Mooi werk! Ik ben wel geïnteresseerd naar het artikel over het instrumenten paneel. Dat ziet er strak uit!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De tekeningen heb ik inmiddels ook digitaal gekregen, krijg d'r al helemaal zin aan.
Dir 'ribcaps' heten 'capstrips'.
Altijd een heerlijk moment als je kist zo in elkaar voor je staat. Ik weet hoe je je dan voelt!
Ziet er goed uit Paul !, Deze ga ik volgende winter bouwen. Nu komt er eerst een GB models YAk55m van 1.8m.
Grtjs
Ook een hele gave kist, de yak55 van GB! En dan weet je in ieder geval zeker dat je voor volgende winter alvast een mooi project in de ijskast hebt staan.
Mocht er toevallig nog iemand zijn die tips en/of bruikbare links heeft over het vacuumtrekken van canopy's, dan houdt ik me van harte aanbevolen!
Mijn plan is, om een mal te gaan maken van roofmate, omdat dit zich vrij makkelijk in model laat schuren. Vervolgens had ik het idee deze met glasmat/epoxy te bekleden, en vervolgens met plamuur glad af te werken.
Daarnaast wil ik graag een vacuum-bak maken, waarop de stofzuiger aangesloten kan worden. En uiteraard een raamwerk om het uitgangsmateriaal in op te kunnen spannen.
Allereerst moet ik zeggen: Mooi werk Paul! Ziet er allemaal netjes uit!
Je kunt vast genoeg vinden over cockpit mallen maken, maar voor het materiaal kun je ook van die doorzichtige golfplaten (dakbedekking) nemen. Is een mooi dik, enigzins grijstint-achtig materiaal. Sommigen nemen ook PET-flessen, maar dat is te dun en ziet er vaak belabberd uit... Te koop bij o.a. Praxis. Nadeel: deze platen zijn redelijk groot. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel:heb je wel je leven lang genoeg materiaal!
Succes!roost:
Ik meen dat Hobbyin kappen kan trekken als je met een positief naar ze toe gaat. Hoef je niet zelf eerst 100 frustrerende teststukken te maken voor je de procedure goed in de vingers hebt. Laten doen is waarschijnlijk ook een stuk goedkoper als je al je mislukkingen meetelt.
Hey Frank. Je hebt bijna gelijk. De ruwbouw is inmiddels helemaal klaar. Alles is strak geschuurd, en de besturing is ingebouwd. Morgen ga ik naar de intermodellbau in Dortmund, folie halen. Dan rest nog het folieen, en natuurlijk de mal voor de cockpit kap maken.
Tegen de tijd dat dat allemaal klaar is, zijn we weer een peer weken verder.
Mooi werk man.
Ziet er allemaal netjes uit
Wat gebruik je om te folieën?
Ik heb net een goede ervaring met Koverall.
Mvg,
Aurectar