Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

@Lagupus. Mooie zender...

Nooit gedacht aan een synthesizer zender?
Geen noodzaak meer tot het wisselen van kristallen.
Heb sinds 2004 een Multiplex EVO9 40Mhz met Scanner Baustein. Je kan bij het aanzetten zien of er signaal in de lucht zit. Zit er iemand op je frequentie? Gaat je zender niet aan, en zal een andermans boot niet gaan vliegen of een kist klaar voor onderwater of klei ter aarde....

Prima mixerfuncties, zowel voor boot als het vliegen. Geen dubbelknuppel,dat niet, wel 2 ergonomische schuifpots en een berg schakelaars...

Maar die synthesizer? Daar ging het mij destijds om. Heeft zich ruimschoots bewezen.

Let je op je FX prijs? Er wordt best gestunt er en der... waardevol zijn rond te shoppen? (Heb je vast gedaan)

Voor de bootjes heb ik Corona's synthesized ontvangertjes. Spotgoedkoop, zeer, zeer compact en... standaard reeds hele dunne antenne draadjes... zwart... Ook te gebruiken als je met kristal vaart.

Verder heb ik de reductiekastjes van Lindiger binnen. (versie met nylon gear, metaal rondsel) Lopen niet lawaaierig. Compact en licht. Wegen bijna niets!
Gemeten op +/- 9,6 Volt op netvoeding (8 cellen). Trekt met kast onder de 1 Ampere nullast, schat iet s van 0,6 of 0,7 Amp aan het metertje te zien. Motor draait daarbij 17.000 rpm, de uitgaande as 6300 rpm. Met de hand geremd... of dat wordt heet... maar er zit zeer veel power in. Motor wordt niet warm.
Veel belovend dus!

Laatst bewerkt:
F14 is een goede keus, er is nu ook een F16 (geloof ik) uit. Dat is een F14 met een computer erin voor diverse instellingen 239 euri. Moet je nog wel een navy module bij doen......mischien valt dat in een shop met een deal te regelen oid. Er straat hier ergens een draadje over een decoder en encoder voor de F14 voor extra functie tegen een fractie van de robbe prijzen (±50,- totaal) lijkt me het overwegen waard. Ik heb zelf de F14 navy......als ik een nieuwe zou willen ging voor die nieuwe met computer en een uitbreidingssetje van het forum hier.

De nieuwe FC-16 (Boat/truck) is in feite een "uitgeklede" FC-16 op de 40 mHz.
Alle vlieg-programma's zijn er uit gehaald.
Overigens blijven er wel mixers over hoor, dus geen nood.
Voordeel: standaard kan je 10 modellen programmeren, zonder campac.
Prijs is ook gunstig.

Navy module...
Ehh: zijn dat die twee "machinekamertelegrafen" naast elkaar in één knuppelplaats?
Erg duur en ergonomisch niet echt handig. Maar da's mijn mening.

@lagopos

ik heb hetzelfde probleem,
welliswaar heb ik de assen zelf gemaakt, zit echter nog te wachten op de glijlagers (2,1 mm ) binnen diameter.

verwacht dit vandaag binnen te krijgen, ben nog niet thuisgeweesd, dus wie weet.

Dan alleen nog de motoren uitrichten, en spuiten maar

Laatst bewerkt:
797249ca6c350e142.jpg

797249ca6c35ccbe4.jpg

Hier wat foto's met "test" bemanning.
De vrijwilligers komen van een oud diorama welke ik heb gekregen ooit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allen (die de S-klasse aan het bouwen zijn),

Is er misschien iemand die weleens overwogen heeft een "S" zonder bepantserde brug te maken?

groeten Paul

Hoi Paul,

ik houdt het eerst bij de S100, daarnaast loopt langszaam nog de bismarck
wie weet verder in dit jaar zal er vast nog wel iets leuk van stapel lopen.

Hallo Paul.

Nee, (nog) niet overwogen... Je krijgt dan wel een uniek model, dat wel.
Zal echter veel tekenen, passen, meten en prutsen met plastic plaat zijn.

Roel,

ik had het niet beter kunnen maken, :D
misschien de vlag zelf wat meer rechthoekig ??

ps, vandaag te laat thuis om nog even bij het postkantoor langs te gaan
moet ik nog een dag geduld hebben, voordat ik de romp kan gaan spuiten

Prachtige vlag Roel!!

Wielhuis ook gewoon geschilderd, niet zeer gedetailleerd, alles is bij mij ook dicht.

Deze week overigens niet teveel gebouwd. De kat is van huis, dus de muizen dansen op de tafel, voorzien van de nodige bakken Jupiler! :D

Op verzoek van Maarten F hier ZIJN ontwerp:

797249ccb41b6ee47.jpg

Ook een zeer geslaagd ontwerp!!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, nog veel beter.

Ik weet niet hoe ze de vlaggtjes maken, maar als het door en door geverft is, ziet er uit, zoals de twee afbeeldingen

8-O:worship: Wow... zo mooi!!!!!

Vandaag op site van white ensign : canvas doeken voor de railing van cammets zijn uit!

Laatst bewerkt:
Back