bouwverslag 2,2m sbach pilot-rc met 55dl

Hoi Vincent,

Mooi bouwverslag hoor!!

Voor de uitlaat dragers kan je het beste de Graupner gewapende slang nemen deze Graupner Silicone tubing

De weatronic is een mooi ding, maar wel wat zwaar voor een 2,2m toestel zelfs mijn powerbox evolution weegt maar 115 gram en zit in een 2,7m toestel.

Als servo's kan je 4X HS 7985-MG en 1X HS7955-TG gebruiken.
En als je niets aan het toeval wilt overlaten 5X de HS7955-TG
Ik zelf heb op mijn Sbach de HS7954-SH zitten, werkt ook goed en is een goed altenatief wel geen titanium tandwielen maar staal toch sterker en slijtvaster dan alu.

Groet,
jan
hoi jan
bedankt voor de link
de servos ook effe bekeken maar 12,5kg is dat niet teweinig met de hs7985mg
want pilot schrijft zelf min 13,5kg voor

hey vinni , je kunt ook 2 x quoten in1 bericht hoor dan hoef je niet steeds dubbel te posten .

als je je bericht aan het typen bent kun je naar beneden scrollen en de text die je wilt quoten even knippen en plakken naar jouw bericht en dan bij het gereedschapsbalkje het textbalonnetje aanklikken .
(als je dit al wist heb ik niks gezegd ;) )

ik heb in mijn extra 2 x 1500 mha lipo`s en deze gaan 8 tot 10 vluchten mee ( berekend na verbruik 2 vluchten )

mijn kist is een kunstvlucht kist en full 3D ga nie lukken nie met mijn kist , hierdoor gebruik ik dus veel minder mha`tjes .
ik denk als je 2 x 2000 mha packs zou gebruiken dan ben je wel oke denk ik .

anders even meastro alexzz raadplegen , hij kan je hier wel nuttig in adviseren.

maar als ik kijk naar alex zn setup op de yak 2,2m
dan kom ik er nog onder denk kwa gewicht

Waarom denk je dat je lichter uit gaat komen dan?

Ik heb er 2x 2s1800mah lipo's in zitten, ik heb het een keer op 1 vliegdag erg bont gemaakt met 10 vluchten, de accu's waren nog 60% vol toen. Dat is toch wel het grote verschil met de 150cc+ kisten die ik heb, dan trek ik met 3D soms mijn accu's (5000mah) leeg (20% restant) in 6 vluchten....

Waarom denk je dat je lichter uit gaat komen dan?

Ik heb er 2x 2s1800mah lipo's in zitten, ik heb het een keer op 1 vliegdag erg bont gemaakt met 10 vluchten, de accu's waren nog 60% vol toen. Dat is toch wel het grote verschil met de 150cc+ kisten die ik heb, dan trek ik met 3D soms mijn accu's (5000mah) leeg (20% restant) in 6 vluchten....

oke bedankt voor de tip
dacht zelf ook aan zn 1800/2200mha accus
kwa gewicht denk ik dat icm dat ik de carbon uitvoering heb
en als ik dan 50gr zwaarder wordt door de weatronic
haal ik terug door de carbon uitvoering

hey vinni , je kunt ook 2 x quoten in1 bericht hoor dan hoef je niet steeds dubbel te posten .

als je je bericht aan het typen bent kun je naar beneden scrollen en de text die je wilt quoten even knippen en plakken naar jouw bericht en dan bij het gereedschapsbalkje het textbalonnetje aanklikken .
(als je dit al wist heb ik niks gezegd )

ik heb in mijn extra 2 x 1500 mha lipo`s en deze gaan 8 tot 10 vluchten mee ( berekend na verbruik 2 vluchten )

mijn kist is een kunstvlucht kist en full 3D ga nie lukken nie met mijn kist , hierdoor gebruik ik dus veel minder mha`tjes .
ik denk als je 2 x 2000 mha packs zou gebruiken dan ben je wel oke denk ik

oke weer wat geleerd ook bedankt voor je tip :D

Ah ok, op die manier, maar het zou juist éxtra mooi zijn om dan nóg eens lichter te zijn door die Weatronic niet te monteren:) Ok, ik ben er geen fan van, dat klopt, maar er zijn mensen die geweest waarbij hun dure Hitec TG servo's zijn doorgebrand met zo'n ding. Als ik dan ook nog eens hoor en zie dat je er geen ruimte voor hebt....... (en het is 35mhz nog)

