Maarten, Dat extra touw aan de gaffel is de klauwval. Het andere is de piekeval. Beide gaan naar een lier aan weerszijden van de mast. Mis de kralen of kloten aan de rakbanden, die het voorlijk van het grootzeil bij de mast houden. Ook zou je de vallen aan de bovenkant door een blok (katrol) moeten laten lopen. Als ik het goed zie heb je het voorstag door het oog aan de mast naar de lier geleid. Stagen zitten boven en onder vast, net als de wanten (zijstagen). Aan de onderkant hebben ze een wantspanner, of je spant ze met een eind touw dat je een aantal keren door de ogen haalt. Klauw- en piekeval horen naar de lieren te gaan. Het touw dat je onder op de beting hebt geknoopt heet de halstalie. In de beting, ook wel nagelbank genoemd, zou ik aan weerskanten van de mast 2 of 3 verticale gaten boren en daar korvijnnagels in zetten. Die heb je straks nodig om fokke- en kluiverval op vast te zetten. Verder vind ik dat je het netjes hebt gedaan. Bovengenoemde dingetjes zijn eenvoudig te corrigeren. Gr. Klaas.