@Lagupus. Mooie zender...
Nooit gedacht aan een synthesizer zender?
Geen noodzaak meer tot het wisselen van kristallen.
Heb sinds 2004 een Multiplex EVO9 40Mhz met Scanner Baustein. Je kan bij het aanzetten zien of er signaal in de lucht zit. Zit er iemand op je frequentie? Gaat je zender niet aan, en zal een andermans boot niet gaan vliegen of een kist klaar voor onderwater of klei ter aarde....
Prima mixerfuncties, zowel voor boot als het vliegen. Geen dubbelknuppel,dat niet, wel 2 ergonomische schuifpots en een berg schakelaars...
Maar die synthesizer? Daar ging het mij destijds om. Heeft zich ruimschoots bewezen.
Let je op je FX prijs? Er wordt best gestunt er en der... waardevol zijn rond te shoppen? (Heb je vast gedaan)
Voor de bootjes heb ik Corona's synthesized ontvangertjes. Spotgoedkoop, zeer, zeer compact en... standaard reeds hele dunne antenne draadjes... zwart... Ook te gebruiken als je met kristal vaart.
Verder heb ik de reductiekastjes van Lindiger binnen. (versie met nylon gear, metaal rondsel) Lopen niet lawaaierig. Compact en licht. Wegen bijna niets!
Gemeten op +/- 9,6 Volt op netvoeding (8 cellen). Trekt met kast onder de 1 Ampere nullast, schat iet s van 0,6 of 0,7 Amp aan het metertje te zien. Motor draait daarbij 17.000 rpm, de uitgaande as 6300 rpm. Met de hand geremd... of dat wordt heet... maar er zit zeer veel power in. Motor wordt niet warm.
Veel belovend dus!