Ah ok, op die manier, maar het zou juist éxtra mooi zijn om dan nóg eens lichter te zijn door die Weatronic niet te monteren:) Ok, ik ben er geen fan van, dat klopt, maar er zijn mensen die geweest waarbij hun dure Hitec TG servo's zijn doorgebrand met zo'n ding. Als ik dan ook nog eens hoor en zie dat je er geen ruimte voor hebt....... (en het is 35mhz nog)

ja dat kopt idd van t doorbranden maar dat is wel een persoonlijke fout
in t programmma wordt dat gebied in rood aangegeven ga je dan je uitslagen
tot t rode doorvoeren dan kan hij idd verbranden
het is idd 35mhz maar vlieg er al 5 jaar mee en nog nooit 1 probleem gehad
en met deze dure inversteringen heb ik geen geld meer voor een 2,4 systeem
daar bij moet ik dan redelijk wat 2,4 ontvangers aanschaffen
dus na redelijke wat overwegingen ben ik toch gewoon voor de ouderwetse
35 mhz gegaan
de ruimte is er wel maar moet kijken hoe ik met t cg uit kom
vindt de weatronic voor al antrekkenlijk door de giro

Hallo,

Maak mooi even gebruik van dit draadje,
Ik ben van plan om er een vliegtuig bij te kopen. Ik heb nu de extra 260 van pilot. Vliegt super goed en licht in mijn ogen. Ben er nog lang niet mee uitgeleerd en dus nog veel skils te ontwikkelen.

Nu heb ik een vraag ik vind de sback een hele mooie kist maar vliegt hij net zoals bijvoorbeeld de extra 260 of de yak 54?

@ alexxx,
Jij hebt er een aantal zien vliegen en misschien zelfs mogen vliegen. Welk denk je dat volgens jou het best geschikt is voor 3d. Of ontloopt het elkaar niet zo veel en kan ik bijvoorbeeld beter voor een 100 cc gaan.

Groet,
Dennis

@ alexxx,
Jij hebt er een aantal zien vliegen en misschien zelfs mogen vliegen. Welk denk je dat volgens jou het best geschikt is voor 3d. Of ontloopt het elkaar niet zo veel en kan ik bijvoorbeeld beter voor een 100 cc gaan.

Eej Dennis, zelf loop ik ook met het plan om een 2.7m Pilot Yak op te gaan bouwen, de 2.2m's onderling heb ik alleen nog niet kunnen vergelijken. De 2.2m doet wel alles wat ik wil...

Denk dat er onderling weinig verschil is qua vliegeigenschappen. Alex mag binnenkort die van mij vliegen, dan kan hij wat over de evt verschillen zeggen, behalve dan dat die van mij gewoon een stuk mooier is.

Vinni, gewoon inbouwen die Weatronic. Ik bouw zelf ook een overbodige Emcotec in en voeg dus onnodig extra gewicht toe. Heb ook de carbonuitvoering, dus daar boek ik weer wat winst.

als je op de site van pilot-rc zelf kijkt dan omschrijven ze de sbach als een compromie
tussen de extra en de yak
maar alle modellen vliegen goed ook 3d
de beste voor 3d zal waarschijnlijk de yak zijn (heeft de grootste roeren)
maar ik ben voor de sbach gegaan omdat ik t model heel mooi vindt

ga idd de weatronic wel inbouwen heb hem toch al
valt t tegen kan ik altijd t veranderen(al verwacht ik geen merkbaar verschil

Hmm,

Duidelijk dan denk ik nog even na over wat het gaat worden.
Persoonlijk denk ik dat het een yak word.

