bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

ik zie dat je m met de prop op de weegschaal houdt, dat leunt e dus nog ergens tegenaan, in werkelijkdeid is ie nog wel wat zwaarder dus. zorg ervoor dat je neit met te grote roeruitslagen vliegt ;)

nu nog een leuk kleurtje :D

ik zie dat je m met de prop op de weegschaal houdt, dat leunt e dus nog ergens tegenaan, in werkelijkdeid is ie nog wel wat zwaarder dus. zorg ervoor dat je neit met te grote roeruitslagen vliegt ;)

nu nog een leuk kleurtje :D

Voor de foto moest ik hem een beetje vast houden maar ik heb hem gewogen op de punt bijna in evenwicht en hij stond alleen een kleinbeetje tegen de punt van mn vinger. Maar ik zal het morgen even over doen zonder dat hij ergens tegen aan staat ;)

Dat van die roeren is een goede tip daar was ik met de tigermoth ook achter gekomen. Ik heb nu het hoogte en richtingsroer exponentieel ingesteld. Dus het eerste stuk reageert hij nog bijna niet op de knuppels. Dat werkt bij de moth prima ik hoop voor dit model ook. Dat kleurtje doe ik pas als ik zeker weet dat hij goed vliegt.

mijn eerste had ook veel te grote uitslagen en daar vloog ie echt niet fijn op. 15-20 graden is ongeveer genoeg

Nog even gewogen. Gewicht is vliegklaar nu 273 gram met een accu van 960mAh 2S 20C.
Moet nog even de stroom meten maar als ik de 720mAh kan gebruiken wordt hij nog iets lichter.
Als het weer zo blijft gaat ie vanmiddag voor het eerst de lucht in. Ben benieuwd.

motor aangeraden met modellen van 300-700 gram, beetje overpowerd dus, kan je lipo de gevraagde stroom wel leveren dan?? suc6 met de maiden.

motor aangeraden met modellen van 300-700 gram, beetje overpowerd dus, kan je lipo de gevraagde stroom wel leveren dan?? suc6 met de maiden.

Die accu van 960 mAh trekt het wel, die heb ik met de zelfde prop en motor gebruikt op de tigermoth die was rond de 300 gram. Die andere accu zal de vraag zijn, daarvoor moet ik eerst de stroom even meten. Die accu is 720 mAh 20C dus ik denk dat het wel gaat zal misschien wat snel leeg zijn. De motor is indd wat aan de grote kant. Maar ik had deze nog liggen dus niet te veel gas geven dan maar. Als er iemand thuis is zal ik een filmpje laten maken.

ik vlieg met een 3cel 2200 MaH lipo. het is wat groot, dat weet ik, maar ik mafg net te veel lipo's hebben van mn pa en ma. met lipo van 175 gram weegt hij nu 430 gram. 430-175 is 255 gram. moeten er alleen nog wieltjes onder. verder is tie klaar. is dat nou zwaar 255 gram leeg (dus zonder lipo, wel motor etc.)???

als tie voor et eerst vliegt zorg ik voor een camera.

Laatst bewerkt:
iets hoger staan de gewichten van de mijne. 273 met accu van 58 gram. Zit ik op 215 gram. Maar ik heb wel veel 3mm depron gebruikt ipv 6mm. Al zal dit in gewicht niet veel uithalen. Ik moet er wel bijzeggen dan mijn vleugel er niet af kan. Daar win ik ook wat gewicht.

ik vlieg met een 3cel 2200 MaH lipo. het is wat groot, dat weet ik, maar ik mafg net te veel lipo's hebben van mn pa en ma. met lipo van 175 gram weegt hij nu 430 gram. 430-175 is 255 gram. moeten er alleen nog wieltjes onder. verder is tie klaar. is dat nou zwaar 155 gram leeg (dus zonder lipo, wel motor etc.)???

als tie voor et eerst vliegt zorg ik voor een camera.

Ik weet niet welke motor je hebt, maar als die zwaar genoeg is gaat die perfect vliegen. Mijn Citabria weegt (na meerdere reparaties) ook rond de 450 Gram. Verder heb ik er ook een 3s 2200mAh uur lipo in en dit vliegt goed. Hij gaat wel wat sneller dan met een lichte accu maar het is nog steeds een rustig vliegtuig.

Het gewicht is geen probleem. Die van mij gaat ook nog steeds net verticaal ;)

Ik heb indd even een stukje gevlogen. Hij vliegt een stuk onrustiger als mn tigermoth. Ik denk dat het zwaartepunt wat naar voor mag. Ook ga ik het nog is proberen met een 2200 mAh lipo om wat meer gewicht te hebben. Ik heb nog geen grondstart gedaan eerst maar even kijken hoe het vliegt ;). Filmpje is gemaakt en komt er aan :)

ziet er goed uit hoor.
heeft ie veel overtrekneigingen dan?? zo ja dan moet het zwaartepunt naar voren. maar het zag er best wel goed uit, nu nog een mooi kleurenschema ;)

Overtrekken valt wel mee maar hij valt steeds weg naar links of rechts. Dan moet ik tegensturen om hem weer recht te krijgen. Daar had ik met de moth geen last van die bleef gewoon netjes recht vliegen op half gas. Als je nog nooit gevlogen hebt kun je beter dat model maken denk ik. Die vliegt zo makkelijk dat je gewoon de zender neer kan leggen en een bakkie koffie drinken en dan vliegt hij netjes door :) maar misschien is het een kwestie van ff wennen aan dit model. Wel was die zn 100 gram zwaarder en heeft hij daardoor wat minder last van wind denk ik.

Dat was een foutje ik wilde iets minder gas geven maar deed hem perongeluk helemaal dicht. Ach ja ik ben maar een beginner he :) Ik vloog indd half gas. Volgas overtrekt ie en dan komt hij naar beneden. Dat zie je ergens op 2/3 van het filmje gebeuren als je goed kijkt.

hee
het ziet er mooi uit maar ik heb wat algemene "groentjes" vragen over de set-up
waarvoor heb je een servo nodig of wat is dit en wat heb je betaald voor de zender
wat is een lipo hoe betuur je hem

Back