Jef, bedankt handige tabel.
Vandaag als voorbereiding een Multi tool gekocht voor mijn Dremel. Die is wel nodig om alle 2 en 3 mm gaatjes mooi recht te boren.
Ook de maten die aangegeven zijn op de tekening bekeken en daar zitten wat dingetjes die vreemd zijn b.v een maat 0,53 " of 0,3 " maar ook 1/8 " 3/32 " Maar goed.
Na veel zoeken op de tekening naar de maat van het hout voor de romp, die er dus niet op staat, ga ik ervan uit dat de langsliggers van de romp 0,3 " vierkant zijn. Dat is ongeveer 8 mm en dat ga ik aanhouden want die kan ik kopen in Waalwijk.
De staanders en ligger van de romp zijn 0,53 x 0,3 " ongeveer 8 x 20 mm en die heb ik nog niet kunnen vinden. Zelf maken ??
De latten die in de vleugel moeten hebben ook die fijne Engelse maten, een aantal daarvan heb ik gevonden op funmodellbau.de
Echter niet allemaal. Een vriend van mij heeft een vandiktebank. Proberen of ik daar de juiste maten uit kan krijgen.
Dat ding is meer voor kozijnen dus of dat lukt is even afwachten.
Een vraag voor de techneuten. Volgens de tekening moeten de spanbeugels van de romp gemaakt worden van quick link wire
Daar moet wel 2mm schroefdraad op aan de uiteinden. Gaat dat lukken uit de hand, of kan ik beter 2 mm schroefdraad staven gebruiken ? Bij het laatste heb ik het vermoeden dat er kans is op breuk/scheurtjes na het buigen.