Bouwverslag Billing boats Banckert 1:50

Er zit geen plamuur onder. Alles was gaaf. Die primer is wel van een ander merk inderdaad.. Kwam ik net achter. Dat zal het dan wel zijn.

Baal wel, want het schuurt niet lekker.. Het schuurpapier zit zo vol.

altijd goed het oppervlak ontvetten en in meerdere lagen spuiten ,maar ook geen half uur wachten om er nog een laag op te spuiten.

Ik heb in meerdere dunne laagjes gespoten. En het oppervlak was ook goed schoon.

Het kwaad is helaas al geschiet. Ik moet gewoon weer schuren en dan zal ik alle verf van hetzelfde merk gebruiken.

Hoe bedoel je piet? De motor is zo uit de doos.

Peter, de motor vonkt altijd een beetje en dit kan storing geven op je ontvanger vandaar dat men over de contacten een aantal condensators zet.
over beide contacten één van 47nF en van elk contact naar het huis van de motor een condensator van 100nF.
groetjes piet

Het is goed mogelijk dat deze motor intern al ontstoord is. 2 van de 3 genoemde condensators zijn dan al aangebracht binnen de behuizing, tussen mantel en de polen. Verder is de gebruikte 2.4 GHz ontvanger zeer ongevoelig voor dit soort storing. Ik gebruik deze ontvanger en zijn 3 kanaals "broertje" zowel bij boten en auto's zonder problemen, terwijl de vonkvorming bij een automotor vaak nog een tikje hoger ligt, doordat de motor zwaarder wordt belast met optrekken, remmen, etc.

Ontstoren is weliswaar een kleine moeite, maar was het bij een 40 MHz zender pure noodzaak om een stabiele besturing te hebben, een beetje 2.4 GHz setje heeft daar zo goed als geen last van.

Bedankt heren!

Hier nog de beloofde foto's van alles wat erbij zit..

Nadat ik de boel even goed bekeken had ben ik weer van vooraf aan begonnen met bouwen. Ik wil eerst de elektronica e.d. in de boot hebben en daarna pas verder gaan met de rest.

Ben vandaag al even begonnen met de as te plaatsen. Ik ga gebruik maken van de as die erbij zit :) Ik kwam er al snel achter dat het gat die al in de boot zat te hoog was geboord, waardoor de prop niet goed in de straalbuis kwam:rolleyes:. Na veel passen, meten en een beetje boren heb ik het voor elkaar gekregen :D

Alles zit nog los, maar wel op de goede positie!

Nu eens even kijken wat voor lijm ik het beste kan gebruiken om de as te verlijmen.
Goedendag,

Heb je de foto's nog van hoe de electronica zit aangesloten?

Groet Rob

Hallo Peter,
bedankt voor de reply met de foto's, maar hoe kan ik deze zien op de site waar ze geplaatst zijn ?
Sorry !
grts

Hi Rob,
Lees met veel plezier je verslag.
Maar ik zou graag de foto's zien , maar dat lukt mij niet.
Moet ik soms wat installeren?

Piet

Back