Bouwverslag ASK 13 van lenger

Een te hoog gewicht zorgt niet voor het wegvallen van één vleugel. Als hij steeds over dezelfde vleugel wegvalt (voor zover je dat hebt kunnen beoordelen in 2 starts) lijkt het er inderdaad op dat er verschil zit in de vleugels. Waarschijnlijk torsie.
Een zware kist kan echt wel goed vliegen, en als hij goed vliegt kan hij ook goed aan de lier (mits de haak goed ligt).

Olivier, hoe was de wind tijdens de laatste startpoging? Het wegvallen kan ook het resultaat zijn van te weinig spanning / snelheid op je kabel. Je broer meer gas laten geven of met meer wind proberen, waarbij het laatste misschien nog wel beter werkt. Een wat zwaardere kist heeft best wat spanning nodig.

Hij heeft weer wat stil gelegen door een andere hobby die wat tijd vroeg maar ik kan nu weer verder.

Wel ben ik één van de pinnen kwijt van de vleugelbevestiging. Raar want ze lagen normaal allemaal samen. En nu vind ik geen verenstaal van de juiste diameter hier in de streek.
Als ik die heb kan ik hem weer vliegklaar krijgen.

Ik ga weldra toch nog onderdelen moeten gaan bestllen voor mijn nieuw project (Discus 1/5) dus kan ik dan meteen de het verenstaal mee bestellen.
Ook ben ik de bevestiging in de romp aan het verbeteren, zodat deze wat steviger wordt.

En hopelijk vliegt hij dan zoals hij zou moeten, maar dan nu met voldoende lood in de neus.

En dan is het wachten to Fotor zijn Ka7 klaar is om eens samen te vliegen;)

Back