijn ze vroeg of ben ik laat :banana:
en ja hoor pastic schroeven:2gunfire:
nou ja, die gaan we maar vervangen

we kunnen in ieder geval weer eens verder:D

m vr gr
senmut:bye:

Bismarck 1:200 statisch
Yamato 1:250 statisch

van deel 114 moet ik misschien een tweede deel bestellen omdat ik denk dat ik niet genoeg van dat nylondraad heb... ik heb nu twee van de zes relingdraden gespannen rond de rromp maar dat klosje begint aardig leeg te raken...
Ik heb overigens de dubbele relingpaaltjes niet gebruikt omdat dan bij mijn model het dek er niet meer af zou kunnen, het kwam nét uit met de enkele paaltjes...

van deel 114 moet ik misschien een tweede deel bestellen omdat ik denk dat ik niet genoeg van dat nylondraad heb... ik heb nu twee van de zes relingdraden gespannen rond de rromp maar dat klosje begint aardig leeg te raken...

Hallo Danny,
als je wilt kan ik mijn spoel met draad wel opsturen, ik zet de railing er niet op, te veel gepiel voor mij.
Stuur maar een e-mail of PB voor je adres.

Groetjes
Ton

Ik kom inderdaad 1,5 meter te kort, ik vermoed dat dit komt omdat ik voor mijn kranen deze draad ook gebruikt heb, terwijl in het boekje iets stond over normaal garen ( wat natuurlijk niet wordt meegeleverd bij het model:confused:).

@ton
De hele spoel opsturen zou ik niet doen, de reling is niet het enige wat met die draad gemaakt wordt, je hebt ook nog aardig wat nodig voor alle tuigage. als je 1,5 meter af zou kunnen knippen zou dit al fijn zijn. :)

je hebt PB ;)

De hele spoel opsturen zou ik niet doen, de reling is niet het enige wat met die draad gemaakt wordt, je hebt ook nog aardig wat nodig voor alle tuigage. als je 1,5 meter af zou kunnen knippen zou dit al fijn zijn. :)

je hebt PB ;)[/QUOTE]

Danny, ga ik doen.

Groet
Ton

De nieuwe delen zijn naar mijn idee ook vroeg binnen dit keer.

En ik moet toch echt weer eens beginnen met bouwen want ben al begonnen met een tweede stapel *schaam*

Na de links te hebben gezien van de nieuwe modellen via Hachette ben ik toch echt aan het twijfelen om niet met de Stuka te gaan beginnen tegen die tijd. Het afmaken van de Bismarck zal voor mij nog wel even gaan duren, maar in stapels maken ben ik best goed :p

nieuwe uitdaging

De nieuwe delen zijn naar mijn idee ook vroeg binnen dit keer.

En ik moet toch echt weer eens beginnen met bouwen want ben al begonnen met een tweede stapel *schaam*

Na de links te hebben gezien van de nieuwe modellen via Hachette ben ik toch echt aan het twijfelen om niet met de Stuka te gaan beginnen tegen die tijd. Het afmaken van de Bismarck zal voor mij nog wel even gaan duren, maar in stapels maken ben ik best goed :p

Willem.

Het is wel de vraag of ze die paketten ook in Nederland uitbrengen.

hallo,
voor de draad van de railingen, ga ik koperdraad gebruiken, van de kern van elec huishouddraad, heb daar goede ervaringen mee ( Yamato) en je kan het licht doorbuigen naar eigen believen. Naast dit voordeel is nog een ander voordeel dat het in onbeperkte mate voorradig is:D

maar ben voorlopig nog wel ff bezig met de commandotoren etc

groetjes
senmut:bye:

Bismarck 1:200 statisch
Yamato 1:250 statisch

Back