M
mickey
Guest
Hoe heb jij de mal gemaakt, ik ben al heel lang bezig een schip te bouwen maar weet niet hoe ik een mal moet maken.
Dank,
Dank,

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe heb jij de mal gemaakt, ik ben al heel lang bezig een schip te bouwen maar weet niet hoe ik een mal moet maken.
Dank,![]()
bedankt, ik heb de site gevonden met de bouw tekeningen.
maar hoeveel procent heb jij ze uitgeprint?
En, hele mooie boot.
Mickey,
Via adobe reader kan je via de "Snapshot Tool" een deel van plannen selecteren. Dit deel kan je dan afzonderlijk afdrukken. Zo heb ik via deze Snapshot tool telkens 1 afzonderlijk schot geselecteerd, en dit telkens op 100% afgeprint. 1 schot kan perfect op 1 blad A4
Dit zijn eigenlijk de belangrijkste stukken, de rest van de tekeningen heb je eigenlijk niet echt op 100% nodig.
Een andere mogelijkheid, maar daarvoor moet je beschikken over het Adobe Acrobat Professional (de niet gratis versie van de reader dus) daar kan je je bij de afdruk opties kiezen voor "Tile Large Pages" waarbij Acrobat zelf het hele plan over meerdere A4'tjes gaat afdrukken (die je dan aan elkaar kan plakken)
Of je kan natuurlijk naar een drukker of copy-center gaan, de meeste copy centers kunnen tegenwoordig wel PDF bestanden afdrukken op groot formaat.... Maar ik heb mezelf tot op heden altijd kunnen helpen door de schotten op individueel op A4 te printen met de snapshot tool, of meerdere A4'tjes aan elkaar te lijmen....
o ja en hoeveel balsa plankjes heb jij gebruikt.