Bouwverslag Cessna 195

Mmh... een y kabel is meestal een domme dan :) Zo'n instelbare (met reverse en limiet) kan inderdaad handig zijn. Webshop linkje?

Hoi,

ik las jullie verhaaltje over de twee servo's en een "slimme" Y-kabel.

Kan je niet gewoon volstaan door beide servo's op de ontvanger aan te sluiten en ze af te regelen middels je (computer) zender ?

Ik ben niet tegen electronica hoor, maar alles wat er extra in wordt gebouwd kan ook kapot gaan of storing geven ;)

@Maurits: waarom kies je voor digitale servo's op deze kist ?

Grtz,
Menno

Hoi,

ik las jullie verhaaltje over de twee servo's en een "slimme" Y-kabel.

Kan je niet gewoon volstaan door beide servo's op de ontvanger aan te sluiten en ze af te regelen middels je (computer) zender ?

Ik ben niet tegen electronica hoor, maar alles wat er extra in wordt gebouwd kan ook kapot gaan of storing geven ;)

@Maurits: waarom kies je voor digitale servo's op deze kist ?

Grtz,
Menno

Heey Menno,

dat zou misschien ook wel kunnen, ik heb alleen geen computer zender :mrgreen: Ik heb 2 modellen gehad met ook een Y-kabel en dat werkte prima :) Ik heb zojuist geen digitale, maar wel micro servo's besteld. Degene van TowerPro, prima dingen. Stelkracht van 2kg/cm.

Groetjes Maurits.

Ennn we zijn weer wat verder. Nu met het 'concept' landingsgestel.

Groetjes Maurits :)

EDIT: morgen komt overigens al weer de motor binnen, vandaag besteld. Wat een winkel die RCtechnics :worship: Nog nooit te klagen gehad. Het is deze geworden: RCtechnics Internet Store

Laatst bewerkt:
Het is even wachten op het 1 mm hout dat ik aankomende week binnen krijg, maar het is reëel dat hij eind mei af is denk ik :cool: Als dat binnen is zal het hard gaan. Het meeste werk zal nog gaan zitten in het maken van de cockpitkap, die zit nogal complex in elkaar en er is niet echt een tekening van.

Het hout waar ik het normaal koop komt pas waarschijnlijk over 1,5 week binnen, nu heb ik nog Graupner balsahout maar dit is donkerder van kleur. Wat zouden jullie doen? Nu gewoon lekker verder bouwen of wachten op dat andere hout? Uiteindelijk zal je er niks van zien want het wordt gewoon bespannen maar het gaat om het idee :mrgreen: Deze week heb ik het ook nog niet zo druk met school...

maar het gaat om het idee

Het gaat om het gewicht. :teacher:

Donker balsa klinkt als erg hard en erg zwaar balsa. :mad:

Ik weet niet om welke oppervlakten het gaat, maar . . . :?

Heb je intussen niks anders te doen (aan je model), terwijl je op goed ( = licht) hout wacht?

jan.

Ja weet ik. Maar het is misschien nèt wat zwaarder, maar nog wel goed in vorm te brengen (en sterker door de grotere tussenliggende afstanden bij de liggers). Veel oppervlak is het niet en ook niet kritisch, want het is juist voorin waardoor wat extra gewicht op zich niet erg is door de korte neus. Hij is nu trouwens 615 gram in het totaal :)

Ik zal kijken of ik iets anders kan doen maar ik denk het niet..

Laatst bewerkt:
Super gemaakt!!
Ben vanplan zelf ook een te gaan maken.
Ben aan het zoeken voor hele simpele maar wel degelijke plannen.
Waarschijnlijk word het een foam rc, afwachten dus!!
Maar die van jou is echt klasse!!
Ga zo door ik hoop dat ie snel af is!!

Onder de moeren van de vleugelbevestiging heb ik nog een ringetje gedaan voor het verspreiden van de kracht. De hoogteroer beginnen nu vorm te krijgen. Echter nog niet netjes geschuurd :sleepy: Morgen wordt er ook alvast Oracover gehaald naast de andere benodigdheden. Waarschijnlijk wit met donkerblauw. Een exact kleurenschema heb ik nog niet in m'n hoofd, maar er staat een voorbeeld hieronder van welke mij wel aanspreekt. Let niet op de rode cirkel, deze was voor mijzelf tijdens het bouwen.

Groetjes Maurits

Hey,
Het ziet er super uit man. Maar ik vroeg mij af die site waar jij de tekeningen af hebt gehaald hoe krijg je die tekeningen op het juiste formaat? ik krijg alleen van die kleine plaatjes.
mvg Rick

Back