Hey hey David,
Ja, het was een zalig namiddagje wild vliegen gisteren, op je crash na natuurlijk.
Wat was er gebeurt?
De bout die de bladhouder van één van de staartrotorbladen vasthoudt is in volle vlucht gewoon afgescheurd!
Gevolg:
staartrotorblad + bladhouder werden weggeslingerd in de hoofdrotor en die catapulteerde vervolgens het geheel tegen de romp van de Evolution (twee aardige tikken dus).
De evolution wist eerst niet goed wat doen en ging dan maar zacht tollend de staartrotor achterna, richting aarde.
Conclusie:
Borg alle metalen bouten en moeren met threadlock en zet ze goed handvast, maar wring ze niet met alle macht mega-muur-vast... volgens mij ontstaan er daardoor in de boutjes (M4 in dit geval) spanningen die op termijn leiden tot afscheuren.
Als ik met mijn bouwverslag iemand wat plezier kan bezorgen door hem of haar even mee te nemen in mijn fantasiewereld en/of daarbij nog iemand kan inspireren om ook aan schaalhelibouw te doen kan mijn dag niet meer stuk... dus maak je jet ranger vliegklaar en werk je airwolf af, maar heb aandacht voor die honderden details die het verschil uitmaken tussen vliegen en crashen.
Veel bouwplezier en tot gauw,
Nick