Kleine update vanuit mijn kant. Ik weet niet of mensen het prettig vinden als ik hier af en toe mijn voortgang deel, anders maak ik een eigen topic aan.
Inmiddels beginnen er steeds meer onderdelen binnen te druppelen voor mijn Schnellboot en ik sta te trappelen om te kunnen beginnen. Het oorspronkelijke RC setje wat ik had besteld was niet 100% naar mijn zin, onder andere vanwege het feit dat de schroeven een iets kleinere diameter hadden dan schaal, en omdat de conus aan het eind van de schroeven te kort was. Ook bevielen de schroefaskokers me niet helemaal.
Dit setje heb ik dus terug op Ebay gezet, en de verkoop heeft meegeholpen aan het mede financieren van het duurdere setje wat ik hier al eens heb gedeeld. Deze wilde ik vooral hebben vanwege de volledig schaal schroeven, mooiere uithouders, en hogere kwaliteit askokers.
Vandaag is dit setje eindelijk binnengekomen en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de kwaliteit. De schroeven zijn mooi gemaakt en volledig identiek aan de schroeven uit de kit. De askokers zijn aan het eind mooi smal en omsluiten de as perfect, en zijn ook nog eens gelagerd. Op de assen zijn zelfs al platte kanten geslepen om zowel de koppelingen als de schroeven te borgen. Het enige wat me minder bevalt zijn de koppelingen zelf die ik sowieso al ging vervangen door een cardankoppeling, en brushed motoren (weliswaar met aparte ventilatoren voor koeling) die voor mijn gevoel niet van topkwaliteit zijn.
Daarnaast heb ik nog een flink pretpakket aan accessoires klaarliggen:
- De Schnellboot crew van Italeri, deze heb ik al gebouwd en geschilderd.
- Allebei de photo-etch sets van Eduard.
- Brass gun barrels van Master model.
- 4 stuks zeemijnen van AFV club.
- Micro LED's voor het verlichten van het model.
- Schroefdraadbussen om het dek vast te kunnen zetten en weer los te kunnen halen.
- Kriegsmarine kleuren van Vallejo (met nog een extra flesje schnellbootweis).
- Tamiya primer (omdat deze wat slijtvaster is dan de Vallejo primer).
- Vallejo premium polyurethane blanke vernis. Deze wordt zelfs gebruikt op surfplanken, duurzaam genoeg dus voor een RC model.
- Stabilit express omdat deze plastic écht stevig verlijmd.
- En nog wat magneetjes en hoge kwaliteit afplaktape.
Op dit moment wacht ik nog op messing relingpaaltjes en servo's, en dan kan het bouwen echt los gaan barsten. Ook zit er in mijn FC-16 zender inmiddels de Navy twin stick, en zijn er zowel een multiprop als een multiswitch module onderweg om mijn zender echt mooi uit te bouwen. In die toekomst wordt die nog omgebouwd naar 2.4Ghz.
Ik twijfel nog om de brushed motoren te vervangen door outrunners. Ik weet niet precies welke ik moet hebben namelijk. Roel heeft 3x 1000Kv gebruikt, maar volgens mij is dat echt zwaar overpowered. Gelukkig heb ik nog even om daar over na te denken.
Tot slot wat afbeeldingen van mijn crew: