(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

Wat jij wilt gebruiken moet je zelf weten.

Waar het mij om ging is duidelijk te maken voor de geïnteresseerde modelbouwer dat er verschil is tussen vuren en grenen hout.
De oplettende modelbouwer is nu correct geïnformeerd en dat vind ik belangrijk.

Johannes

Moest toch ergens in de buurt zijn :rolleyes:

2e0tzj5.jpg

2dh88d1.jpg

2qv7gcl.jpg

Even bij een goeie vriend binnen gesprongen, en zo plannen van de Big Lift meegekregen.

Mooie grote voor een lekker electro!

Even de vorderingen tot nu toe. Het is misschien niet goed te zien, maar de vuren versterking zit erin. Inmiddels is hij ook beplankt.

ik gebruik altijd dat doorzichtige folie wat ook verkocht wordt als zijnde inpak folie bij de blokker xenos en dat soort zaken .maar idd met ca krijg je het wel van je bouwwerk maar niet in een stuk , witte houtlijm hecht er totaal niet aan .

Stabilo en kielvlak zijn ruwbouw klaar, hoogte en richtingsroer ook. Ben nu met de vleugels begonnen.

De helft van de vleugel is uit 1 type rib. Daarvan heb ik voor beide vleugels tegelijk een blokje gemaakt (met twee diktes balsa en triplex ribben). Rondom heb ik ductape geplakt, zodat alle ribben goed op hun plek blijven:

Vervolgens 1 zijde met de electrische figuurzaag uitgezaagd, en hier gelijk weer nieuwe ductape op geplakt, waarna de andere zijde uitgezaagd, en niks aan geschuurd :D

En toen alleen nog de inkassingen voor de hoofdliggers uitgezaagd. Strakke passing:

Zie hierboven (vorige pagina). Voor brandstof wordt dit wel geadviseerd (trillingen etc). Voor electro kun je wellicht gewoon balsa gebruiken

Back