Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Sorry hoor maar ik heb gelezen als dat Roel het met een moertje deed
Vandaar mijn vraag dus
En het was ook een beetje gekscherend bedoeld hoor
Zal dus zo een soort vragen niet meer stellen hoor
Gezien de antwoorden die ik krijg
mvg
Frederik

@Frederik: ik heb het inderdaad met een moertje gedaan. 't Was op een zondag, en dan zijn er bij ons geen ijzerwaren-winkels open.
En ja, met een moertje gaat het ook. De eerste keer niet, de tweede keer niet, de derde keer wat moeizaam, maar nu ik weet hoe het kan, gaat 't goed. Zelfs met M3. En de laatste keer zonder al teveel mopperen.
En ja, ik weet van het bestaan van tappensets en snij-ijzers.

@Bas: Slijpschijfjes versus keel/brillen/tanden:
Het blijft inderdaad oppassen met dat spul. Ik heb daarom een veiligheidsbril op én ik zorg dat ik nooit "recht" op de slijpschijf zit te kijken. Altijd enigszins schuin er tegenaan. Maar ook dat is geen garantie.
Vind ik het op een of andere manier té link worden: hoppetee, het hele spul onder een dikke plexiglas plaat doorslijpen.

Laatst bewerkt:
O ja, nog even over dat "harmonikaniseren" van modelschepen:
(Even een foto van Freek lenen)
ZevenProvincien-VareninAmersfoort-1.jpg

Zie je die mooie betonnen rechtopstaande rioolpijpen?
Op een gegeven moment zat ik dus inderdaad aan m'n zender te prutsen.
(Achteraf een compleet verkeerd model ingeprogammeerd)
Alledrie de motoren plotseling op vol gas, recht op die stenen af!
Nu zie je dat die stenen schuin achter elkaar liggen... Zonder het expres te willen, gewoon door pure mazzel is de S-131 op volle snelheid door zo'n kanaaltje gejakkerd zonder ook maar één steen te raken.
Als dat was gebeurd, zouden de boeg en het hek ongeveer binnen dezelfde centimeter hebben gelegen...:oops:

Paul en Maarten waarschijnlijk :rolling:

en ik ongetwijfeld :bad-words::bad-words::onweer:
Dus: Ja, die "niet nader te noemen persoon" met die "niet nader te noemen boot":oops::oops: was ik dus...
(Overigens een aardige voor het topic"De grootste fout die je ooit gemaakt hebt"...)

Ach Frederik ook ons moet je niet altijd serieus nemen ;)

Ik leer dankzij jouw inbreng steeds meer bij, en ik kijk vol bewondering naar jouw bouwsels,

Dus blijf vooral reageren, en houdt ons scherp

Hier een linkje waar je 10 delen kan vinden over een ombouw van een S100 naar en S38B weliswaar 1/72 maar geeft een goed idee wat moet gebeuren:

Suche

Mooie link Puffin,

jammer dat niet meer alle delen aanwezig zijn (3,5,9 ontbreken :( ), maar het geeft al een goede indruk, mbt wat er allemaal nog op je afkomt

hmmm, ik begin op Maarten te lijken:

Vandaag weer een grote doos ontvangen, met een 1:200 Nichimo Yamato

dat is dus nu 4 boten die klaar staan, om de kiel te leggen, cq af te bouwen.
  1. PT596 -convert RC (romp gespoten, opbouw gaan we nu aan beginnen, oeps weer vergeten fotos te maken
  2. "Pelesie" boot -RC wacht op assen en motoren
  3. Yamato
  4. Bismarck -Wacht op onderdelen de komende 12 maanden
  5. S100 - gereed (nou ja gereed, er blijft altijd wel wat aan te passen)
Ga dit weekend maar beginnen met de zolder om te bouwen naar een ingerichte hobbyruimte, zou niet meer weten hoe ik dit nog in de schuur kan opslaan, verwerken.

hmmm, ik begin op Maarten te lijken:

