Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Roel dit type ken ik, maar dan alleen voor op grotere schepen, deze zijn vrij groot.

PS de 1/72 Airfix is best aardig, redelijk detail. OKAY de mallen zijn oud, dat kun je zien.
Maar niets ziet er overdreven of te dik uit. De dieptebommen lijken nergens op, te smal of dat type bestaat ook......nog ff zoeken. De Romp is lastig in elkaar te zetten en kost wat plamuur, de rest is okay. Besloten deze gelijk maar varend te maken. Weet iemand een adres voor echte mini schroeven ± 1cm of ietsjes groter???

En nog iets anders:
ik heb op de Werkschependag geconstateerd dat het wellicht een opgave is zo'n oud Nederlandsch Pantserdekschip in het vizier te houden...
Ziehier de Hertog Hendrik van Paul Burghoorn onder volle stoom:
w30.jpg

Je kan er bijna onderdoor kijken!;)

... Weet iemand een adres voor echte mini schroeven ± 1cm of ietsjes groter???

Dean's Marine heeft sinds kort aardige schroeven in het assortiment.
25mm, maar goed af te toppen. Lex Verkuijl heeft ze achteraan zijn torpedo's zitten. Kijk maar even in het onderzeeboot hoekje!

Deans Marine mini-schroeven:

De kleinste is er in 18mm, de linker zijn 25mm. Die heeft Roel onder z'n S getest. Rinks en rechtsdraaiend.
160249a97be26fc36.jpg

Ik heb de 18mm uitvoering naar 15 afgetopt. Lopen als de brandweer! Die zwarte zijn naar 15mm afgetopte 25mm Robbe schroefjes. In vergelijkking met de DM schroefjes zijn het lompe dingen, en het scheelt de helft van de snelheid!
160249ce108a9af15.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
De twee buitenste motoren vervangen. De 300 eruit en de 380 erin.
Perfect vaarbeeld! alleen wat slijpsel van de tandwielen in de boot. en geen water.
Ik hoop dat de tandwielen het houden, het is allemaal vrij heftig nu!
Eén as was los bij de motor, kwestie van een aandraaien. De vaartijd was goed!
Een uur gevaren met verschillende Highspeed foto runs, volgende keer de camera maar op de sport stand zetten. Lipo's nog niet leeg!

Website is bijgewerkt! S100 bouwverslag, en onder Model boats ook het hele
vaargebeuren met zoon Pieter (5) en z'n eerste solo vaar actie!

full

full

full

Ziet er goed uit Maarten!!

Morgen ga ik weer shoppen voor de S-321.
Gear setjes ruilen en/of andere motoren.
Ben het een beetje zat dat geklooi met stroom van over de 20A en 10 minuten varen!!!
Heb al het een en ander van messing gemaakt en dus is het wat steviger voor RC gebruik.

Het topic is nu ook in Frankrijk bekend!
Krijg net een mailtje van iemand met de vraag of ik nog een vlag kan leveren!!!
Dan maar mijn extra vlag op offeren en hem naar Frankrijk posten.

@ Roel, heb hier een exemplaar van Modelbouw Aktueel, straks een lekker onderuit met het lees voer.
Heb de zelfde schroeven gekocht als jij er onder hebt, n's zien wat dat gaat doen...

De oude FC 16 had maar 2 vrije geheugen plekken om 2 modellen op te slaan

De nieuwe FC 16 daar in tegen heeft nu 10 vrije geheugen plekken,
Er is meer geheugen vrijgekomen, omdat men namenlijk de programma's voor het vliegen heeft verwijderd

Het topic is nu ook in Frankrijk bekend!
Krijg net een mailtje van iemand met de vraag of ik nog een vlag kan leveren!!!
Dan maar mijn extra vlag op offeren en hem naar Frankrijk posten.

heb je een link naar die franse pagina ?
Heerlijk een camping met wireless netwerk ;)
We willen wel de franse resultaten zien

kan ik de s100 maatjes blijven volgen

Closing the hatches

Hier een paar foto's op het forum:

79724a156c81f2988.jpg

79724a156c8263865.jpg

Sorry to interupt and I even don't know exactly what the topic is you are discussing precisely. However, when it comes to closing the hatches of fixing the deck I successfully used FIXOGUM to glue the deck of my PT 596 to the hull, and in additio to the magnets posed here in the article I will use FIXOGUM to waterproof the deck to the hul of my S100.

WHAT IS THE ADVANTAGE
The advantage of FIXOGUM is that it is flexible like gum or rubber, thus it glues waterproof while at the same time you can remove the glue and therefore the deck and you can remove the glue by easily rubbing of the glue with your fingers - very easy. There will be no stains or any change in color caused by the glue (...looks like it was never there)
Therefore I also use FIXOGUM to glue my PT crew to their stations and other stuff like ammo boxes always with the option in mind to remove it later on when I decide to.

The Italeri boat are special here as there is not much space working through the hatches. Thus I glued and removed the PT 596 deck already sveral times to fix or mount bigger parts in the hull - risk free.

WHERE DOES FIXOGUM COME FROM
FIXOGUM come from regular office supplies, and is normaly used to glue your potrait ppicture to your application but with the advantage to remove it from the paper without destroying the picture.

I hope this helpes and please forgive me if my missing dutch lead me in the wrong direction and I posted something you already know.

kind regards

Christian

@Puffin, maybe you ca help here to put the message in the right direction - if at allof relevance.....

Hi Christian, welcome here.

I'll just keep it to the magnets only.
There is little water coming in whan I'm "flying" on the water and its easy to open the boat at any time.
Nothing wrong whit your solution!! It shows that many roads lead to Rome so the speak.
If you have any, please post photo's of your boat here! We love them!!!

Back