Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Heren,

Ik ben in het bezit van wel 2 Model Aktueel met het geweldige verslag van Roel zijn S-100.
Blijkbaar is het me toch gelukt om een abo af te sluiten via internet...
Dus, als er leifhebbers zijn, laat het weten en hij gaat op de post.
(blad kost 7,50 in de winkel en verzendkosten 2,20 in NL)
Over de prijs worden we het wel eens ;-)

Joris graag.........hobbyzaak heeft het blad ook niet, en kom de komende tijd nergens anders in de buurt! Stuur je wel een Pb later, of heb je me gegevens?. Geef je rekening maar op, dan komen we er wel uit!

Prima Maarten,

Ik heb hem hier liggen in envelope van Modelbouw Aktueel en stuur die door naar jou!
Als ik genoeg postzegels heb gaat hij morgen op de bus, anders maandag...
Ik denk dat ik je adres nog wel ergens heb staan in mail of pb anders hoor je het wel :-)

knap bouwverslag

heb met veel aandacht het bouwverslag van jullie schepen gevolgd en omdat het zo knap was ben ik dan ook maar over gegaan tot de aankoop van dergelijk schip
dit is voor mij een leerrijk bouwverslag zo te volgen dat je weet waar de knelpunten en moeilijkheden zijn een woord KNAP
nu vroeg ik mijn eigen af waarom ik af en toe lees verkeerd forum is verplaatst naar een ander forum
nu ik was in de veronderstelling dat een schellboot een marineschip is maar dan zal ik dat waarschijnlijk verkeerd hebben
sorry voor mijn belachelijke opmerking want van mijn part mag het staan waar he twil het is en blijft fantastisch

mvg rudieke

heb met veel aandacht het bouwverslag van jullie schepen gevolgd en omdat het zo knap was ben ik dan ook maar over gegaan tot de aankoop van dergelijk schip
dit is voor mij een leerrijk bouwverslag zo te volgen dat je weet waar de knelpunten en moeilijkheden zijn een woord KNAP
nu vroeg ik mijn eigen af waarom ik af en toe lees verkeerd forum is verplaatst naar een ander forum
nu ik was in de veronderstelling dat een schellboot een marineschip is maar dan zal ik dat waarschijnlijk verkeerd hebben
sorry voor mijn belachelijke opmerking want van mijn part mag het staan waar he twil het is en blijft fantastisch

mvg rudieke

Leuk, weer een bouw verslag er bij!!! altijd top!!!
Wat de topic's en plaatsing, ik heb nog niets hier gevonden wat een verkeerd topic zou staan, maar da's mijn idee...

Wat heb je gekocht? Ook een Italerie S-100 of anders?

"...smell of fresh PT 596 in the morning"

Joris means: "We love the smell of fresh PT-boats in the morning..." ;)

Take caution of what you are wishing my young Joris ;);)

I uploaded a movie in youtube under my identification xrz100, title:" PT 596 FSA".

Budget wise the boat is powered by just 1 single 480 engine and a NiCa akku. If more money is available 3 brushless and a LiPo should be possible...........

The boat recently survived an accident when it rolled of my Ford Galaxy trunk - therefore some maintenance were required. I am still waiting for the detail set from eduard. Further details like ciggarets, greneades, mp 5, pin up girls, life magazin in progress

Further functions:
Red compat lights in the deck - 16 red leds
Rear bofors gun turning
50 cal sound and destroyer sound
and when enough patience is there I will make one of the torpedos work as well as the roll off rack they are being released from.

Compared to the S100 it is a heavy model and with all the weight the boat lies very heavy in the water and is therefore no match for the S100 - but still has a nice view and waterline when running full speed ahead.

However, I liked the bold attitude of the Americans standing at the stern without any protection and firing at the enemy.

I have the S100 still in my shipyard, probably ready next year

Thats all for now - I hope you enjoy the movies of your "enemy"

Kind regards

Christian

Leuk, weer een bouw verslag er bij!!! altijd top!!!
Wat de topic's en plaatsing, ik heb nog niets hier gevonden wat een verkeerd topic zou staan, maar da's mijn idee...

Wat heb je gekocht? Ook een Italerie S-100 of anders?

joris

heb de s 130 van robbe aangeschaft en gelijk dan ook de s 100 van italerie maar die zijn beide voor later
wil eerst een deel van mijn rc boeten afwerken
ben namelijk bezig aan de smit nederland en de white star van billing boats als die klaar zijn zal ik beginnen aan de schnelboten

mvg rudieke

Nog genoeg op de werf liggen dus :-)

We kijken uit naar de bouwverslagen van de S-boten :-)
Zelf heb ik op mijn verlanglijstje ook nog iets staan i.d.v. iets van Billing boats.
Een staand model van een mooie 3 master o.i.d.
Maar da's voor later.

joris

heb de s 130 van robbe aangeschaft en gelijk dan ook de s 100 van italerie maar die zijn beide voor later
wil eerst een deel van mijn rc boeten afwerken
ben namelijk bezig aan de smit nederland en de white star van billing boats als die klaar zijn zal ik beginnen aan de schnelboten
mvg rudieke

Rudieke
Welkom bij de S-boote!
Voor het geval je 'm nog niet kent: hier een recensie over de S130 van Robbe:

Model Boat Mayhem - Robbe S130

Hallo

Ik wil graag ook een copie van model aktueel met het artikel over de schnellbote maar kan deze helaasnin de buurt nergens vinden.
Heeft iemand een tip waar ik deze zou kunnen kopen hetzij bij een winkel hetzij op het net ??

BVD,
Marc

Ik heb hem bij Quartel gekocht.
Maar ik denk dat de beter boekhandel hem ook wel zal hebben.
Kijk anders eens op de site van Modelbouw Aktueel voor verkoop punten.

hey

roel bedankt voor dat bouwverslag van de s 130
moet zeggen dat jullie stuk voor stuk enorm mooie boten hebt gebouwd
daar zijn gewoon geen woorden voor
het enige nadeel is dat het mij heeft aangespoord om ook zulke boten te gaan bouwen
maar ja ben er wel eigenlijk blij mee

mvg rudieke

Rudieke
Welkom bij de S-boote!
Voor het geval je 'm nog niet kent: hier een recensie over de S130 van Robbe:

Model Boat Mayhem - Robbe S130

roel

ik zal waarschijnlijk wel verkeerd zijn ben dat gewoon
maar had toch mijn bedenkingen, heb namelijk dit bouwverslag aan het bestuderen geweest en merkte op dat de motoren allemaal het zelfde zijn aangesloten maw dat ze allen dezelfde richting uit draaien
nu dat kan toch niet kloppen of zie ik dat verkeerd

mvg rudi

Ik vind het inderdaad wat vreemd dat deze meneer alle motoren dezelfde kant uit laat draaien.
Met beide buitenste motoren tegengesteld heb je minder last van het "wiel-effect".
Ik merk het ook bij mijn model:
Als ik alleen met beide buitenste motoren vaar (en die draaien inderdaad tegengesteld aan elkaar) vaart de S-Boot kaarsrecht.
Zet ik de middenmotor erbij, zie je dat zij meteen een flauwe bocht gaat maken, totdat ik met het middenroer een heel klein beetje corrigeer.

roel

inderdaad dat was mijn vaststelling ook maar dacht dat ik het weer bij het foute eind had
vandaar deze vraag

mvg rudi

Back