Bouwverslag binnenvaartschip M.S Eurotrans Delfzijl

lampjes!!! :Fade-colordaar houden we wel van..:D
Dat gaat denk ik wel mooi worden aan de zijkant van het ruim!

succes verder

mvg Bas

Heeft de eurotrans(prisa) in het echt ook ledjes over de denneboom? heb ik eigenlijk nog niet op gelet in het echt?
voor de rest ziet het er keurig uit!!
gr vincent

Om wat meer motivatie te krijgen om de boot nu eindelijk klaar te krijgen, hebben we 4 aluminium steunen gemaakt om de boot aan de muur te krijgen :)

De Silin staat er ook in, die krijgt later haar eigen steun ;)

udugebav.jpg

Op de steunen :)

9ubu4y6e.jpg

haha,

gaat nog wel even duren, wil hem deze zomer wel in het water hebben liggen:) moet de stuurrooster nog laten maken, ben ik druk mee bezig:p

Wouter:
Ziet er goed uit en 1-50 had ik ook wel willen doen maar mag niet van moeders ( net te groot )
Ik kom nu pas dit bouwverslag tegen en ga het zeker volgen.
MVG Patrick

En zo wordt een redelijk oud bouw verslag weer een beetje leven in geblazen haha.

Beetje door bouwen dus wouter, we zitten te wachten op update's ;-)

Zou wel leuk zijn eens samen te varen TZT

Zo vandaag nog weer even wat gedaan. De gangboorden er eindelijk in gelijmd na een jaar ongeveer :)
gujyze7a.jpg

Ook de kim eindelijk aangepast, ik had ze eerst scheef, na wat commentaar van iemand dat dat rond moest zijn, hebben we er wat latjes er op gelijmd en met de bovenfrees alles mooi vlak gefreesd, en toen met de afrondingsfrees het ronde profiel gefreesd.

ybe2e6aq.jpg

De radius is nog iets te klein(dit is 10mm), dus moet nog even een 12mm kopen/lenen.

Zo komen we met de dag verder ;)

Laatst bewerkt:
spanten

Hier ga ik beginnen met het bouwverslag van het binnenvaartschip M.S Eurotrans Delfzijl (1:50)

Afmeting van het schip
Lengte: 110 meter
Breedte: 11,47 meter
Diepgang: 3,39 meter
Holte: 4,25

Ik heb de spanten al uitgezaagd (foto's volgen later)

beste is het mogelijk deze spanten in een bestandje door te sturen?
ik krijg helemaal niks op papier als dat in zo een curve staat :s
alvast bedankt!

@vibraltar

Ik heb maar 1 orginele tekening op papier, die ik niet kan vinden, dat ter zijde.

Zoals je hier onder kunt zien, kan je ongeveer zien hoe ik het gedaan heb.

Ik weet niet welke tekening je hebt, en hoe die er uit ziet. Ik heb gewoon op een kopieer apparaat de spanten tekening 30 keer gekopieerd. en toen dubbelgevouwen, zodat je links en rechts hebt. dus een hele spant.

Toem via de nummertjes en lijntjes goed knippen. en je houd een spant over. Aan te raden het spant nummer ook weer extra op papier te zetten zodat je zeker weet dat je het goeie spant hebt. naderhand van het zijaanzicht die je kan zien, daar staan ook weer nummers bij, daar hoor dus dat spant te staan met die afstand tussen de andere. Zal wel rekening houden met je lijm rand, en me je spant dikte.

succes

hier bij het spanten plan (de grote tekening ligt nog bij mijn vader op kantoor dus die foto volgt later
dsc00041ly.jpg

dit is het enigste onduidelijk op de tekening
dsc00031oa.jpg

en hier de uit gezaagde spanten
dsc00111og.jpg

en hier de spanten van de spiegel gereed om uitgezaagd te worden
dsc00181ic.jpg

Back