bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

99 cent bij de action??? morgen ff 1 ophalen :wink:
ziet er voor de rest goed uit :D
Bij de Formido is ie 10 euro:shock:, Hou er alleen even rekening mee dat er maar 2 lijmpatronen bijzitten, Daar is de formido dan wel goed voor: 14 stuks voor 2.50:D (formido is ook wel goed voor meerdere dingen hoor!)
:ontopic:

ik heb hier nog genoeg lijmstiften. die van de acion is toch wel 11mm??

@thijs:
91+15=106

een complete set met r700 ontvanger en servo kost iets van 130-140 euro, beterre optie lijkt me dan :wink:

@thijs:
91+15=106

een complete set met r700 ontvanger en servo kost iets van 130-140 euro, beterre optie lijkt me dan :wink:
Ik gebruik op het lijmpistool 7mm lijmpatronen, 8 wil ook nog wel lukken denk ik. Maar 11mm niet:(

Zou iemand even kunnen reageren met zijn setup? (het liefst van rctechnics) Want ik weet nog niet of die setup van mij te licht is??

Hoi Robert

@thijs:
91+15=106

Menno gaf het antwoord eigelijk al, als je namelijk al b.v. servo`s hebt of die bij Himodel of Unitedhobby`s besteld scheelt dat ook weer wat.
Het is maar net waar je voor kiest. ;)

Was net even aan het zoeken voor de besturing van de roeren, en kwam ik deze set tegen: RCtechnics Internet Store , is dit een goede keuze om te kopen? (weet ik wel zeker dat alles "past")

Hoi,

beetje "overdone" voor dit type vliegtuig :rolleyes:.

Je kan volstaan met de simpelste methode, 1 tot 1,5 mm verenstalen pushrods, kwiklinks en ez-links. Als je lichter wil bouwen kan je carbon-staafjes gebruiken ... :D

Grtz,
Menno

Hoe hebben jullie de vleugel gebouwd? Ik heb mijn vleugel (zonder rolroeren) verstevigd met een 3 mm koolstofstaaf. Bijde vleugelhelften hebben een aparte staaf en die zitten in het midden aan elkaar geplakt. De koolstofstaaf is uit twee stukken omdat ik wel een kleine V stelling in de vleugel wilde hebben. Verder zit er aan de bovenkant een ijzerdraad op geplakt om te voorkomen dat de vleugel dubbel kan klappen. Deze ijzerdraad is ook op de foto te zien.

Afgelopen weekend heeft deze constructie het dan toch begeven. Deze vleugel heeft tijdens eerdere vluchten al heel wat (krappe) loopings overleefd, maar heeft het nu tijdens een bijna verticale klim begeven. Ik heb het vliegtuig gelukkig nog wel redelijk netjes weten te landen dus de reparaties zijn beperkt gebleven tot de vleugel. Wat er kapot gegaan is, is te zien in de foto.

(klik voor een vergroting op de foto)

Hoe zou ik de vleugel nu het beste kunnen bouwen en verstevigen zodat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren?

Hoi Adrie

Hoe hebben jullie de vleugel gebouwd? Ik heb mijn vleugel (zonder rolroeren) verstevigd met een 3 mm koolstofstaaf. Bijde vleugelhelften hebben een aparte staaf en die zitten in het midden aan elkaar geplakt. De koolstofstaaf is uit twee stukken omdat ik wel een kleine V stelling in de vleugel wilde hebben.

Hoe zou ik de vleugel nu het beste kunnen bouwen en verstevigen zodat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren?

Ik heb aan de onderkant van de vleugel een plat koolstof staafjes gelijmd. Ook ik heb 2 stuks gebruikt omdat ik V stelling wilde.
Verder heb ik een koolstof staaf van de vleugel naar de romp gemaakt volgens de orignele tekening, dit maakt het geheel redelijk stevig.
Blader maar eens een paar pagina`s terug daar kan je het zien.

Groetjes Thijs

zou dit kistje eigenlijk ook te doen zijn in balsa?? ik heb hier nog een leuke eyna 15 2.5cc motor liggen :D

ik ben ook weer bezig met een nieuwe. mn oude is helaas overleden. ik had een iets wat te grote prop op mn motor. dat hield de tie niet.

ik maak hem niet helemaal met een volledige bodie, maar ook niet helemaal plat. als je helemaal plat doet zie je alle electronica zitten, en dat vind ik er niet uit zien. ik maak hem dus precies de dikte van mn motor. dat is 3,6 centimeter. de vleugels gebruik ik nog van mn eerste model alleen heb ik er nu rolroeren in gezet.

als ik het niet vergeet zal ik zo nog ff foto's posten.

hier mn foto's

SP_A0620.jpg

gezellig naast mn zevertje. allebei in het zelfde jasje.

SP_A0649.jpg

SP_A0650.jpg

Laatst bewerkt:
Die van mij is nu ook bijna af alleen de vleugel struds moeten er nog op.
Zit met 1 meter span nu op 270 gram incl. accu. Zit ook een landingsgestel onder dat is vrij zwaar uitgevallen. Zal morgen even een fototje plaatsen.

Back