Bouwverslag Bismarck en Tirpitz

• Topicstarter Topicstarter Wolfje666
  • Startdatum Startdatum
Het ligt idd op het moment erg stil :( :(
Ik hoop van het weekend weer even tijd te hebben om is wat te knallen met de bouw (gaat ook te langzaam naar mijn zin ;) ).

Ik vind dit project geweldig. Ik ben zelf van duitse afkomst en heb dus nog wat Duits bloed in me zitten, vandaar dat ik ook verliefd ben op deze twee schepen :oops: Zelf is het ook een beetje een droom om de Bismarck en de Tirpitz te bouwen, maar ik heb totaal geen ervaring met schepen. Ooit wil ik ze toch gaan bouwen. Helemaal perfect, met licht in de brug, bewegend geschut, werkend ankers en natuurlijk bestuurbaar op afstand. Dat wil ik dan he :P of het ooit lukt...

Keep up the good work!

apexi

dag apexi ,

om te beginnen , bouw maar eerst iets klein , een vissersboot of een sleepboot , en dan zal je pas weten als je dit apprecieert of niet ...

rechtsreeks beginnen met zo'n omvangrijke project is om problemen vragen , zeker op Uw leeftijd en zonder geen enkele ervaring ...

Om U te vertellen ,ik ben aan mijn 6de model en ik zou aan zo'n projekt ( Birmark/Tirpitz ) niet beginnen ... :wink:

de groetjes ,

Laurent

Danny van Dijk zei:
...Ik neem de tijd, ik heb nog meer zaken lopen (iemand nog een freelance reclamevormgever nodig???)

grtz.

Danny

Tsja, zullen we met z'n tweeen een reclameburo beginnen, ben namelijk ook op zoek naar een job 8O

Greetings,
Luit

Bedankt voor het advies. Ik had het ook niet over nu, maar over ooit :P En zeker wil dan eerst ervaring opdoen ja. Maar ik zal zeker dit project blijven volgen.

Mvg.

Bismarck.

bischmarkyj6.jpg

Eigenaar: Uwe Zorglouwer

Foto: Jan Vos

Zo, na lange stilte toch weer een reactie van mijn kant.
Het wil op het moment niet lukken om tijd vrij te maken voor het bouwen.
Een aantal zaken zoals het verbouwen van een badkamer e.d. en afwijzing van andere baan is er allemaal tussendoor gekomen.

[sollicitatie-mode]
Mocht er nog een bedrijfje zijn die een systeembeheerder nodig heeft ;)
[/sollicitatie-mode]

Gereanimeerd project

---

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Wolffje666, ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar je schreef dat de Bismark bij nummer 11 met het beplanken begon. Hoe kom je aan die informatie?
Waar kan ik het wapenschild vinden van de bismarck?
Ook problemen met de ruim uitgesneden gleuven van het berekenhout triplex?
groeten,

Jan

Hallo Wolffje666, ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar je schreef dat de Bismark bij nummer 11 met het beplanken begon. Hoe kom je aan die informatie?
Waar kan ik het wapenschild vinden van de bismarck?
Ook problemen met de ruim uitgesneden gleuven van het berekenhout triplex?
groeten,

Jan
Hoi Jan,

Hoe bedoel je precies?
Dit is niet de versie van Hachette hoor :P
Dit is een 1:100 zelfbouw project van de 2 zusterscheepjes :P
De Hachette bouw ik wel hiernaast ook, maar ik heb voor zover ik weet nooit een opmerking gemaakt waneer de beplanking start hiervan.

Groet
Jeroen

Goed bedoelde WAARSCHUWING !!!

Aan allen die het model van de Bismarck bouwen uitgegeven door Hachette.
In deel 11 staat met vette letters onder aan pagina 21, en ik neem het letterlijk over:

Het volgende even in de gaten houden: Het gaat hier om de eerste beplanking. Gaandeweg komt daar een tweede laag met latten overheen. Als er hier en daar iets uitsteekt of er kieren tussen zitten, kan dat later nog wel gecorrigeerd worden.

Beste bouwers, vergeet deze opmerking, bouw zo nauwkeurig mogelijk, voorkom uitsteeksels, voorkom kieren. Het is net als bij schilderwerk, als de ondergond niet goed is, krijg je nooit een mooie afwerklaag.

Opa Jan

Hallo Danny,

Zie ik het nu goed, zijn die spanten uit hardhout (watervast) multiplex gezaagd? Als dat zo is petje af. Ooit ook een keer begonnen met dat hout, na twee spanten gestopt vanwege de hardheid en het moeilijk bewerken ervan. Waren wel spanten van 12mm dikte.

groeten Paul

Back