Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Maarten123, 4 dec 2008.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Hoi Danny. Geen goed plan, in mijn optiek. Als je eens een aanvaring moet voorkomen door volle kracht achteruit te geven, kun je dat beter doen door de gasknuppel via de 'neutraal' naar achteren te rossen.
    Ik begrijp dat dat voor een (ex-)vlieger een wat tegennatuurlijke reactie is, want de meeste vliegtuigen vliegen niet achteruit, maar...
    En afhankelijk van je regelaars kun je, ook met slechts de helft van je gasknuppel, de snelheid prima regelen hoor.
    Mijn laatste S-boot, de S-38, heeft 3 outrunners als krachtbron. De twee buitenste hebben een vlieg-regelaar (alleen vooruit) en de middelde motor heeft een vaar-regelaar (voor- en achteruit).
    Scheelt in de kosten.
    Ik kan ze koppelen op mijn zender: dan schakelen de buitenste motoren rustig bij als de middenmotor ongeveer op half gas vooruit staat. Geef ik dan meer gas trekken beide buitenste motoren snel bij qua toerental. (Andere expo-curve)
     
    Herby63 en MicropropSport vinden dit leuk.
  2. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Bedankt voor je reactie Roel! Met die uitleg neig ik er inderdaad ook weer wat meer naar om het gas wat simpeler uit te voeren, scheelt ook weer programmeerwerk.

    Overigens heb ik toch mijn geluk beproefd en ondanks de adviezen het RC setje van Ebay heb aangeschaft, met het idee dat ik sowieso schaalroeren en -schroeven wilde hebben en dat ik in het ergste geval alleen de roeren, schroeven en assen kon gebruiken. Ik moet zeggen dat ik aangenaam ben verrast door de kwaliteit van wat me is toegestuurd. De schroeven zijn niet van Raboesch kwaliteit maar zijn ondanks dat mooi gemaakt, en zijn te borgen met een miniscuul inbusschroefje. De assen zijn recht, en de kokers hebben aan beide kanten glijlagers en zijn voorzien van smeerbussen. De assen draaien er soepel in zonder speling. De roeren zijn mooi gemaakt van gesoldeerd messingplaat met messing asjes, en hevels en stuurstangen zijn meegeleverd. De uithouders zijn ook van messing en de assen passen er mooi in. De motoren zijn brushed 390 motoren die er op het eerste gezicht netjes uitzien, en koelvinnen en houders zijn meegeleverd. Enkel de koppelingen zijn van twijfelachtige kwaliteit en zal ik sowieso vervangen door kunststof koppelingen. Over de motoren twijfel ik nog, ze zien er op het eerste gezicht kwalitatief prima uit en zijn al ontstoord en voorzien van bekabeling, maar ik vraag me af wat ze zullen doen qua temperatuur, en hoeveel ze zullen verbruiken. Mogelijk dat ik deze alsnog ga vervangen door 1000kv outrunners. Maar al met al ben ik er echt niet ontevreden over.

    [​IMG]

    Momenteel wacht ik nog op de bouwdoos zelf. Hij was op voorraad bij de winkel, maar het bleek dat het Eduard setje een levertijd heeft van 2-4 weken wat niet echt duidelijk zichtbaar was, dus mijn hele bestelling is vertraagd.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2022
    Herby63 en MicropropSport vinden dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.230
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mis nog tweede set kruiskoppelingen om er een cardan van de maken. ;-)
    Enkele geeft knikkende knietjes... onbalans... en gerammel. De zaak gaat toeren maken...
    Gr Bas
     
  4. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Ga ik inderdaad toepassen, dit is wat er nu bij het kitje zat maar deze ga ik niet gebruiken.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.230
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ik heb deze hier besteld... merk PEBA...
    De assen komen ook van onderstaand adres. Voorop kogelgelagerd.
    Achterop alleen de middelste as 4 mm Ø rvs lager diameter 10 mm en met keerring
    waterdicht gemaakt. De 2 mm assen weerszijden zijn messing gelagerd...
    De smeerpunten zijn oude brandstoftank-klunks, vliegerij.
    Handig hergebruik van de nippels... zit ook siliconenslang thans op... afgedopt...

    http://www.hobby-lobby-modellbau.com/onlineshop/index.php/cat/c949_Coupling-Syst--8-5-mm.html

    Met de link een overzicht... En een keuze aan messing inserts om de asdiameters te overbruggen.

