bouwverslag 2,2m sbach pilot-rc met 55dl

In mijn kisten komen ook geen powerboxen te zitten.

Maar ik ken dat gevoel hoor wat Vinni en Ragger hebben.. Welke servo's... Ik heb hitecs in de Yak zitten (welke weet ik niet precies). In de Sukhoi heb ik Turnigy's zitten. Maar zit eraan te denken die er weer uit te halen en voor andere (betere) te gaan. Ik merk dat ik bij 6v accu spanning, de servo's terug kan duwen. En ik kan volgens mij geen 15kg duwen met mijn vingers...... ;)

In mijn Saphira zitten Graupner DES. Digitaal, snel, sterk en betaalbaar. Tot op heden hebben ze me nog niet in de steek gelaten (zitten ook op mijn 450 en 600 heli).

In mijn Saphira zitten Graupner DES. Digitaal, snel, sterk en betaalbaar.

Ik wilde in eerste instantie in mijn 55cc Yak de DES 707BB MG gebruiken, maar na hééééél veel slechte ervaringen van mensen die ik ken, heb ik toch voor de Hitec 5955TG gekozen. Een Graupner Saphira (zelf ook gehad) is een klein kistje met lichte roeren en vast geen trillende benzinemotor, dus daar zullen ze wel op hun plaats zitten.

Ik wilde in eerste instantie in mijn 55cc Yak de DES 707BB MG gebruiken, maar na hééééél veel slechte ervaringen van mensen die ik ken, heb ik toch voor de Hitec 5955TG gekozen. Een Graupner Saphira (zelf ook gehad) is een klein kistje met lichte roeren en vast geen trillende benzinemotor, dus daar zullen ze wel op hun plaats zitten.
Ja, da's waar. Ik heb daar ook naar gekeken en hetzelfde gold ook voor de DES800-serie. Maar op de Duitse fora werd al aangegeven dat er e.e.a. ruim een jaar geleden gewijzigd was t.a.v. de tandwielen (speling) en de servosoftware.

hey vinny

ziet er goed uit man.
mijn handen jeuken ook erg.
maar wil eerst nog wat lopende projecten :( afmaken.

schiet nou eens op dan
bouwen dat ding en vliegen
welk project kan nou mooier belangrijker zijn;):D
wil v/d week naar rob voor servos
t worden toch gewoon de hitec servos
de weatronic is niet nodig maar kon hem voor een redelijke prijs krijgen
en denk met een giro kan je nog een beetje vals spelen:idea::cool:

wil ook idd de hitec gaan gebruiken voor zeker
die heeft zich bewezen

zo weer effe verder wezen klussen
heb nu de uitlaat geplaatst
kreeg hem niet helemaal in t midden maar dat is jammer dan

1e0sd1.jpg

ook had ik problemen met t rubbertje tussen het schot en de demper
heb daar benzine slang gebruikt en nettjes gelijmd
toen de schotten waren gelijmd en de demper ging plaatsen kwamen ze los
nu heb ik ze er gewoon tussen gelegd hoop dat t blijft zitten

sd0kzk.jpg

rivpg4.jpg

dus hoop dat t zo voldoende is
hij zit wel nettjes zonder spannig en recht voor de uitlaatpoort
dus dat zit wel goed denk
nu t volgende t plaatsen van de weatronic
ben er nog niet helemaal over uit
in t bouwdraadje van alex gespiekt ,maarop de plaats waar alex hem heeft geplaats heb ik niet genoeg ruimte
ka328j.jpg

nu kan hij hier wel heel mooi geplaats worden maar weet niet of ik dan met t cg uitkom
hij weegt toch 200gr

2hdy2ar.jpg

sugesties???
graag

Als ik het goed zie heb je nu blueline methanol brandstof slang gebruik om de uitlaat in op te hangen? Is niet geschikt voor hete temperaturen, brandt dus weg en zal ook niet vanzelf geklemd blijven zitten, na 30 sec zijn al je rubbertjes weg, hoef je niet eens te proberen.

