Vandaag had ik mijn werk wat eerder af dan gepland, en kon weer eens lekker op tijd thuis zijn.
Als eerste de schuur maar weer ingericht als "spuitcabine"
Daarna begonnen met de eerste delen te voorzien van een kleurtje, in dit geval alleen nog grijs, maar het begin is er.
Zicht vanaf de Boeg, ik vindt het een beetje teveel grijs, dus ik ga de bedekking boven de torpedobuizen "wit" maken
Doorkijkje bij de Kalotte, heb al een beetje lopen experimenteren met verf, die ik na het aanbrengen meteen weer afgeveegd heb, geeft wel een hout structuur, helaas zal dit weer gaan verdwijnen, gezien de melding, dat het houtwerk werd meegeschildert in de dekkleur
Ik heb de tip van ROEL mbt koeling motoren iets anders toegepast, ik gebruik de voorste twee sleuven voor toevoer van verse lucht, en gebruik de achterste als afvoer van de warmere lucht.
Onderaanzicht, je ziet dat ik de beide sleuven in een koker verwerk.
De ventilator staat schuin, en blaast dus de koele lucht (in theorie) naar achteren over de motoren, door de "overdruk" zal de warmere lucht via de achterste machinekamer koepel naar buiten worden geblazen.
En als laatste nog een stukje huisvleit, de eigenmaakte schroefassen (RVS, wel een crime om de M2 schroefdraad erop te krijgen, ff googlen, assen onthard, draad snijden, en de as weer temperen), en de roeren gemaakt van messing plaat.
Helaas zitten de askokers al gemonteerd, ook dit was/is een stukje huisvleit, er is nu weinig meer van te zien
Nog genoeg te doen, maar voor vannacht gaat de werf in Deventer op slot.
Morgen weer een mooie dag, hoop alleen dat ik uitkom, met mijn potje witte verf XF2 van Tamiya( aangelengd met een paar druppels zwart, om vieswit te krijgen) , het lijkt erop dat men overal groot aan het inkopen is, want ik kan er bijna niet meer aankomen
Btw, heeft iemand nog een masker over van het 8th flottielle