    Het loopt snaarstrak. maar desondanks zo zuiver mogelijk uitgelijnd.
    Daarvoor hulpstukken gemaakt om zeer strak gericht te kunnen verlijmen. Dat heeft wel wat tijd gekost.
    Draai niet boven de 4000 rpm. Ik haal de snelheid uit 3x speedschroeven, zeer hoge spoed.
    En via reductiekasten op de motor. Geen schaalschoeven. In bad gehad... serieus power!
    Das wel weer leut op een bootje van nog geen meter.

    IMG_0740.jpg

    Roel heeft z'n Schnellboot goed op power staan. Een goede receptuur.
    Brushless staan beter in het rendement dan borstelmotortjes.
    Dat is meer iets om het heelal te verwarmen. Buitemantel koeling geeft niet echt soelaas.
    Borstels worden heet en de collector, en verwarmen de magneten. Bij 85 Cº zijn die gepasteuriseerd... magneetloos...
    Iets om goed in de gaten te houden. Props kleiner dan can diameter... dus zal wel heel blijven...
    Hard zal het zeker gaan... Met brushless beter... Maar het volgt wel in de bouw...
    Tijd genoeg om te wikken en te wegen... Top!

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2022
    Danny Mulders en Gerrit-Jan vinden dit leuk.
  6. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    En dan kom ik nu natuurlijk een set tegen met nóg mooiere schroeven en uithouders, en met gelagerde assen... Zul je altijd zien. :hammer:
    Ik zal me maar troosten met de gedachte dat deze set een stuk duurder is...
    https://www.ebay.com/itm/294863745968
     
  7. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.230
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Enige wat zinvol is, zijn de props.
    Ik heb ooit een messing gietset van de plastic versie gevonden.
    In dezelfde spoed. Maar helaas, 1 propgrove gietfout.
    Het is te richten met een goede brander. En goed gesteund.
    Wat ik zie in die advertentie is zeer strak.

    Spoed was 1:1 2x de diameter, en ze waren van staal. Rond de 1 meter.
    Brons, het koper, had men nodig voor munitie…

    Zo een set werkt snel.
    Maar houders, roeren zijn zelf te maken met een beetje geduld. Werk is het sowieso.
    Mooi is de set wel… maar die prijs? Foei!
    Spul zal wel uit de oost komen?

    En de roeren, is iets wat je bij zelfbouw vergroot. Want op deze schaal is het effect marginaal.
    Kogellagers… dan moeten die rvs zijn en waterdichtingen hebben.
    Asdiameter zal 2 mm zijn.
    Dat smeer je met olie. De frictie is gering.
    Hoe groter de diameter, des te meer, en bij optoeren, gaat het verder lineair omhoog.
    Motortjes zijn ook glijlager. Heel veel winst hoef je niet te verwachten.


    Meeste bouwers in deze draad hebben de roeren wel aangepast.
    Ik heb hem nooit gebouwd.
    Maar als voorbeeld voor een grotere romp. Schaffer, 113 cm. En de Hasse romp, die ik niet heb, deed 140 cm.
    Bende werk… maar mooi groot… jaja :)
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2022
  8. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Doos eindelijk binnen, gelijk maar geïnspecteerd op schade want de doos was verzonden zonder omdoos, enkel een laag bubbelplastic er omheen. Lijkt me dat 1001hobbies zelf toch ook wel moet snappen dat niet de manier is om een bouwdoos te verzenden, niet in een binnenlandse zending maar al helemaal niet bij een buitenlandse zending...

    Twee dingetjes die ik gevonden heb aan schade. De eerste is een stukje wat afgebroken is van het frame van het voorste luchtafweergeschut, maar dat is wel te repareren. Waar ik me veel meer zorgen om maak is dat het dek een hele rare bobbel heeft. Dit is geen transportschade maar komt zo vanaf de fabriek. Die bobbel zit echt op de meest ongelukkige plek waar je hem maar kunt bedenken. Had ie verder naar voren gezeten had het opgelost geworden door het dek stevig vast te lijmen, en verder naar achteren had het opgelost kunnen worden door het dek strak vast te schroeven. Maar hier kun je er precies niks mee als je het dek in delen moet splitsen. o_O
    [​IMG]
     
  9. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.230
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Dat is hitte schade!
    Je kan Italeri er op aan schrijven?
    Ik heb de doos ook. Bij mij is de romp voorop bij de torpedobuizen niet goed gegoten. Bij bouw en afwerking geen issue.
    Maar Italeri heeft toen rompdelen gratis vervangen bij klachten.

    1001 zijn drop shippers…
    En vaak fors aan de prijs.
    Gr Bas
     
    Danny Mulders vindt dit leuk.
  10. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wow mensen, al meer dan 3300 posts in dit topic, een hele prestatie! Benieuwd of jullie een mobiele app gebruiken, ik vind dat heerlijk werken (vooral fotograferen). En je leest waar je maar wil!

    Groetjes
    Erik
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  11. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.230
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ik gebruik beiden.
    Maar editing gaat beter in een browser op de PC.
    Zo ook het direct in het topic plaatsen van foto’s af bureaublad of map, drag & draw. En wat nette wittegels tussen tekst en foto.
     
    erikborgers vindt dit leuk.
  12. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Nou, ik heb eindelijk bericht terug van Italeri, maar van service is geen sprake...

    Waar het op neerkomt is dat ze zeggen dat hun onderdelen altijd goed geinspecteerd worden tijdens het inpakken, en dat het dus niet voor kan komen dat onderdelen kapot aankomen. Dat ze hun kit verpakken in een veredelde tissuedoos en dat transportschade dus bijna gegarandeerd is komt niet in ze op.

    Ze willen het dekdeel niet vervangen omdat het zogenaamd te groot is om te versturen, maar ze bieden vervolgens wel aan om een aantal bouwdozen op hun website te kopen voor 15% korting waarbij het dekdeel dan opeens wel meegestuurd kan worden voor 15 euro extra.

    Klinkt voor mij als geldklopperij, en valt me vies tegen van ze.
     
  13. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.230
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Jammer dat te lezen. Het gaf even hoop.
    Toch denk ik hier sprake is van transport of opslagschade.
    Bedrijf waar je gekocht hebt is dropshipper. Kan dus overal vandaan komen.
    En consumentenrecht geeft aan dat de leverancier het moet oplossen.

    Hoe krom is krom.
    Styreen is vrij zacht spul.
    Het is thermisch vervormd.
    Wellicht is het te richten in heet water in een geranium bak?
    Tegen kokend aan overgieten met heet water en op strategische plekken gewichten plaatsen? Het zien te richten.

    Niet met een brander, dan zakt het uit.

    Maar uit kunststof plaat heb ik wel het een en ander gemaakt, en haaks omgezet. Met een fohn er op. Met beleid.

    Dat zou ik hier niet doen.

    Is wel pech zeg?
     
    mave77 vindt dit leuk.
  14. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Toch maar door de zure appel heen gebeten en een nieuw dek besteld in combinatie met wat andere kits. Gelukkig is de vervanging wel heelhuids aangekomen.

    Nu zat er ook een boekje bij met nieuwe items voor 2022, zo te zien komt Italeri met nóg een Schnellboot: de S-26.
    [​IMG]

    Op het eerste gezicht zie ik niet heel veel verschil met de S-38, maar er zullen ongetwijfeld liefhebbers voor zijn.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  15. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Wat de S-26 van Italeri betreft, als ik me niet sterk vergis toont de box art een S-38 boot en niet één van de vier S-26 boten. Ik vraag me dan ook sterk af of Italeri de moeite neemt om de kenmerkende onderdelen van een S-26 boot zoals de luchtinlaten op het dek bij de kit te voegen. Over het algemeen proberen kitfabrikanten zoveel mogelijk nieuwe kits uit te brengen met de bestaande onderdelen waarbij men liefst niet te veel echt nieuwe onderdelen wil maken. De nieuw aangekondigde PT-122 is hier een mooi voorbeeld van, dit is een combinatie van hun vroege en late PT kits. Het aantal nieuwe onderdelen zal minimaal zijn.

    Afgezien van het feit dat er vaak niet echt iets nieuws onder de zon is heeft Italeri er ook een handje van om nieuwe kits aan te kondigen die nooit daadwerkelijk op de markt verschijnen. Een mooi voorbeeld hiervan is de Higgins PT boat die een stille dood gestorven is. Waarschijnlijk te duur omdat er te veel nieuwe onderdelen moesten worden gemaakt.

