bouwverslag apogee mini-DLG compleet balsa

zoals al vaker in dit draadje genoemd is zijn deze tekeningen niet voor iedereen beschikbaar, er is een beperkte oplage waar copyright op rust.

de mimi kun je wel gratis opvragen en vliegt ook nog beter

Ik vroeg mij af kun je een kistje zoals een mimi of apogee ook als een gewoon zwevertje kan gebruiken. Aan elastiek oid. Of van een heling.
mvg Rick
Ik zou niet weten waarom een mini-dlg niet aan het elastiek zou kunnen. Het is gewoon een zwevertje. Oke, met wat extra zaken als een werppen en een kruisstaart, maar hij zal het best wel doen aan het elastiek.
Helling werkt inderdaad zeker goed om eerder genoemde redenen.

Ik zou niet weten waarom een mini-dlg niet aan het elastiek zou kunnen. Het is gewoon een zwevertje. Oke, met wat extra zaken als een werppen en een kruisstaart, maar hij zal het best wel doen aan het elastiek.
Helling werkt inderdaad zeker goed om eerder genoemde redenen.
okay,
Dat dacht/hoopte ik ook al. Ik maak er ook geen werpstift in en misschien ook wel geen single pull.

single pull is wel aan te raden. dat is gewoon simpelweg de simpelste en lichtste maniet voor de aansturing. het is wel aan te raden om het rompje te verstevigen als er een elastiek haak onderop de romp komt.

Kortom, je wil eigenlijk helemaal geen DLG maar een zwevertje voor aan het elastiek? Waarom zou je je dan beperken tot wat een DLG te bieden heeft. Zeker als je niet eens een werpstift gaat monteren..

Tsja, ieder het zijne :)

Kortom, je wil eigenlijk helemaal geen DLG maar een zwevertje voor aan het elastiek? Waarom zou je je dan beperken tot wat een DLG te bieden heeft. Zeker als je niet eens een werpstift gaat monteren..

Tsja, ieder het zijne :)
sorry hoor,
Maar als ik dit toch gewoon zie als een makkelijk zwevertje waar ik altijd nog mee kan dlg'en dan kan ik het toch zo doen.Who cares (u dus)
En ik was van plan om er ooit nog een werpstift in te maken.

Ach niet alles even serieus nemen wat hier wordt geschreven.:hammer:
Wat Sadkingbilly denk ik bedoeld is dat het wel aanbrengen van een starthaak in een DLG en dan ook nog eens de werppen weglaten een beetje vloeken in de kerk is.:rolling:
zoiets als een verbrandingsmotor in een elektrokist zetten en dat dan melden op het elektrovliegforum.
Zo zie je maar echte die hards hier op het HLG-DLG forum.;-)

DLGn of niet DLGn....een makkelijke keuze

Rick,

Als je van plan bent een starthaak onder MiMi te zetten zou ik voor de
dubbele V-stelling gaan. Ik zou er zeker een werpstift inzetten, want als je
eenmaal aan het DLGn slaat wil je echt niet meer starten hoor met elastiek...veel te omslachtig...
Cheers

Bart

Rick,

Als je van plan bent een starthaak onder MiMi te zetten zou ik voor de
dubbele V-stelling gaan. Ik zou er zeker een werpstift inzetten, want als je
eenmaal aan het DLGn slaat wil je echt niet meer starten hoor met elastiek...veel te omslachtig...
Cheers

Bart
Okay bedankt
Ik vind dlg'en ook echt een PRACHTIGE tak van de modelsport;). Alleen leek het me leuk om ook beetje met een elastiek te klooien:D

Rick, lekker doen. Ik ben ook een fervent dlg-fan, maar vind het ook heerlijk om wat met elastiek te prutsen. Het is allemaal leuk. Als je het kan combineren in 1 vliegtuig, geweldig toch?

Ik zie al 2 potentiële wakefieldvliegers. Dan mag je voor iedere vlucht 10 minuten met rubber klooien. Kun je na gaan hoe leuk het is!! Als ik zo veel voorbereidingstijd nodig heb voor een dlg, dan was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen.

Back