bouwverslag cap 232

heb gister geen foto`s kunnen platsen had ruzzie met het net
haha
hier komen er weer wat
afb13459.jpg

hoezo krom hout
afb13463.jpg

afb13465.jpg

ik heb nu weer een probleem
ik wou mijn vleugel aan elkaar lijmen en zetten het in elkaar toen het in de "mallen"zaten trok bij bijde tippen de achterlijst omhoog
maar de vleugel is recht en ook geen tip verdraaiing

ik wou mijn vleugel aan elkaar lijmen en zetten het in elkaar toen het in de "mallen"zaten trok bij bijde tippen de achterlijst omhoog

wat bedoel je hier eigenlijk mee? Moest je tipverdraaiing hebben?
Ik begrijp niet goed wat je probleem is.

nee geen tipverdraaing
ik heb hem gebouwd op de pootjes en blijkbaar heeft hij dat blijkbaar wel gehad
maar de pootjes zaten allemaal goed op de bouwtafel vast met spelden
en de achterlijst heeft geen verdraaing als je er recht over kijkt

raymon zei:

Dus als ik bovenstaande goed begrijp heb je dus geen probleem aangezien de vleugel recht is en er geen wash out/in aanwezig is, anders snap ik het niet goed hoor Raymon. :roll: Ik vermoed dat je met "mallen" bedoelt die kleine hulpstukjes op de diverse profielen teneinde een vlakke vleugel te kunnen bouwen. Voor mezelf had ik die eerst verwijderd en daarna de vleugel helften aan elkaar gezet.

Stevo

de vleugel helften zelf heben geen tip verdraaien zo als ik het lees maar als raymon de helften aan elkaar wil plakken is er wel spraken van verdraaiing
of in elk geval een afwijking in de achter lijst

idd marco heeft gelijk
als ik er over heen kijk is er geen tip verdraaing maar als ik het in de mallen/hulpstukjes leg is er wel een verdraaing

heeft iemand een idee hoe ik het zou kunnen doen als ik er een rookinstalatie wil bouwen
wat ik zo van mense hoorde word men motor niet warm genoeg
het is een 8.5 irvine
kan het wel HOE!!
ik heb dat draaitje hier doorgelezen en kan niet echt vinden of het wil

vergeet het maar dat je dat ooit fatsoenlijk aan het roken krijgt.
daar heb je echt een 4takt voor nodig.

Gerard, zou het niet mogelijk zijn door de rookvloeistof (diesel, mazout oid) voor te verwarmen door middel van een messing buis (verbogen tot een spiraal met meerdere windingen) die in de uitlaat wordt gemonteerd?

Stevo

ik heb al meerdere mensen bezig gezien met dat soort oplossingen proberen werkend te krijgen stevo, het rookt wel maar niet echt goed, niet zoals conventioneel met inspuiten in een 4takt uitlaat

dus het zal niet lukken?
ok maar als je dat doet moet je ook heel wat keren om je uitlaat wikelen
is er geen andere optie
de motor op disel laten draaien?:P

Raymon,

Ik heb het vroeger eens gezien bij een lid van mijn voormalige club en die windingen werden in de uitlaat gemonteerd (warmer) dus niet rond de uitlaat gewonden. Het moet natuurlijk technisch mogelijk zijn zonder je uitlaat te moeten mollen. De rookvloeistof spoot rechtstreeks in de uitlaat van de motor. Dit alles werd aangedreven door een ruitensproeierpompje met microswitch. Andere systemen maken, zo dacht ik toch, gebruik van de carterdruk met ventiel.

Het resultaat was inderdaad, zoals Gerard al aangaf, een beetje mager vergeleken met andere motoren.

Stevo

ja echt duur aan spullen is het niet, misschien vind je het goed genoeg, proberen kan je altijd toch ?

afb13578.jpg

afb13579.jpg

afb13580.jpg

toch maar stomen om hem recht te krijgen
afb13581.jpg

afb13582.jpg

dit was het eerst
afb13583.jpg

afb13584.gif

thinx voor je links
deze schema ga ik mss van de week proberen maar er moet dan ook een nippel in de carter dexel of niet?

Ja, dat is zo maar ik sta daar nogal huiverig tegenover. Waarschijnlijk is er niets mis mee maar ik zie mezelf niet onmiddellijk een gaatje boren in mijn nieuwe motor. Daarom was dat systeem met die electrische ruitensproeier een goed systeem die ook nog eens met standaard toegankelijke materialen te maken is. Ik zou echt niet weten hoe je aan zo"n 1/1 ventiel zou moeten geraken die klein genoeg is voor onze toepassing tenzij je hem in modelbouwzaken zou bestellen waar ze er weer bakken geld zullen voor vragen.

Nadeel van die ruitensproeier is natuurlijk dat je weer een extra batterij, micro switch en het pompje moet monteren.

Stevo

Back