Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Volgens mij is het uiteengeplozen hoede(n)elastiek.
Hij gebruikt 't op z'n Walrus en op z'n U-nieuw model...
Ziet er redelijk op schaal uit als life-line en antenne.

PS: PBtje ontvangen?

Hoi Maarten.
Tsjah... mooi boek! Meer dan een bloemlezing... die pdf... S-Boote in action... Ga ik ook bestellen! Veel plaatjes.
Je hebt toch niet al die pagina's zelf lopen inscannen?
Gr Bas

hoi Bas,

Nee hoor "gevonden" op het internet en via een kennis. Hopelijk heb je er wat aan.
Ik zoek nog een tekening en foto van de mijn rails tot aan het torpedo rek. Ik weet dat het in een boek staat, echter niet welke...enig idee?

Mijn versie krijgt aardig wat mijnen met de lange gebogen rails tot vlak achter het torpedo rek. Ook ga ik voor een verschansing van canvas ipv van open. De meeste foto's die ik zie op open water hebben ze het canvas erop. behalve de middelandse zee daar zie ik het minder.

Hallo Maarten,
Schepen haden last van buiswater.
Op Het Kanaal en Noordzee was dat hard nodig.
Er zijn in Engeland tijdens de capitulatie redelijk wat foto's gemaakt.
Daarbij is het canvas weggenomen.
In Fock's boek geen duidelijke plaatjes over de rails en rekken.
De man van Schnellboot-net aan mailen?
Gr Bas

Oproep!

Weet iemand 1/35 bemanning voor de S100?

Italeri komt wel met een set, maar dat zal nog wel ff duren.

Er schijnen diverse losse figuren te zijn, kan ze echter niet vinden op het net.
vooral de figuren voor het geschut heb ik nodig, met name het achterste geschut.
Zonder figuren kan ik het niet stevig genoeg maken met die kleine stoeltjes.

Tamiya heeft een behoorlijk groot 1:35 assortiment Duitse W.O.II figuren.
Wel meestal Wehrmacht, dus je zult wat conversie moeten doen qua jassen en hoofddeksels. Nou ja, het hele ding is conversie natuurlijk...

De vroege Duitse tankbemanningen hadden een zwarte baret die veel lijkt op de matrozenmuts van de Kriegsmarine. Daar kan je ook iets mee doen.
Het hoeft natuurlijk niet altijd met helm op...
Deze makkers bieden ook perspectieven:
ITEM 35180 German Tank Engine Maintenance Crew Set
(altijd handig, een setje steek- en ringsleutels)

35180m.jpg

Of deze:
ITEM 35201 German Tank Crew at Rest
35201m.jpg

(nu met gratis duif en parkiet!)

Dit is ook een interessante, met name de meest rechter figuur in z'n leren outfit (mogelijk een machinist??)
ITEM 35253 German Panzer Division "Frontline Reconnaissance Team"
35253m.jpg

Die "Schwimmwagen" kan de Schnellboot slepen bij panne...

Azimut of blast models heeft figuren van de kriegsmarine 1:35 is een site in frankrijk zien er trouwens erg goed uit wel prijzig. heb dit bouwpakket ook aangeschaft romp in elkaar gezet en weer weggezet ga pas weer bouwen als er mooie ets setjes voor uit komen,trouwens een fabrikant waar je als particulier ook kan bestellen is RB models in polen lopen voor het afweer geschut kosten een dr. en een paar knikkers deze fabrikant levert deze lopen ook aan armourscale en aber alleen als je ze rechtstreeks bij RB models besteld kosten ze maar een kwart van de prijs per loop 3.08 euro zowel 37mm als 20mm en ze zijn van messing /aluminium.

groet desa

@roel:
Das geen parkiet daar bij die duif hoor! Denk eerder een kanariepiet :) Of qua fomaat een merel oid :lol:

Gr. Rudmer
(een parkietenkweker)

Blijft toch een rare vogel.....
Als je er genoeg van hebt kun je er altijd nog saté van maken, wel eerst marinade voeren!

Heb nog steeds geen bemanning gevonden, Azimut heeft schijnbaar een S-boot crew, maar nog geen plaatje gevonden, ook erg duur. Weet iemand een goede online shop voor Azimut, dat frans gaat bij mij niet zo best.

Als het gaat om wat er zoal te gebruiken is aan ready mades van andere fabrikanten dan komt voor mij de Dragon rubber boot (de kleine) op de eerste plaats. Dit is namelijk exact het type dat op S-Boote gebruikt werd. Het setje heet : German Sturmpioniere with assault raft.
http://www.combatmodels.fi/kuvat/dragon/DR6076.jpg
Het is een mooi gedetailleerd setje waarbij ook peddels en een luchtpomp zitten. Ook is het Dragon setje "Naval troops at Dieppe 1942" bij uitstek geschikt. Van deze setjes heb ik er vorig jaar al een aantal ingeslagen (met het oog op etc). Tenslotte vind ik het figuurtje van Joachim Peiper uit het Kampfgruppe Peiper setje perfect voor een Kapitän Leutnant. Ik heb nog wat verf besteld vandaag, onder meer Schnellbootweiss. Ik zag toen dat Italeri een goudkleur adviseert voor de schroeven. Ik meen toch gelezen te hebben dat die van edelstaal waren.....

Arjan

Laatst bewerkt door een moderator:
Andere vraag.
Italeri heeft 't in de bouwbeschrijving over een "fan" in het middelste
"raam" van de Kalotte.
Dit ding dus, gedeeltelijk zichtbaar:

449548289_v9hBp-L.jpg

(Afbeelding "gejat" van Maarten's website ...:oops:)
Maar da's toch geen "fan" (oftewel: ventilator)?

Het lijkt mij eerder een soort van slingerruit, zodat de roerganger nog wat ziet bij zwaar weer.
Het lijkt me erg onlogisch; een ventilator vlak voor je giechel als je met 43 knopen in de nacht over de Noordzee jakkert.

Iemand opheldering?

Ruitenwisser denk ik! net zoals de moderne ronde variant met één roterende wisser!

Ik denk ook met perslucht...
Ik zie op de laatste bladzijde een soort van perslucht-installatie.
Die kap op de neus van de torpedo zou 'm wel eens een zetje naar achteren kunnen geven - ergens tijdens dat traject slaat de torpedomotor aan, eventueel met een vertraging - plons, torpedo in het water - G5 maakt een scherpe bocht naar links of rechts en de torpedo gaat rechtdoor richting doel.

Hoi Theo

Het gaat om de lancering van Russische torpedo's uit de Russische G5-motortorpedobootjes in WO II.
Die werden achterwaards gelanceerd.
Hetgeen jouw link beschrijft gaat volgens mij over een heel ander soort torpedo en lanceermechanisme.

Niettemin interessante kost...

Back