Bouwverslag Billing boats Banckert 1:50

Ik zou toch altijd wat extra steun inbouwen, en het niet op de romp en de lijm alleen laten aankomen. Het roer blijft een kwetsbaar iets omdat het uitsteekt.

Qua motor zou ik richting een 5 polige of meer gaan, dus eentje met veel koppel. Misschien een Buhler of zo.

Pffffffffff even wat stof afblazen hier..! Het is alweer even geleden dat er een update was. Was erg druk met de studie. Intussen heb ik steeds in kleine beetjes gebouwd :)

De bovenbouw staat inmiddels in de primer. Nu is goed te zien wat ik nog bij moet werken om alles strak te krijgen. Het schiet lekker op :D
Hoe het er tot nu toe bij staat:

Ik heb bijna vakantie, dus dan kan ik mooi een inhaalslag maken.

Het enigste wat ik nog moet ik die motor.. Thuis heb ik nog een brushed regelaar liggen. Robbe Rookie 8389

Zou deze samen gaan met een robbe no. 4491?

Operating voltage: 12-18 Volts
Diameter: 47.00 mm
Weight: 286 g
Length: 83 mm
Current Amps at max. efficiency: 4.50 A
max power: 8.00 A

Als ik google op de handleiding, dan is de rookie bedoeld tot 6V, dat kan wel werken maar je gaat er niet blij mee zijn samen met die motor. De motor zal wel draaien op die spanning, maar niet veel kracht hebben, want die is bedoeld voor spanningen tot 12 V.

VrGr,

Theo

Als ik google op de handleiding, dan is de rookie bedoeld tot 6V, dat kan wel werken maar je gaat er niet blij mee zijn samen met die motor. De motor zal wel draaien op die spanning, maar niet veel kracht hebben, want die is bedoeld voor spanningen tot 12 V.

VrGr,

Theo

ik heb ze ook hoor en allemaal van 6 tot 12 volt dc

Heb t nog eens bekeken, en er staat tot 10 NC cellen, dat is 12 V idd, maar voor lood accus staat er tot 6V. Vreemd, maar hij kan dus idd. 12V wel aan, en dan is het een prima combinatie volgens mij. De stall current van de motor staat er niet bij, maar de rookie kan duidelijk meer aan dan de max. current van de motor dus dan klopt het prima wat dat betreft.

VrGr,

Theo

Niels,

haha
Ik heb ze ook 2x in mn schip staan en de schroeven zijn ook 40mm. Een blaadje wordt vermalen inderdaad. wat niet vervelend is. Voordeel van deze combinatie (vind ik) is dat het niet warm wordt en er inderdaad kracht op de schroef zit, ipv snelheid.

Vandaag de motor opgehaald (kon hem goedkoop hier in de buurt krijgen) Hij is nog nieuw. Heb hem aangesloten en hij draait super mooi :D

Nog een vraagje:
Moet elke nieuwe motor ingelopen worden in water?

Nog een vraagje:
Moet elke nieuwe motor ingelopen worden in water?

Voor het mooi rondlopen van de motor en uiteindelijk de levensduur is het zeker aan te raden. Niet vergeten om de motor een paar minuutjes droog te laten lopen na zijn inloopperiode onder water. Daarna lekker op laten drogen en hierna een drupje olie op de lagertjes van de motor.

En ik ben alweer wat verder..

De motor e.d. zijn geïnstalleerd.

Ik heb een steun voor de boot gemaakt.

En de boot is voorzien van primer en een messing schroef :D

De volgende stap is het spuiten van de gehele boot :p

Ik hoop alleen dat het hout wat ze tegenwoordig meeleveren minder splintert als 30 jaar geleden. Als je er toen al met een scherpe figuurzaag naar keek splinterde de achterkant van het abachi al.

Knap werk Peter, maar ziet die steun er niet wat hoog uit, vooral vooraan, neemt een beetje het zicht van de romp weg?!?:confuser:
juist een persoonlijk idee hoor

Pff.. Tegenvaller vandaag :(:(

Vandaag de romp en het dek gespoten. De zwarte kleur ging goed op de romp, maar op het dek begon het verf scheurtjes te vertonen.. Niet om aan te zien.

Aangezien de romp we goed was heb ik die vanavond van een rode onderkant voorzien.. Wat denk je... Ook super lelijk geworden :confused::evil:

Snap er niks van wat er mis gaat aangezien ik dezelfde soort spuitbussen op andere boten gebruikt heb en dat ging altijd goed..

Dat wordt weer schuren, schuren en nog een schuren om alles eraf te krijgen :sniper::(

6290d95e7e85ec0fb0ad9b07c8c4cb28.jpg

enkele mogelijke oorzaken.
Zit er onder de barsten naakte plamuur?
Heb je eerst een primer gespoten , zo ja is deze van het zelfde type als je laklaag?
Deze fouten heb ik ooit zelf gemaakt en gaven een gelijkaardig resultaat.
vgr Marc

Back