bouwverslag apogee mini-DLG compleet balsa

maak je niet druk

ach albert ik zou me niet zo druk maken over het gewicht van de apogee

gewoon lekker invliegen en je bevindingen even nalopen
die dagen met windstil weer hebben we toch bijna niet ;)
in arnhem had ik ook het probleem dat mijn toestel te ligt was dit resulteerde in heel wat buiten landingen (zal nu toch maar de loodkamer in orde maken)

suc6 , en tot de olc trainings dag hebben we nog even tijd om te knutselen :)

groeten arnold

Oké, de Apogee heeft vanavond z'n maiden gehad :-)

't ding vliegt goed, het gooien is nog wat lastig, verschillende malen op z'n kop gehad en een aantal loopings gemaakt, maar al met al tevreden over het resultaat.

Tijdens de laatste worp is de dyneema lijn los geschoten van het roerhoorntje van het hoogteroer, dus met z'n neus zo'n 3cm de grond in. Resultaat, vleugel losgeschoten en een klein scheurtje in de romp. morgen dus ff de schade fixen en zoals het er nu uit ziet vrijdagavond een tweede ronde. :-)

grts,

Albert

Albert,

Ik ben vrijdagavond op de club en zal je even verder helpen.
Dynema bij de roerhevels altijd even zekeren met een drupje CA

Ik ben inmiddels ook al weer een dag of 5 non stop aan het bouwen maar mijn eerste DLG is ook af. Gebaseerd op de Apogee. Alleen heb er een andere romp onder gezet.

IMG_1716.JPG

Dit is het rompje zoals ik het ontworpen heb. Iets ruimer en de neus wellicht ietjes langer.

IMG_1717.JPG

Dit is de staart. Die heb ik wel direct overgenomen van de tekening van de apogee.

IMG_1718.JPG

Na een flinke tijd schuren heb ik de vleugels klaar. Dit is 1 deel.

Nu wou ik van het complete model nog een foto maken maar toen was mijn camera leeg. Dus dat komt nog. Het model weegt trouwens met accu en alles 196 gram

Bernard

Vanmiddag nog een tiental vluchtjes gemaakt met de Apogee, langste vlucht was meer dan 40sec, nog even wat experimenteren met het zwaartepunt en dan begint het er op te lijken :-)

Wel erg verslavend dat DLGen............ ;-)

Grts,

Albert

komt wel goed, ben je er morgenavond ook??
ik wil dan nog ff met de blaster smijten, hopelijk heeft marcel morgen ook het balsa, dan kan ik aan mn nieuwe beginnen ;)

hopelijk vrijdag mn balsa, ik heb nu nog niets, zal wel moeten voor de 25ste anders kan ik niet meedoen in odoorn :?

oja ik heb altijd nog de blaster om mee te doen ;)

ff snel een practische vraag, als ik 2 lipo's paralel wil zetten, dan is het toch gewooon de + aan de +, en de - aan de -??

helemaal juist

+ op +
- op _
2 maal de capaciteit
in serie 1 plus op 1 min en op de andere polen de aansluiting
geeft 2 maal de spanning van de afzonderlijke cellen.

Back