Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je profiel heeft een bepaalde dikteverhouding, je haalde zelf al aan: 10, 28% dit betekent dat de dikte 10, 28% van de koorde is. Het verdere profielverloop is wat het profiel verder zijn eigenschappen geeft.
Je kan (voor zover ik weet) niet zomaar alles door 2 delen zonder ook de eigenschappen van het profiel flink te veranderen en dat is dan meestal niet ten goede.
Ik zou dan zoeken naar een dergelijke tekening voor een 1mtr vleugel óf hem origineel 1,72 houden.
Nogmaals...vliegen zal het heus maar die vleugel is volgens mij voor fpv bedoeld, die kistjes zijn vaak op goedmoedigheid getekend en als je het profiel flink veranderd zullen ook de eigenschappen veranderen. Verwacht dus niet dat hij dan net zo vliegt als het origineel.
Maar dan kom je in een gebied waar ik weinig kaas van heb gegeten. Vlakke platen vliegen ook en kf-profielen ook dus zo heel erg kritisch zal het dan misschien allemaal niet zijn.
Ik snijd vooralsnog alles uit 5cm gammapiepschuim, op mijn snijprofiel zet ik op 20mm een horizontale streep (evenwijdig met mijn werkblad) daar teken ik dan mijn vleugelprofiel op en maak ik een boven en onder mal
Verdient dit niet een apart draadje?
Anyway,
ik lees en leer mee. Ik blijf het tof vinden dat een 14-jarige zoveel modelbouwijver toont. Met vallen en opstaan bouw je een schat van ervaring op !
Gaat lekker!....je zal merken dat elke vleugel die je trekt makkelijker gaat en mooier wordt