Bouwverslag binnenvaartschip M.S Eurotrans Delfzijl

Hier ga ik beginnen met het bouwverslag van het binnenvaartschip M.S Eurotrans Delfzijl (1:50)

Afmeting van het schip
Lengte: 110 meter
Breedte: 11,47 meter
Diepgang: 3,39 meter
Holte: 4,25

Ik heb de spanten al uitgezaagd (foto's volgen later)

oke veel succes, ik/wij ken(nen) iemand die daar op gevaren heeft

eurotransdelfzijl221239.jpg

eurotransdelfzijl221239.jpg

gr. Jeroen

oke dat is handig voor wat details

Want ik heb alvast een vraag over het trappetje naar de stuur hut daar staan geen afmetingen van op mijn tekening

Das een mooi schip, me oom en tante hebben er een keer een week meegevaren. Kan wel eens vragen of ze er toevallig foto's van hebben gemaakt. Altijd handig.

Kom ik hem tegen dan knip ik ze zelf wel als ik aan boord ben.

Succes ermee. Volg je.
Leuk om er nog een schip bij te hebben op het forum.

Heb je al eens eerder een schip e.d. gebouwd?

ken je de mensen of hoe heb je de tekening geregeld?

@Stephan le Sage

ja ik heb alles een schip gebouwd naar eigen bouw, en ik heb die tekeningen bij het NVM weg

en fotos zijn altijd welkom

en hij ligt de 25 in westerbroek dus dan kan ik even kijken

tekening

Toevallig dat ik het weekend er nog een tekenig voor me vader heb besteld en zo ook bij binnenvaart gekeken maar ik kan er geen schip vinden van het tegenwoordige soort, (ouder als 1990 ongeveer)

Is er nog verschil in tekening tussen niet leden en wel leden? Kan dat.
Of zoek ik helemaal op de verkeerde plek op hun site?

apart ik kon geen schepen vinden wel hier en daar een tanker maar ook niet dat je zegt dat is behoorlijk nieuw.

Heb je niet toevallig nog de link ervan?

Heb net nog geprobeerd en bij zoeken gaf ie ze ook niet aan.

we hebben het wel over dezelfde site toch he?

NVM - Tekeningen

hej kerel,

dankjewel, Hoe komt die post eigenlijk binnen? zit dat in een enveloppe (lijkt me wel maarja jij heb er ervaring mee? Ik heb daar nooit eerder wat besteld.

Is alles goed te zien op de tekening? want die plaatjes die erbij staan om te zien wat voor soort schip het is vind ik nooit zo heel duidelijk, de een wel de ander niet.

Even heel wat anders het is niet die die Jeroen doorstuurde als foto, die is gemaakt in 2005 en bij de tekening op Nvm staat bouwjaar 1985,

Maakt het nog niet uit, maar dan weet je dat je een ander model heb als het goed is als dat de foto aangeeft.

Laatst bewerkt:
in een grote A4 envelop (ik had hem binnen 3 dagen in huis)
en over de tekening zelf je krijgt een A1 (1:100) met daarop een bovenaanzicht van het schip en zijaanzicht en een detail plaatje van de voor en achterkant (motor,olie en enz) en een kwart A1 met daarop het spanten plan(een paar lijntjes zijn vervaagd maae je kan ze wel zien) ik maak er vanavond wel wat foto's van

hier bij het spanten plan (de grote tekening ligt nog bij mijn vader op kantoor dus die foto volgt later
dsc00041ly.jpg

dit is het enigste onduidelijk op de tekening
dsc00031oa.jpg

en hier de uit gezaagde spanten
dsc00111og.jpg

en hier de spanten van de spiegel gereed om uitgezaagd te worden
dsc00181ic.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Woujaco, zou je de foto's wat willen verkleinen naar 640 X 480 pixels
voor somigen is het lastig met een langzame verbinding voor er een pagina is opgebouwd.
en in de forum regelementen staat het ook dat de foto's niet groter mogen zijn !!!!

groeten, Brandaris

Hallo woujaco,

De zoon van mijn buurman is mede eigenaar van de Eurotrans.
Als je wil kan ik je wel met mijn buren in contact brengen, mijn buurvrouw heeft als hobby fotografie, zij het een heleboel foto's van het schip, volgens mij ook van de bouw.
Ik weet zeker dat ze het erg leuk vinden dat je de Eurotrans gaat bouwen.
Ik zal ze morgen wel even op de hoogte brengen.

groeten,
Dirk

@walters

oke dat is mooi dan kan ik nog meer details krijgen en nog mooier zij de foto,s van de bouw. :D
Een vraagje: de zoon van de buurman van u, vaart ie wel eens met het schip want als ie deze week vaart dan kan ik hem nog wel spreken in Westerbroek want daar ligt ie vrijdag.

@Stephan la sage

het klopt dat die tekeningen van 1985 en de M.S Eurotrans Delfzijl uit 2005 komt maar die tekeningen worden wel vaker gebruikt voor vergelijkbare schepen

en de afmetingen kloppen ook precies

Laatst bewerkt:
Hallo Woujaco,

Hij vaart zelf ook op de Eurotrans, alleen ik weet niet of hij deze week vaart.
Ik zag hem vandaag nog.

Groeten,
Dirk

Hallo Woujaco

Ik heb geen foto's voor je, maar ik heb het mobiele tel. nr. van de eigenaar naar je prive mail gestuurt.
Je kunt dus zelf een afspraak maken, ze weten er van, je bent welkom.
Kun je net zo veel foto's maken als je zelf wilt.

Groeten,
Dirk

hee Walter.

lijkt me een leuk bouwverslag om te volgen. ben ook van plan binnenvaart te gaan bouwen maar weet niet of het er snel van komt.
maar wat ik me afvroeg heb jij je spanten nog verjongd i.v.m. je huid dikte?
of heb je ze op de goeie breedte gekopieerd?
ik kon het op de foto,s niet terug zien en ik weet niet hoe zwaar je tilt aan de ware schaal breedte? maar ik heb dit wel gedaan omdat ik dit wel belangrijk vind. ga eerst nog even wat simpelers zoeken om ervaring op te doen met verlichting e.d.

michiel

Laatst bewerkt:
Hier een foto van de spanten van de spiegel
dsc00611nl.jpg

@michieltje
heb je het tegen mij of tegen Walter
als je het tegen mij had, ik heb er wel om gedacht maar niet uitgebreid nar gekeken

mvg,

woujaco

Back