Ik kan nergens lezen of zien hoe je de verbinding hebt gemaakt met de haaks op elkaar staande platen. Voor lijmen en solderen, lijmen met metaal, geldt dat bij haaks op elkaar staande platen één van de platen omgezet moet zijn, voor een groot verbindingsoppervlak. Dit bevordert ook de stijfheid, zie ook bijgevoegd "Soldeer verbindingen.pfd" afbeelding. Vandaar, dat ik had geschreven om de platen onderling te solderen met een hoekprofiel. Aanvulling, eigen ervaring, voorzichtig solderen met de vlam, het soldeer trekt volledig tussen het hoek profiel en de plaat.
Alleen als je deze optie kunt solderen is dit een goede oplossing. Wel is waar meer dan dubbel zo zwaar.
Indien je niet kan solderen, dan moet je, ook voor een stijve lijmverbinding de plaat voorzien van een flens, haaks omzetten.
Om de verzwakking door buiging van het aluminium te voorkomen, kun je ook een Al. hoekprofiel tussen de platen lijmen.
Ooit had ik van Loctite een instructie/boekje over verlijmen van constructies en de toepassingen. Helaas kan ik dit nergens meer terug vinden. Misschien nog te vinden op het Internet.
Aanvulling, Indien je wilt leren hoe je aluminium kunt solderen, volg dan de onderstaande link van Willum, ik heb daar veel geleerd.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/hardsolderen.259268/