Bouwverslag Banckert ( weer één )

Dankje voor je compliment!

Die RVS as en bronzen lagers, deze zijn gewoon te koop?
Dat zou namelijk ideaal zijn.

Goed, dan zal ik eens kijken... moet denk ik wel voldoende zijn om een 60W bout op een klein stuk te verwarmen... Heb alleen bij de doorvoer van de romp een beetje epoxy, de rest is nog niet vast gelijmd ivm eventuele veranderingen zoals dit... dus dat moet te doen zijn denk ik.

Zal van de week eens kijken wat tussen deze twee opties voor mij 't beste uitkomt. Deze tips zullen me iig weer opweg helpen! Dankje:D

Heeft er iemand ervaring met de website Kombuis? ik zag dat ze daar hele leuke schroefassen hebben, welke zelfsmerend zijn.
Weet alleen niet of 't verstandig is e.d.
Als iemand iets weet waar ik hetzelfde zou kunnen krijgen of Kombuis een goede webshop is, hoor ik dat heel graag.

@ Martin,

Dat is de juiste site.

Hier staan de betreffende schroefassen op.

Ik heb hier verder geen ervaring mee, misschien één van de Leden hierzo?
Zo niet, dan moet ik even een alternatief zoeken.

Alvast bedankt!

De as van mijn Banckert heb ik vervangen door een gewone standaard as van Graupner,
dit zijn prima assen welke ook niet al te duur zijn.

Gr,
Bart

hallo

de stutten van de verschansing niet vergeten
een plaat ijzer blijft niet uit zich zelf recht staan

op een van de foto's als de Bankert aan de kade licht zie je ze staan

gr raf

Die assen en schroeven op website de Kombuis lijken me van Raboesch.
Ik heb ook de watergesmeerde assen gekocht maar nog niet gebruikt dus kan nog geen ervaring melden.

Freek

Wat bedoel je met Stutten Raf? heb gekeken naar de foto maar kan er niet achter komen.
@ FreekS ook van die website? Gaat me echter om het feit of het ''veilig'' is om er te bestellen

raf bedoelt de spanten aan de binnenkant van de verschansing denk ik,anders zou ik echt niet weten wat hij bedoelt,en zou mijn scheepsbouwverleden voor niets zijn geweest haha
gr alex

@ Freek,Oké dan zal ik eventjes een alternatief zoeken@ Oase,Ik snap het nog niet helemaal geloof ik. :SDe opstaande randen aan het dek ofzo?

Hallo Jeremy.

Om te beginnen, bedankt voor het compliment bij de Maarten. Als ik jouw vorderingen aan de Banckert bekijk is daar helemaal niets mis mee en lever je net werk af. Ook de Zwarte Zee in je fotoalbum ziet er goed uit. Toen ik van school kwam, 42 jaar terug, heb ik die ook gebouwd. Met de vragen die je gesteld hebt t.a.v. schroefassen kan ik je niet helpen want de schroefas van de Maarten is een eigen maaksel. Ik heb er wel een smeerleiding met vetpot op gemaakt. Deze is aan te zetten als het luik onder de dradenbak op het achterdek geopend wordt. Veel succes verder met de Banckert.

Groeten, Jan.

@ Freek,Oké dan zal ik eventjes een alternatief zoeken@ Oase,Ik snap het nog niet helemaal geloof ik. :SDe opstaande randen aan het dek ofzo?
de opstaande randen aan t dek idd,dat zijn de spanten waar de verschansing tegen aan staat

gr alex

@ Jan,

Bedankt voor je compliment en ik zal er mijn best op doen om er wat moois van te maken natuurlijk:D Jij ook nog veel succes, ik kom er af en toe wel eens bij langs, bij de echte maarten, is echt een pracht slepertje. Doet me denken aan de tijd dat ik nog een hummeltje van 9 was en wij een amsterdamse binnenslepertje hadden, deze was een slag kleiner dan de Maarten. We hebben er altijd veel plezier van gehad, en wil deze hoogstwaarschijnlijk ook gaan nabouwen. Maargoed, dat komt ooit nog wel eens.

@ Oase,

Oké, bedankt. Ik zal eens kijken wat ik er aan kan doen... de verschansing is immers helemaal recht, als ik hier staande plaatjes tegenaan ga maken, gaat dit er niet heel mooi uitzien...
Maargoed, ik ga m'n best doen.

Weer een update!

Gisteren bezig gegaan met het ''dekhuisje'' op het achterdek. Niets paste natuurlijk, dus heb hier en daar wat moeten improviseren, hoewel dat toch erg goed gelukt is naar mijn idee.

Er moet nog geplamuurt worden, dit hoop ik vandaag klaar te hebben, de bogen heb ik al klaar gemaakt om te worden gesoldeerd op hun steuntjes.
Dit hoop ik vanmiddag te doen, maar met deze wind hoop ik dat mijn gasbranderdje 't kan doen. ( mag het niet binnen doen :( )

Hier weer wat enkele foto's;

vqkykm.jpg

ebcx85.jpg

dm8orb.jpg

whjorp.jpg

i4ntzq.jpg

En dan het eindresultaat. Als alles eenmaal in de plamuur en primer zit, ben ik zelf stiekem ook wel benieuwd naar het resultaat.

ofr9mc.jpg

Dit was het eerst weer.

Back