Bouwverslag: 3D geprinte romp

Was opzich best leuk: Beetje lijm aanmaken, delen uitlijnen 30 min wachten. Done! Nu eerst de matjes erop en kleurtje geven.
Qua setup, Kan ik mn bestaande aquastar 3974 2200kv op 4s gebruiken? of zal dit een beetje overdreven zijn?

Qua setup, Kan ik mn bestaande aquastar 3974 2200kv op 4s gebruiken? of zal dit een beetje overdreven zijn?
Hallo Sander,

Qua vermogen is dat wat overdreven in een 66 cm romp, maar je hoeft er natuurlijk niet gelijk een 48K achter te hangen...
Met een 40,5K (of nog kleiner) beginnen en in eerste instantie voorzichtig met het gas, dan moet het wel kunnen.

Groeten, Jan.

Hallo Sander,

De Graupner 2318.xx serie zijn carbon (K) gevulde kunststof props met M4 schroefdraad, de cijfers na 2318 geven inderdaad de diameter aan (van 28 tot 45 mm)

Heb je een drivedog, dan moet je de 2317.xx serie hebben, alleen begint die pas bij 42 mm als ik me niet vergis.

Grtioeten, Jan.

Geweldig dit!
Discussie of niet; voor mij ben je de eerste die dit doet, en nog goed ook. De passing op deze schaal van geprinte onderdelen is knap, weet ik uit ervaring.
Heb je geen enkele uitval gehad van geprinte onderdelen?

Petje af voor je bouwkunsten!

Ik vraag me af of de topicstarter nog wel actief is hier. Immers zijn laatste post stamt uit 2014?

Volgens zijn profiel was zijn laatste bezoek op 16/11/14...

Daar gaan we weer.... iemand die in z'n eerste post een oud topic omhoog haalt.

[steekt hand in eigen boezem]
Waarna het topic met medewerking van een aantal minder oplettenden weer een paar posts stuiptrekt.
[haalt hand weer snel terug:D]

Dit bootje vaart/ligt in de vuilbak/ligt op de bodem van een meertje?

We zullen het nooit weten, helaas.

Wow, wat een mooi vliegtuig!
Dan moet je het printproces goed onder de knie hebben.

Wat voor filament gebruiken ze hiervoor?

Back