bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

Ik had je moeten waarschuwen dat je ook een propsaver nodig had op deze motor maar omdat ik ze altijd zelf maak op een draaibank heb ik dat vergeten.:oops:
Helaas zijn ze ook uitverkocht bij RC technics op dit moment.:(
Ik heb dus ook geen ervaring met het zoeken naar het juiste type.
Ik zie er wel een voor een 3mm as maar weet niet of dat de goede is.
Je moet ook rekening houden met de inwendige prop diameter.
Misschien kan iemand anders je daar mee helpen.
De bij geleverde adapter kan je misschien ook gebruiken maar het risico van een kapotte prop bij een kleine crash is groter.:(

Ik had je moeten waarschuwen dat je ook een propsaver nodig had op deze motor maar omdat ik ze altijd zelf maak op een draaibank heb ik dat vergeten.:oops:
Helaas zijn ze ook uitverkocht bij RC technics op dit moment.:(
Ik heb dus ook geen ervaring met het zoeken naar het juiste type.
Ik zie er wel een voor een 3mm as maar weet niet of dat de goede is.
Je moet ook rekening houden met de inwendige prop diameter.
Misschien kan iemand anders je daar mee helpen.
De bij geleverde adapter kan je misschien ook gebruiken maar het risico van een kapotte prop bij een kleine crash is groter.:(

Maar ik had een prop van de direct drive gekocht en ik denk dat ik één van de reduction series nodig heb, want de prop die ik heb gekregen komt niet overeen met de foto die er bij stond. En het gaatje van de propellor is te klein, mijn motoras is groter. Moet ik een propsaver kopen? Of kan ik gewoon met een boormachine het gaatje groter maken?

Owja ik heb deze lader besteld voor mijn lipo ik denk dat dit wel iets goed is aangezien ze hem laten zien hebben in rcpowers.
Wat ik wel raar vind is dat je enkel de balance plug moet aansluiten en niet de - en de +?
Er zit wel alleen een kabel bij om aan de autoaccu te hangen maar het is blijkbaar een standaard aansluiting dus heb ik hier wel ergens een 220 adaptertje dat past ;)
http://www.rctechnics.eu/balancing-lipo-charger-p-1851.html

Laatst bewerkt:
zoiezo niet met een boortje groter boren, de kans is heeeeeeel groot dat je niet helemaal recht boort en je prop uit balans raakt!

Propsaver is nog niet eens zo heel erg nodig. Met buiklandingen in gras en een motorrem waarbij de prop niet haaks op de ondergrond stopt kan het niet mis gaan. Ik heb nog nooit een prop gesloopt met dit model.

Als je een prop wil uitboren kun je een ruimer gebruiken. Een aantal keer gedaan en nog geen onbalans gemerkt.

Je kunt een prop wel op boren maar doe het dan wel netjes met prop op een vlakke ondergrond en de boor in een standaart met een scherpe boor en zorg dat er voldoende vlees over blijft.
Let op happen van de boor.
Propsavers werken vaak beter en soms zijn ze op de motor geintegreerd.
props zijn dan ook sneller te wisselen.
Bij een volgende bestelling een keer erbij bestellen met rubber ringen.
Een aantal verschillende props zijn ook altijd handig voor expirimenteren.;)

Die propsaver moet goed zijn maar ik heb er geen ervaring mee.
Die ik zelf maak zien er ook zo uit maar zijn dan geschikt voor props met een inw diameter van 5.5mm.
De props die je noemt hebben een inwendig zeskantje van die maat en dat moet dus wel passen.
Die maat staat er bijna nooit bij.
Ga anders bij een model bouw winkel langs en koop het daar dan weet je hoe het in elkaar zit.
Op het internet bestellen is altijd lastig als je niet weet wat je besteld maar dat went snel.;)

ik denk niet dat ik er een landingsgestel aan ga maken want waar ik vlieg is er redelijk hoog gras dus denk ik dat het achter het gras gaat blijven steken. De servo's en linkages zijn ingebouwd. de nieuwe prop en propsaver zijn besteld. Heb een 2.4 ghz zender gekocht, echt een grote vooruitgang op mijn oude zender van 20 euro :P
Was wel geshockeerd door de prijs van die ontvangers => 80 euro :O
Zouden de 2.4 ghz ontvangers van hobbycity ook goed werken, die zijn veel goedkoper?

volgens mij niet, ik dacht dat met 2.4 ghz alleen ontvangers van dat merk konden, tenzij je ook een zendmodule van het hc merk in je zender doet, maar dit kan alleen bij duurdere zenders. welke zender heb je gekocht?

Depron Decathlon

weet iemand de juiste links naar de tekeningen , de linkjes in het begin van dit draadje
werken niet meer.

wil er ook een gaan maken.

met vrgr Rido

Laatst bewerkt:
volgens mij niet, ik dacht dat met 2.4 ghz alleen ontvangers van dat merk konden, tenzij je ook een zendmodule van het hc merk in je zender doet, maar dit kan alleen bij duurdere zenders. welke zender heb je gekocht?

Een Futaba 6EX echt goede zender!

img1629sx1.jpg

img1626jg7.jpg

Laatst bewerkt:
Linkjes naar website

Cdrom Flyer, Bedankt voor de info, vanaf het eerste adres heb ik alles kunnen downloaden.

Dus we kunnen beginnen...

Vandaag heerlijk wezen vliegen, met mijn net gebouwde depron Extra van 3dbatix, kan ik aanbevelen. Vliegt goed.

rido.

Back