Die vind ik het mooiste :)

Groet,
Dennis

de yak is ook idd een mooie kist
zat zelf tetwijvelen tussen de yak en de sbach
maar goed een mooie keuzen
heb net de servos opgehaald
t zijn toch de 5955tg geworden kon ze voor een leuk prijsje krijgen
en t is niet nodig maar voor de tokomst goed voorbereid

Hallo,

Maak mooi even gebruik van dit draadje,
Ik ben van plan om er een vliegtuig bij te kopen. Ik heb nu de extra 260 van pilot. Vliegt super goed en licht in mijn ogen. Ben er nog lang niet mee uitgeleerd en dus nog veel skils te ontwikkelen.

Nu heb ik een vraag ik vind de sback een hele mooie kist maar vliegt hij net zoals bijvoorbeeld de extra 260 of de yak 54?

@ alexxx,

Groet,
Dennis

Het grootste verschil van de Sbach tegenover de extra en de yak is het staartvlak, deze is bij de Sbach een stuk kleiner. De yak is ongeveer de meest geschikte kist voor 3D, dit geld voor de 50cc als voor de 100cc.
Alle modellen hebben een eigen karakter, zoals bijvoorbeeld dat de sbach gestroomlijnder is dan de yak, en dat verschil merk je de yak remt meer af als je gas terug neemt.

Ik heb met de 50cc extra 300, 50cc yak54, 100cc yak54 en de 100cc Sbach van pilot-rc gevlogen, dus heb al wel verschil gevoeld mag ik zeggen:D

Groet,

jan

Laatst bewerkt:
Denk dat er onderling weinig verschil is qua vliegeigenschappen. Alex mag binnenkort die van mij vliegen, dan kan hij wat over de evt verschillen zeggen, behalve dan dat die van mij gewoon een stuk mooier is.

Vinni, gewoon inbouwen die Weatronic. Ik bouw zelf ook een overbodige Emcotec in en voeg dus onnodig extra gewicht toe. Heb ook de carbonuitvoering, dus daar boek ik weer wat winst.

ja maar het verschil is dat jij een kleine emcotec mini hebt en deze past netjes , de weatronic moet ergens in geprakt worden en dat zal er ook niet erg strak uit zien ( misschien )

Er zit toch een canopy op? Zie je niets van!!
Moet eerlijk zeggen dat ik in m'n Extra nog geen mooi plekje heb ontdekt voor m'n Emcotec..

ja maar het verschil is dat jij een kleine emcotec mini hebt en deze past netjes , de weatronic moet ergens in geprakt worden en dat zal er ook niet erg strak uit zien ( misschien )

het is wel duidelijk dat je geen weatronic fan bent
maar kwa ruimte valt t wel mee is 1cm groter als de bowerbox
de ruimte is ook geen probleem past er netjes tussen
t gaat alleen om t cg punt
maar gisteren effe een beetje uitgewogen
maar volgens mij kan hij gewoon boven de rudder servo

Ik weet niet hoe het met de Sbach is, maar met de 2.21m Yak kreeg ik het zwaartepunt nét niet goed met de DLE55. De Emcotec net achter de vleugelbuis, de besturingslipo's naast de tank, en de ontstekingsaccu op het motorschot. Voor 3D is 'ie nu perfect, maar met programmavliegen (doe ik er niet zo veel mee) merk ik dat hij staartlastig is. Achteraf gezien had ik misschien ook beter de Emcotec kunnen weglaten zodat 'ie iets neuslastiger wordt, maar ik heb nu geen zin meer om het aan te passen:) Jij kunt er nu nog wel rekening mee houden, maar ik weet niet of het bij de Sbac ook speelt.

Back