    Groet,

    Arjan
     
  16. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Kleine update vanuit mijn kant. Ik weet niet of mensen het prettig vinden als ik hier af en toe mijn voortgang deel, anders maak ik een eigen topic aan.

    Inmiddels beginnen er steeds meer onderdelen binnen te druppelen voor mijn Schnellboot en ik sta te trappelen om te kunnen beginnen. Het oorspronkelijke RC setje wat ik had besteld was niet 100% naar mijn zin, onder andere vanwege het feit dat de schroeven een iets kleinere diameter hadden dan schaal, en omdat de conus aan het eind van de schroeven te kort was. Ook bevielen de schroefaskokers me niet helemaal.

    Dit setje heb ik dus terug op Ebay gezet, en de verkoop heeft meegeholpen aan het mede financieren van het duurdere setje wat ik hier al eens heb gedeeld. Deze wilde ik vooral hebben vanwege de volledig schaal schroeven, mooiere uithouders, en hogere kwaliteit askokers.

    Vandaag is dit setje eindelijk binnengekomen en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de kwaliteit. De schroeven zijn mooi gemaakt en volledig identiek aan de schroeven uit de kit. De askokers zijn aan het eind mooi smal en omsluiten de as perfect, en zijn ook nog eens gelagerd. Op de assen zijn zelfs al platte kanten geslepen om zowel de koppelingen als de schroeven te borgen. Het enige wat me minder bevalt zijn de koppelingen zelf die ik sowieso al ging vervangen door een cardankoppeling, en brushed motoren (weliswaar met aparte ventilatoren voor koeling) die voor mijn gevoel niet van topkwaliteit zijn.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Daarnaast heb ik nog een flink pretpakket aan accessoires klaarliggen:
    [​IMG]
    - De Schnellboot crew van Italeri, deze heb ik al gebouwd en geschilderd.
    - Allebei de photo-etch sets van Eduard.
    - Brass gun barrels van Master model.
    - 4 stuks zeemijnen van AFV club.
    - Micro LED's voor het verlichten van het model.
    - Schroefdraadbussen om het dek vast te kunnen zetten en weer los te kunnen halen.
    - Kriegsmarine kleuren van Vallejo (met nog een extra flesje schnellbootweis).
    - Tamiya primer (omdat deze wat slijtvaster is dan de Vallejo primer).
    - Vallejo premium polyurethane blanke vernis. Deze wordt zelfs gebruikt op surfplanken, duurzaam genoeg dus voor een RC model.
    - Stabilit express omdat deze plastic écht stevig verlijmd.
    - En nog wat magneetjes en hoge kwaliteit afplaktape.

    Op dit moment wacht ik nog op messing relingpaaltjes en servo's, en dan kan het bouwen echt los gaan barsten. Ook zit er in mijn FC-16 zender inmiddels de Navy twin stick, en zijn er zowel een multiprop als een multiswitch module onderweg om mijn zender echt mooi uit te bouwen. In die toekomst wordt die nog omgebouwd naar 2.4Ghz.

    Ik twijfel nog om de brushed motoren te vervangen door outrunners. Ik weet niet precies welke ik moet hebben namelijk. Roel heeft 3x 1000Kv gebruikt, maar volgens mij is dat echt zwaar overpowered. Gelukkig heb ik nog even om daar over na te denken.

    Tot slot wat afbeeldingen van mijn crew:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    ik snap na 46 jaar nog steeds niet waarom men een kogel gelagerde as wil hebben
    hij is maar aan een kant van een lager voorzien en dat is de kant van de motor
    de motor zelf is reeds of gelagerd of heeft bussen
    het deel in het water is een bus en de uithouder heeft ook bussen
    het nadeel van lagers is dat als ze niet in inox zijn ze roesten en dus onderhoud vergen
    en als ze wel van inox zijn moet je uitkijken als je in een zwemdok gaat varen want de chloor tast het inox aan

    geef mij maar een as met lagerbrons bussen

    gr raf
    ps het is wel mooi spul dat wel
     
    HansN vindt dit leuk.
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Lekker mee doorgaan Danny. Ik ben een tijdje niet op het forum geweest; goed te zien dat dit draaidje nog steeds leeft.
    Hoe is het ondertussen met je S38? Heeft ze al gevaren, of is ze het dok nog niet uit?
    (Is ondertussen wel een prijzig scheepje geworden met al die upgrades...)
     
