Nou, 't is te hopen dat El Quaida niet mee leest hier...
"How to make seamines, part 1: the epoxy way with satehprickers."
Terwijl daar in het zuiden de oorlogsproductie op volle toeren draait, moet er tóch op patrouille gegaan worden.
Uitreis:
Op weg naar de gevechtszone doet de schipper het kalm an; kruisvaart.
Dan is de vijand in zicht: Aanval!
Oh oh... één ding vergeten: 't Lürssen-effect. "Kokkie, naar achteren en naar beneden! Roeren naar buiten zetten. Laufschritt!"
"Scheisse!! Zerstörer... Voller kraft zum Küste! Da können die nicht kommen..."
"Zum zweiten mahl... Angriff!"
(Kokkie is nu op tijd beneden... Lürssen effect zichtbaar!
8e immer voran!
Aanval geslaagd... Terug naar de bunker!
Wat me vandaag opviel:
Als ik zonder Lürssen-effect op volle kracht een bocht maakt, kan ik de kiel inspecteren op mossels en aangroei. De boot ligt dan extreem schuin, met de dek naar binnen gericht. Zie foto bij "de kust".
Als ik mét LÜrssen-effect een bocht maak, blijft de boot ook in de breedte bijna horizontaal. Ze gaat nauwelijks schuin liggen. Tenzij dat ik in één keer alle roeren maximaal aan boord zet, dan zie je een fontein omdat dan water in één keer tegen de torpedodeksels knalt. De snelheid gaat er dan ook drastisch uit; pas als ik de roeren iets naar het midden laat gaan, pikt ze weer snelheid op.
Verder zit ik er over te denken om nóg een S-Boot aan te schaffen.
Daar wil ik dan alle tips en trucs uit deze draad in verwerken die mij leuk lijken. Tevens andere motoren (3 x super 380 óf BL, dat weet ik nog niet) en een andere as-constructie. Wél weer 2mm, maar de motoren verder naar voren, zodat ik niet zit te kl**tviolen met ruimte onder de motoren.
Ik weet nu wat er allemaal anders kan, en dat ik op sommige puntjes te simpel heb gedacht.
(tenslotte heb ik niet voor niks een onderzeeboot verkocht...

)