Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Hmmm... De opleidingsflottilles lopen leeg.
Meinen Mannschaften, Unteroffiziere und Offiziere marschieren bald herein von Deventer, firma W.
Zusammen mit der zweiten Schnellboot.

@Joris: waar heb jij die motorsteunen vandaan?

hallo joris

zit die midelste motor niet verkeerd >???
dit is een L motor dus een motor die links om loopt
daar deze duurder is dan de gewonen denk ik dat je twee rechts lopers aan de buiten kant hebt zitten en de duurdere links loper in het midden
en das dus nie goe he

verbeter me als ik het verkeerd heb LOL

groetjes raf

@ Raf:

Er zitten twee linkslopers in Raf, niet te zien op de foto maar de linker of op de foto onder, is ook een "L" :-)
Maar bedankt voor het mee denken Raf!!!

@ Roel:

Motorsteunen heb ik van Quartel.
Vond ze erg duur en ze zijn net even wat te krap voor de motoren maar da's zo gefixt met wat boor en vijl werk...
Boot nummer 2? Ben van de nieuwsgierige wat het gaat worden Roel!!!

@Roel

je kunt ze ook zelf maken van 3 mm plaat, ik heb er zo 3 in een verloren uurtje gemaakt

reden, ik kon er toen maar 1 krijgen, heb deze daarna maar als mal gebruikt voor de zelf bouw.

Voordeel, je kunt de motor plaat goed uitrichten en vastzetten met een druppel 10 sec lijm, daarna heb ik er de zijdelingse versteviviging op gezet.

Laatst bewerkt:
@ Roel!
Eindelijk een M-aktueel te pakken... Nr 128! Hè, hè. Gelukkig lag er nog een in een boekhandeltje.
Zeer onderhoudend relaas! Wat een berg kopij, mooi diepgaand opgezet! Komplimenten!
Overigens... is het ditmaal überhaupt een zeer geslaagd nummer... zenders + historie... accu's... brandstofmotoren...
Groetjes Bas

Heren,

weet iemand een goed boek over het schilderen/bewerken van figuren?
Een "how to" boek zoek ik.

Geen boek, maar wel veel nuttige info:
Het Twenot (TWEede Nederlandse Organisatie van Tankmalloten). pardon - hobbyisten)- forum:
Hier de link naar het foto-deel:
WWW.TWENOT.NL :: Bekijk onderwerp - Twenot Fotoalbum

Zoek eens op de naam Gino Poppe. Wat die man aan figuurtjes maakt... Daar wordt een normale sterving zoals ik alleen maar droevig van.

Ik ga eens kijken Roel, bedankt voor de info.

Heb de "bemanning" van de foto op vorige pagina binnen.
Twee hoofden en het ziet er erg goed uit.
Straks samen met de Italeri crew meer dan zat voor mijn marine vloot (S-321 en de U-96)
Ook staat al bijna een jaar nog wat setjes in bestelling bij een firma in Oostenrijk...
Wachten en wachten is het wat dat betreft steeds maar...

Zit momenteel wel op m'n g@t... voor m'n toetsenbord.

In afwachting van de volgende Schnellboot e i n d e l i j k verder gegaan met een romp die ik al heel lang, half gebouwd, had staan: de Norderney.
Gekocht van iemand die m'n toch een maatje te moeilijk vond en wat dingen niet helemaal conform de beschrijving had gemaakt. Na wat restauratiewerk
wordt het dus een ander schip. wel een soort inspectieschip voor ondiep water, want daar is die romp nu eenmaal perfect voor.
Tevens wordt het een experiment om zoveel mogelijk functies uit een Futaba FF7 2,4 gHz zender zonder Multiswitchmodule te persen.

Na een paar weekjes zeilen in Friesland kan ik de 2e Schnellboot (+ Bezatzung) ophalen. En dan wordt het hier (denk ik) weer wat drukker...:-D

@Roel,
misschien kom ik je dan tegen want ik ga volgende week ook naar fryslan te zeilen. In omgeving van lemmer.
Daarna gaan we een rondje doen in fryslan met zomerkamp uiteraard ook zeilend en dat is over 2 weken:)(of ben je al geweest:rolleyes:)

Ik ben wel benieuwd naar vakantie verhalen en de bootjes hoe het ervoor staat:p

Zo, vandaag mijn bemanning ontvangen,

heb even met mijn mobiel een foto gemaakt, heb je in ieder geval eenidee.
Integenstelling tot de PT bemanning, bezitten bijna alle heren hun benen al ;)
Van het weekend weer wat te doen.

En ja, ook zit op mijn G@t achter de PC, daarnaast ben ik bezig met de PT596, Opbouw zit in elkaar, kan gegrond en gespoten worden, eerst nog alle delen koppelen, en dan voorzien van magneten, zoadt ze aan het dek vast zitten

IMAG0045_kopie.jpg

Laatst bewerkt:
Tot mijn grote verbazing vandaag nog een Modelbouw Aktueel binnen gekregen...
Nummer 128, ja da's die met dat (mooie/goede) verslag van ons aller Roel!
Een dag of wat er voor ook al een MA in de bus, een oude uitgaven Nr. 123...

Lekker logisch en een goed begin van een proef abo...
Gaat dat ook zo als je "vast" abo hebt??? Dan zie ik het niet zitten om een vast abo te nemen.
Maar goed, L.B. zeg maar een lekker :offtopic:...
Nu dus een MA over met het verslag over de bouw van de S-100.
Iemand intresse???

Mijn bemanning nog niet mogen ontvangen, een deel van mijn bestelling staat in backorder...

Nog iemand wat kunnen aan de S-jes?
Ik nog zo af en toe wat aan de assen zitten rommelen en denk dat mijn rechter asbuis beschadigd is of nog leuker, krom is...
Ben ook nog bezig met het zoeken naar nieuwe assen.

Meer later als ik wat heb uitgedacht.

@Mustang

ik had hetzelfde probleem, kreeg ineens via Betapress (ja die van de Bismarck) deel 128 toegestuurd, terwijl ik deze al via uitgever Krikke had verkregen, de volgende dag kreeg ik een rekening of ik mijn abo wilde betalen, welke ik ook al via Krikke had betaald.

Meteen gisteren maar even een mail gestuurd naar Model Actueel, en kreeg vandaag netjes een verontschuldiging via Betapress retour.
Het lijkt erop dat men ook gebruik gaat maken van Betapress binnen Model Actueel, en ja, dan wil er wel eens iets fout gaan, als men database-jes aan elkaar gaat koppelen.

Enfin, vandaag ook deel 129 erbij gekregen,

Iemand nog belangstelling voor deel 128 en dell 129 ?
Deel 128 bevat het verhaal van onze man in het groen ;)

Heb op dit moment weinig tijd om aan de S100 te besteden, ook het huis moet eens voorzien worden van een fris laagje verf
Daarnaast ligt ook de PT596 op de helling,
Weet iemand wat de langste 2 mm as is, die men kan verkrijgen, of is verstandiger deze ook maar weer in eigenbouw te maken.

Laatst bewerkt:
Paul, hier het zelfde verhaal. Net thuis en ook deel 129 in de bus...

Ben wat de assen beterft nu aan het pb-en met Frederik van Gent over assen.
Ik zal eens vragen wat hij kan betekenen voor jou eventueel.

Ook hier bijna geen tijd voor de S.

Back