Vandaag weer een grote doos ontvangen, met een 1:200 Nichimo Yamato

dat is dus nu 4 boten die klaar staan, om de kiel te leggen, cq af te bouwen.
  1. PT596 -convert RC (romp gespoten, opbouw gaan we nu aan beginnen, oeps weer vergeten fotos te maken
  2. "Pelesie" boot -RC wacht op assen en motoren
  3. Yamato
  4. Bismarck -Wacht op onderdelen de komende 12 maanden
  5. S100 - gereed (nou ja gereed, er blijft altijd wel wat aan te passen)
Ga dit weekend maar beginnen met de zolder om te bouwen naar een ingerichte hobbyruimte, zou niet meer weten hoe ik dit nog in de schuur kan opslaan, verwerken.

ehhh... Paul: stond er ook niet een tweede Schnellboot te wachten bij jou?:confused:

Mmmmmm ik neem aan een compliment?! Hoe heb je dit langs de SWMBO gekregen?
De zolder is een goed plan........toestemming??????

Als je toch ruimte over hebt.............2e S100???

Gezien je uitbreidings drift ga je nu ook het modulair systeem adopteren?
Jij moet toch wel makkelijk aan connectoren kunnen komen?!

@ Puffin
hehehehe, geen toestemming nodig voor de zolder, no kids remember, dus eigenlijk is het nu een "ongebruikte" , waar een hoop ..... wordt gedumpt.
:cool: De Yamato heb ik als de pelesieboot naar boven gesleept :cool: , doos is bijna net zo groot, alleen stukken zwaarder, ik weet niet wat ze bij Nichimo gebruiken als kunststof, maar zwaar is het.

En SWMBO, pfff, zij krijgt er een hobby kamer voor terug, want ik verhuis dan meteen mijn computermeuk naar zolder ;)

Jouw modulaire systeem zou ik graag overnemen, heb jij eea op papier staan, en waar haal je de eventuele extra uitbreidingen vandaan ?

En ja, je zou het kunnen zien als compliment, want je weet in een relatief kleine ruimte optimaal gebruik te maken van de mogenlijkheden.
Mijn huidige hobby ruimte inclusief de schuur voor het spuitwerk is twee keer zo groot, maar minder effectief ingericht.

Laatst bewerkt:
Paul: Ik heb de originele robbe uitbreiding op de F14 (12+2) maar ik ga nog voor een Cheeta versie dit ivm een mini ontvanger in de kleine bootjes.

Wat betreft het modulaire systeem heb ik alles op papier staan, welke pin wat is. Dus in de boot koppel ik alle connectoren aan elkaar zoals ik wil samen met de motors servo etc. De dure dingen inpluggen en varen maar. Stuur je wel een PDF van mijn boekje. De originele ontvanger en decoder heb ik ooit samen ingebouwd in "het grijze kastje" en geheel watervast verlijmd. Daar een beetje spijt van, dacht toen dat ik alle functies nooit allemaal zou gebruiken. Nu heb ik een tweede mini ontvanger en daar ga ik een mini uitbreiding module bijmaken voor in kleine boten. Om alles klein te houden, gaat vaak de originele behuizing de prullenbak in. Ook zet ik de soldeerbout er gerust op. Waarom zou je 3 servo's met 9 draden koppelen aan een ontvanger als je het ook met 5 kan? ( + - 3x signaal) Koppel je 10 dingen heb je geen 30 maar 12 draden nodig.
Dus hoe ingewikkelder de boot hoe minder draden......en ik heb er al zoveel.

Eindelijk mijn foto's van 21 september (alle staan op de website)

Dit is dus de plek waar Roel door de stenen ging!! (rode pijl) Je ziet erg uit het zicht!
full

Ahum.... formatie varen is een probleem, stil liggen ook zeker als we lang moeten wachten op.....
full

Eindelijk........ff handen van de knuppels.....knuppels!
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Stukje vakmanschap van de schipper!!!
Ik zou het niet durven, maar ja, was ook niet echt de opzet van de Roel...
Meer kans in de staatsloterij...

Stukje vakmanschap van de schipper!!!

Zeg dat maar tegen de bemanning 3 zitten nog in de isoleer, 4 hebben dusdanig veel medicatie gekregen dat ze mooi als kamerplant door kunnen en de rest is alleen nog met dwangbuis te hanteren...... en de stuurman proberen ze nog steeds los te wrikken van het roer..........oh ja en de nieuwe crew is vrijwillig naar het oost front vertrokken, erger kan niet!

Ah nieuw type schip uitgevonden........bezemboot ipv bezemwagen! Trouwens met die snelheden is het in het kielzog blijven al een kunst op zich!

Back