Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
kan hij definitief in de epoxi, en wordt de schroef vervangen door boutje moertje (= escape voor het geval de epoxy mocht loslaten).
Het gaat even niet zo heel snel, omdat ik nu ook de tuin aan het vernieuwen ben. Zojuist nog wel even bezig geweest met de ''vleugelverbinders'' van romp naar vleugel. Ik denk dat dit wel een aardig systeem is, wat erg makkelijk los en vast te maken is:
Het plaatje aluminium op maat gemaakt, en daten in geboord. Het plaatje zit nu even met een schroef, maar nadat de vleugel straks uitgelijnd is, kan hij definitief in de epoxi, en wordt de schroef vervangen door boutje moertje (= escape voor het geval de epoxy mocht loslaten). De hoofdliggers zijn aan beide zijden verstevigd met vliegtuig triplex.
Ik heb voor draadeind m4 gekozen, die in de ''verbinder'' gedraaid wordt. De verbinder schuif je met de spleet in de aluminum strip, je haalt de ''pal'' over die op het ronde gedeelte van de ''verbinder'' klikt en klaar is kees. Om het draadeind nog meer versteviging te geven (en een betere ''look'' schuif ik over het draadeind een buis van koolsto. Deze gaat er precies overheen, net niet te strak en zeker niet te los (geen speling, nét alsof het ervoor gemaakt is):
![]()