Wat een enorm apparaat is die Weatronic?

klopt heb idd metanol brandstofslang gebruikt
dacht juist dat die t aan konden maar ga dat nog veranderen
bedankt voor de tip
hij is idd wel groter als ik had verwacht
voordeel dat de ontvanger er al inzit

over de servo keuze twijvwel ik nog
de hs 7945sh of de hs 5955
kwa prijs zijn de 5955 10,0 duurder
maar de specificaties zijn volgens mij gelijk

ik zou die schoenendoos genaamd weatronic gewoon in de la leggen en hem zonder poespas met alleen 2 lipo`s en becs opbouwen .
scheelt 100 gram gewicht ( geschat ) en je hebt het uiteindelijk niet nodig voor die kist .
weet wel dat het leuker is als je hem al hebt liggen maar als je nu van alles uit moet gaan halen om dat grote ding er in te ``prakken`` ........ ik zou het niet doen .

Laatst bewerkt door een moderator:
De 5955 heeft wel titanium gears.... (ik zou op dit moment de 7955TG nemen)

Hoi Vincent,

Mooi bouwverslag hoor!!

Voor de uitlaat dragers kan je het beste de Graupner gewapende slang nemen deze Graupner Silicone tubing

De weatronic is een mooi ding, maar wel wat zwaar voor een 2,2m toestel zelfs mijn powerbox evolution weegt maar 115 gram en zit in een 2,7m toestel.

Als servo's kan je 4X HS 7985-MG en 1X HS7955-TG gebruiken.
En als je niets aan het toeval wilt overlaten 5X de HS7955-TG
Ik zelf heb op mijn Sbach de HS7954-SH zitten, werkt ook goed en is een goed altenatief wel geen titanium tandwielen maar staal toch sterker en slijtvaster dan alu.

Groet,
jan

Laatst bewerkt:
Uitlaat hangt er netjes in, inderdaad wel de slangen veranderen, deze zijn zo weg.

Servokeuze.. Ik heb zelf de HS7954-SH, de HS7955TG zijn net even duurder, maar ook net even sterker. Al denk ik dat je ze voor een 2,2m kist niet per se nodig hebt.

De Weatronic is een behoorlijk gevaarte. Inbouwen als je het erg graag wilt, anders weglaten, tis een aardig gewicht wat je toevoegt.

Schiet je wel altijd raak... Inbouwen dus!!

Lol, you got me:p

Nee, maar zonder dollen, ik zou 'm nog eerder verhuren aan een stel asielzoekers zodat ze een dak boven hun hoofd hebben, maar inbouwen zou ik geloof ik niet snel doen....... But it's up to Vin:D

hahahahaha duidelijk geen weatronic fans
maar als ik t bereken scheelt t niet zo heelveel gewicht
want een powerbox is 115 gr een ontvanger weegt ong 50 gr (denk ik)
en dan de kabeltjes nog tussen de ontvanger en powerbox
daar zal t verschil 50 gr zijn
is dat echt zo erg op een 2,2m kist:confused:
ik heb ook nog de carbon uitvoering dus is ook al wat lichter
zal dat zo merkbaar zijn dan??

ik zou 'm nog eerder verhuren aan een stel asielzoekers zodat ze een dak boven hun hoofd hebben

kappen nou hoor lex , ik zit een schaaltje vla te eten en tegelijk jouw reactie te lezen .
heb net met een doekje het scherm schoon gemaakt .
:lol::lol::lol::lol:

als je dus 2 becs neemt en een ontvanger kom je nooit aan 200 gram ,ik denk net aan of over de helft.

en je gunt die daklozen nog wat ......:D

kappen nou hoor lex , ik zit een schaaltje vla te eten en tegelijk jouw reactie te lezen .
heb net met een doekje het scherm schoon gemaakt .
:lol::lol::lol::lol:

als je dus 2 becs neemt en een ontvanger kom je nooit aan 200 gram ,ik denk net aan of over de helft.

en je gunt die daklozen nog wat ......:D

ja dat begrijp ik wel
maar als ik kijk naar alex zn setup op de yak 2,2m
dan kom ik er nog onder denk kwa gewicht
nog een vraagje
welke lipos kan je t best gebruiken voor de ontvanger
hoeveel mha voor een dag zorgeloos vliegen?

Back