Bouwverslag: Alouette II - Belgian Air Force -

Dortmund

Inderdaad veel schoon volk tegen het lijf gelopen in Dortmund...

Helaas waren er weinig of geen schaalhelikits te bespeuren.
Blijkbaar loont het niet meer voor de grote producenten om op een beurs aanwezig te zijn en is hun plaats helaas ingenomen door duizenden dozen "koop- en speeltoestelletjes". Op zich heb ik niks tegen dit speelgoed, maar dit is geen modelbouw en hoort dan ook niet thuis op een modelbouwbeurs.
RC-schaalmodelbouwers worden blijkbaar met de dag zeldzamer. Een evolutie die we enkel met lede ogen kunnen aanzien. Hopelijk motiveren we hier op het forum via bouwverslagen toch nog enkele mensen om eens een schaalmodel te bouwen en ermee te vliegen...

Heligroeten,

Nick

frame099turbineuitlaat6og5.jpg

Hey Blue Bird,

Die crew van jou levert puik werk! De uitlaat is ook erg fraai gespoten :thumbsup:
Moet wel een hele fraaie heli worden :-)

Keep up the good work!
Gr, Roy

Hahahaha, blijft erg goed. Ga zeker door, vele kijkers genieten van zo'n bouwverslag :thumbsup:

Pfffff, ik heb niet eens tijd om te vliegen laat staan om de crew tijdens onderhoud te fotograferen! Gaaf gedaan man, als je heli af is kun je het afdrukken als strip... GI Joe en de Alouette?

De Alouette is mijn eerste heli-schaalproject...
Om de overgang van Benzinetrainer-vliegen naar schaalmodel-vliegen niet te groot te maken komt er dus inderdaad eerst een tweebladskop op met flybar.
De mekaniek, de motor en de rotorkop die in de Alouette komen hebben reeds een 100-tal vluchten. Dus dat zal wel een zeker psychologisch vertrouwen geven.
Na de Alouette bouw ik een nieuwe Benzinetrainer en ga ik daarop eens uitproberen wat het heeft om te vliegen met een driebladskop (eventueel met een elektronisch stabilisatiesyseem).
Als dat dan meevalt komt die driebladskop op de Alouette... maar zover zijn we nog niet... eerst moet er nog heel wat gebouwd worden... en een schaalmodel bouwen vraagt tijd, véél tijd...

Heligroeten en nogmaals dank voor de leuke reakties op het bouw-strip-verslag,

Nick

Prachtig dit ! :D Goede keuze dat je eerst een paddlekop gaat vliegen, zo kun je eerst aan het model wennen.

Misschien een idee, om dit verhaal, als het af is, samen te voegen...
Misschien ook nog als strip uitbrengen...

Goed bezig.

Hey hey,

Thx voor jullie leuk idee. Maar jullie zijn niet de eersten die vragen om heel het verhaal samen te brengen en het uit te geven.
Momenteel ben ik het aan het bewerken en er een PP-presentatie van aan het brouwen.
Hoe ik dit werelds zou kunnen maken weet ik nog niet. Misschien een webside maken of misschien komt er ooit wel eens een uitgever uit de lucht vallen die er iets in ziet.
Nu, de komende maanden probeer ik eerst en vooral de Alouette luchtwaardig te krijgen, dan zien we wel... 'k Ga nu rap mijn koffers pakken en naar Gräfendorf reizen. Prentjes van het Vario-opendeurweekend krijgen jullie zeker... en misschien... misschien ziet Uli Streich wel iets in de bouwstory...

Heligroeten en tot volgende week,

Nick

Het draadje heeft (wat mij betreft) zijn sporen alvast verdient om boven in de lijst te blijven.
Dus vooral doorgaan. ;-)

Back