Bouwverslag 2 x ziroli 1/5 JU-87 B1 stuka

Ronald,

ik had nog geen foto's of filmpjes van de sirene. Dus vandaag alles even van de plank gehaald (hij ligt eerlijk gezegd ook al meer dan een jaar daar) en opstelling klaar gezet.

Eerst wat fotootjes gemaakt (Zie hieronder).

Daarna wou ik filmen. Dus ik even zonder filmmodus op alles (met de hand) getest. En het werkte. Maar goed dat ik het manueel probeerde en niet met de zender, want al na enkele seconden kregen de draden EN de lipo het ZEER WARM. HEET zelfs. Snel alles uitgetrokken en batterij buiten gesmeten.

Dat wordt dus weer uitzoeken waarom. Maar in tussentijd volgen hieronder de foto's :

Sirene01.jpg

Sirene02.jpg

Sirene03.jpg

De sirene hangt eigenlijk aan een airbreak in het midden van de vleugel. Daarom de 2 servo's. Eén servo doet de airbreak naar onder gaan en de andere servo stuurt de schakelaar aan waarmee de sirene gaat loeien.

Hopelijk weten jullie hier iets meer mee !

Groetjes,

Davy

Hoi Davy,

Bedankt voor de foto's. Jammer dat het niet helemal goed ging.

Vandaag de wingsaddles en het staartwiel gemonteerd.
12122009007.JPG

12122009008.JPG

12122009013.JPG

Ronald,

ik had nog geen foto's of filmpjes van de sirene. Dus vandaag alles even van de plank gehaald (hij ligt eerlijk gezegd ook al meer dan een jaar daar) en opstelling klaar gezet.

Eerst wat fotootjes gemaakt (Zie hieronder).

Daarna wou ik filmen. Dus ik even zonder filmmodus op alles (met de hand) getest. En het werkte. Maar goed dat ik het manueel probeerde en niet met de zender, want al na enkele seconden kregen de draden EN de lipo het ZEER WARM. HEET zelfs. Snel alles uitgetrokken en batterij buiten gesmeten.

Dat wordt dus weer uitzoeken waarom. Maar in tussentijd volgen hieronder de foto's :

Sirene01.jpg

Sirene02.jpg

Sirene03.jpg

De sirene hangt eigenlijk aan een airbreak in het midden van de vleugel. Daarom de 2 servo's. Eén servo doet de airbreak naar onder gaan en de andere servo stuurt de schakelaar aan waarmee de sirene gaat loeien.

Hopelijk weten jullie hier iets meer mee !

Groetjes,

Davy

Hoi Davy,

Die sirene,waar heb je die weg??

waar kun je die kopen?

Groet Jasper

Je gaat als een speer met bouwen Ronald, mooi project om te volgen :cool:

He Toet,

Waar blijven jouw foto's of loop je ver achter op Ronald? :mrgreen:

Gr. Teus

Je gaat als een speer met bouwen Ronald, mooi project om te volgen :cool:

He Toet,

Waar blijven jouw foto's of loop je ver achter op Ronald? :mrgreen:

Gr. Teus

Heey teus!!!

Ja die is al een stuk verder als ik:?.

Ik was de afgelopen dagen met het huis bezig:hammer:.

Deze week begin ik ahahahaa :thumbsup:

Jasper,

zoals ik al schreef, kocht ik het model vliegklaar.
Ik weet daardoor dus niet van waar de sirene komt.

Ook vind ik er nergens een merk of zo op, dus op het eerste zicht kan ik je niet helpen daarmee!

Groetjes,

Davy

Nou vertel maar:confused:

Zo ingewikkeld is het niet.

Zoals je in deze foto kunt zien bestaat een sirene uit een rad met schoepen wat dmv een elektromotortje rondgedraaid word in een ring met daarin gaten.

Belangrijk is dat de afstand tussen de schoepen en de buitenste ring minimaal is en dat de gaten in die ring afgedekt worden door de schoepen op het rad. Ik bedoel dat de schoepen net zo groot of groter moeten zijn dan de gaten in de ring (dop) zodat de gaten tijdens het ronddraaien van het rad om en om afgedekt worden door de schoepen.

Hoop dat het een beetje overkomt wat ik bedoel? :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Verder met stabilo:
16122009_002.JPG

en hoogteroer. Iets anders gedaan dan op tekening. Ik heb 1 groot hoogteroer gemaakt. De constructie met 6mm verenstaal lijkt me te zwaar. Dus daarom een hardhouten lat gebruikt voor de verbinding tussen beide hoogteroeren. Voordeel is ook dat de kist achterin mooi licht van gewicht blijft.
18122009_002.JPG

18122009_003.JPG

18122009_004.JPG

18122009_005.JPG

18122009_007.JPG

Ja beide kisten worden met 25gr glasmat bekleed en daarna met G4 of glitza PU lak behandeld, Motip filler en dan in de juiste kleur gespoten en nog afgelakt met een 2k matte blanke lak. Wij zijn er dus nog lang niet...

Back