  19. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Je zou eens moeten weten Roel, inmiddels weet ik zelf al niet eens meer hoeveel het allemaal heeft gekost... Aan de andere kant, daar is het hobby voor, en je kunt het beter hier aan besteden dan uitgeven in de kroeg.

    Het model is nagenoeg klaar, en uiteindelijk is er sowieso het volgende aan upgrades en extra RC in gegaan:
    • Eduard messing upgrade set
    • Messing schietbuizen voor het geschut
    • de eerdergenoemde RC set met messing roeren, schroeven, schroefassen, en daar dan nog brushless motoren en 3 aparte servo's met V-mixer voor het Lürssen effect bij, en al het geschut RC beweegbaar gemaakt
    • Beier geluidsmodule
    • volledig werkende verlichting (navigatieverlichting groen-rood en 2x wit, in de stuurhut wit/rood schakelbaar, onder de kalotte links/rechts wit, en het spotlicht helemaal achteraan voor het droppen van dieptebommen), met daarbij dus 3D getekende en transparant geprinte lantaarns
    • aangepaste schutterspositie op het voordek met verdiepte kuip en zelf ontworpen krans
    • nieuw getekende en geprinte munitiekasten tussen de de achterste twee stukken geschut in
    • nieuw ontworpen staanders voor de antennekabels op de stuurhut, 3D geprint in messing
    • alle transparante vensters uit de bouwdoos vervangen door 0,2mm acrylplaat, tegen UV-vergeling
    • alle dekschroeven vervangen door messing schroefdraadbusjes met M2,5 boutjes
    • alle relingen en staanders aan de rand van het dek vervangen door messing staanders en relingen (de staanders zijn 30mm Caldercraft staanders die ik heb ingekort en waarvan de bollen zijn afgevlakt om ze nagenoeg identiek te maken aan de staanders in de kit)
    • Extra rubber bootje toegevoegd
    • stoffen vlag toegevoegd
    Het was ook nog mijn bedoeling om de torpedo's werkend te maken, maar hier heb ik toch vanaf gezien door de hoeveelheid gewicht die ik al aan het toevoegen was, en de zorgen over hoe het een en ander waterdicht te krijgen.

    Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om details over te nemen van foto's van de echte boot (S204 Lang), maar niet alles was even duidelijk. Ik heb bijvoorbeeld het TA logo op de achterzijde iets aan kunnen passen vanaf foto's, en heb de gevlochten handgrepen uit touw op de kalotte na kunnen maken, maar ik kon geen eenduidige informatie vinden over of de waterlijn nou wel of geen zwarte streep had. Dit heb ik opgelost door de zwarte streep wel te schilderen, maar nagenoeg volledig weg te werken achter algen. Op deze wijze zou het voor beide situaties door moeten kunnen gaan.

    Om de boel vaarklaar te maken moet ik enkel nog het figuurtje op het voordek vastzetten aan zijn stuk geschut, wat extra messing buisjes inlijmen om de schroefassen verder te stabiliseren, en alle elektra wat netter weg te werken, en dan is het model klaar. Wel blijkt mijn multiswitch module waarschijnlijk defect, want de Beier module accepteert de signalen niet op de juiste manier. Als ik op hetzelfde kanaal mijn Multiprop module inplug werkt alles wel naar behoren. Hier moet ik dus nog een vervanger voor regelen.

    Verder heb ik natuurlijk ook nog een setje zeemijnen liggen welke ik misschien op het achterdek ga vastzetten, maar hier ben ik nog niet over uit omdat ik ze vrij zwaar vind.

    Hier zijn de laatste foto's die ik heb gemaakt, deze dateren van 31 augustus 2023, maar het enige dat sindsdien is veranderd is dat de antennekabels zijn gespannen vanaf de staanders op de stuurhut.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2024
    horsepower, Gerrit-Jan, Jan Walpot en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.230
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Is dan ook wel een plaatje geworden. Top!
     
    Danny Mulders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina