bouwverslag container ship

Dat wenst ongeveer elke bouwer. Niet zozeer om het huidige model af te hebben, maar gewoon om aan het volgende te kunnen beginnen!

Mooi werk Brecht! Veel succes nog met je transport doos.

niet om het huidige model af te hebben, maar gewoon om aan het volgende te kunnen beginnen!
Ik bouw omdat ik het leuk vind, niet om het zo snel mogelijk af te hebben, om vervolgens weer een ander te moeten afraffelen omdat er alweer een ander plan ligt te wachten.
Zelf vind ik die reden volslagen . . . . en wil ik ook niet snappen. ;)
Ik heb hier nog tekeningen genoeg liggen, maar geen tijd genoeg om zelfs maar de kielbalk te bouwen als ik alle schepen nog wil gaan maken.

hallo,

vandaag nog een kleinbeetje gedaan:

we hebben de stuurhut dicht gemaakt, nu werkt het blauwbord en een blauw pinklicht wat niet vervangen wordt naar een wit.
full

we hebben de een paar containers gezet.

we hebben het schijnwerpertje gelijmt en de draden aangesloten
full

we hebben ook een ankertje gevijld en een mal van gemaakt staat nu te drogen.

en tenslotte hebben we ook nog een stuk van de transport kist gemaakt, we hebben maar een stuk kunnen doen omdat de houten L profiel op was dus moet ik nieuwe gaan halen.
full

grtn Brecht

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor schaal is je boot? Die schijnwerper is meer richting 1:20 namelijk, en ook nogal kwetsbaar. Zelf ben ik meer fan van de metalen schijnwerpers van Graupner, die schroef je op de opbouw, en dan heb je hooguit een drupje lijm nodig om het te zekeren. En qua prijs scheelt het ook weinig, soms is de metalen versie vreemd genoeg zelfs goedkoper, en dan zit er ook nog een 3 volt lampje in, wat een leuke hoeveelheid licht geeft.

ziet er mooi uit man!
ehm, mag ik vragen waarom geen wit licht?
gr vincent

ik zet geen wit licht omdat het heel veel verbrande vingers oplevert en de draden moeten zo klein dat dat echt een moeilijkwerkje is.

@ indoorvlieger:
ik heb geen flauw ideé welke schaal mijn boot is staat ook niet op de plannen op de plannen staat 1:1 maar ik denk niet dat dat juist is:D
en het schijnwerpertje had raf nog liggen en was dus idiaal! en ik zal eens een foto trekken als het donker is hoveel dat zo'n ledje geeft.

grtn Brecht

hallo
effe met de codak gedaan
sam1305h.jpg

sam1306t.jpg

sam1307q.jpg

de twee rode ledjes in het midden zie je niet meer als er lading aan dek is
dit is van het blauwbord en van de ontvanger
blauw bord kan ik niet laten werken daar brecht de zender mee heeft
gr raf

ja, geeft toch nog veel licht. als er nu nog in de antenne vanvoor een toplicht hangt en vanachter een hek licht dan zie je hem zeker!

grtn brecht

leuk zo'n kerstboom. :p

In het donker varen zal ik maar niet aan beginnen.
Koperen petroleum lantaarns maken zie ik nog even geen kans voor. :(

hallo

wat die radar ???
tja hoe we die gaan kunnen laten werken das nu ook nog een raadsel maar zo eentje vijlen dat moet je wel lukken
zo een kleintje heb ik dus nergens op voorraad hahaha

gr raf

hallo

da zou der nog aan moeten mankeren op deze schaal
je ankers zijn klaar
en eentje zit er reeds op gemonteerd
foto komt er aan
sam1313w.jpg

de silicone moet nadien nog weg gesneden worden
en dat kleine randje moet nog iets aan gedaan worden
maar dat lost zich wel vanzelf op met de bolder kasten te plaatsen
dan wordt die rand ook iets steviger want hij is maar heel dun
gr raf

hallo

brecht dat is gesoldeerd en reeds op zijn plaats gekeefd
stond nog te drogen maar nu zal het wel op en af kunnen gaan denk ik

morgen nog een dag beurs en dan uitslapen want nu is het toch wel vroeg opstaan
maar ik heb mooie dingen gezien en gekocht
heb ook internet info waar ik nog kan bestellen

gr raf

hallo,

ik heb nu gekeken op conrad en ik heb dus een 4000 mAh batt. gekocht samen met twee servo's nog een pistoolzender en een regelaar dat is voor mijn speed boot. ik heb geen proffesionele lader gekocht met die blok die je in het stopkontact steekt gaat het ook wel voor even. na dat ik mijn buxenen heb verkocht ga ik die kopen.

grtn Brecht

Back